Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:45

Denk dat het een beetje een richtlijn is wanneer je hem kunt verwachten.

Ik heb net maar een mailtje naar het NAS gestuurd met de vraag of het geen probleem is om geen kopie mee te sturen en of ze inderdaad de gegevens uit die database kunnen halen.

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:53

Neonlight: Elk stamboek heeft weer andere werkwijze en eisen voor registratie. Sommige stamboeken vragen idd op een kopie van papier, andere weer niet. Heb jij nu problemen met de NLe hengstenhouder of de Duitse?

Chippen gebeurd ook bij elk stamboek weer anders. Soms bij NRPS doen ze ook wel eens chippen op de keuring (bijv. De Mortel ..)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:56

NLe hengstenhouder. Heb de duitse (nog) niet gecontacteerd, omdat ik alles via de NLe had lopen, vind ook dan dat hun het moeten afhandelen. :o
Er zijn dus meer stamboeken die dit vragen voor registratie?

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 12:58

Neonlight schreef:
NLe hengstenhouder. Heb de duitse (nog) niet gecontacteerd, omdat ik alles via de NLe had lopen, vind ook dan dat hun het moeten afhandelen. :o
Er zijn dus meer stamboeken die dit vragen voor registratie?



Ja hoor, wij krijgen ook regelmatig de vraag of we kopietjes willen mailen voor registratie

Quir

Berichten: 17369
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:00

Neonlight schreef:
NLe hengstenhouder. Heb de duitse (nog) niet gecontacteerd, omdat ik alles via de NLe had lopen, vind ook dan dat hun het moeten afhandelen. :o
Er zijn dus meer stamboeken die dit vragen voor registratie?


Zou dan contact opnemen met henzelf, spreken ook gewoon NL en tot nu toe fijn contact!

Welsh vroeg er ook om, maar was uiteindelijk dus niet nodig.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 13:40

Ah, ik was dus niet de enige bij jou die daarom vroeg in de jaren dat ik jullie hengsten heb gebruikt. :))
Ik wacht even het stamboek af of ze terug mailen, anders kan ik altijd nog naar de duitse gaan.

lailapri

Berichten: 22136
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 23:32

Neonlight schreef:
3 keer een mail gestuurd naar de hengstenhouder ivm foute datum op het dekbewijs (21 april, maar op 20 juli opnieuw geinsemineerd) en een kopie van het papier, net maar even gebeld. Kreeg nog net niet te horen waar ik zo moeilijk over deed (tja, met een rekening van bijna 850 euro dekgeld heb ik geen zin in een DNA onderzoek omdat hun het fout invullen) en de vraag om dat kopie was helemaal belachelijk en absoluut niet nodig en er zou geen hengstenhouder zijn die daar aan meewerkt want ze kunnen dat gewoon uit de database halen. Dus ook gezegd dat ik bij geen enkele hengstenhouder ooit een probleem daarmee heb gehad en het altijd zonder vragen direct gekregen heb.
Geen idee of ze bij de NAS in die database kunnen kijken, ik heb altijd netjes alles wat gevraagd werd ingestuurd.
Dit staat ook in het stamboekblad:

[ [url=m/Nqkcpz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lailapri, heb jij ooit ingestuurd zonder kopie?

Ben wel enigszins klaar met deze hengstenhouder om eerlijk te zijn. :o

NRPS ja, want ik krijg ze steeds niet opgestuurd. Als de hengstenhouder dan meewerkt als nrps opbelt gaat het wel goed en anders maar dna denk ik dan

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 16:18

Ik was jullie kwijt.... per ongeluk volgen uitgezet ben ik bang.
Weer gauw bijgelezen, Marjolijn wat een prachtige valk. <3 en wat een leuke veulens voorbij zien komen.

Hier zijn we sinds zondag van de Regumate af, hopelijk gaat nu de hengstigheid icm een meewerkende baarmoeder. Vanochtend gaf ze nog weinig signalen dat ze in de mood was.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:43

Reactie van het stamboek, ze weten niet welke hengstendatabase bedoeld wordt, hebben wel gekeken op internet en de afstamming gevonden maar niet de predikaten of levensnummers erbij. En ondertussen niets meer gehoord van de hengstenhouder die ik gebruikt heb. Zal de eigenaar hengstenhouder maar een mail sturen.
Gelukkig nog geen veulen, 335 dagen drachtig vandaag.

Quir

Berichten: 17369
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 12:50

Next Diamond toch?

Ze moeten gewoon contact opnemen met stamboek(en) waar hij gekeurd is, database weet ik ook niet.

Levensnummer: DE 443430005517

Rijnland en Westfalen gekeurd.

Maar anders gewoon contact opnemen met Duitsland, dan komt het ook vast wel goed. :)

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:11

Via contact op website bericht verstuurd en 2 uur later had ik de documenten en een hele vriendelijke mail. Klantvriendelijkheid op en top, kunnen sommige hengstenhouders nog iets van leren. :o

lailapri

Berichten: 22136
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 18:16

fijn neon!

Mijn devaney is niet dragend en ook niet meer hengstig geweest. Ze krijgt nog tot begin juli om het zelf op te pakken, anders gaan we dr helpen.

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:36

Neonlight schreef:
Via contact op website bericht verstuurd en 2 uur later had ik de documenten en een hele vriendelijke mail. Klantvriendelijkheid op en top, kunnen sommige hengstenhouders nog iets van leren. :o


Ja bij hun altijd top!
Al klant bij hun sinds 1995 en nog altijd contact goed

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 10:36

lailapri schreef:
fijn neon!

Mijn devaney is niet dragend en ook niet meer hengstig geweest. Ze krijgt nog tot begin juli om het zelf op te pakken, anders gaan we dr helpen.


Heh verdorie! Hopelijk gaat het toch nog lukken

Cynthia82

Berichten: 9324
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:06

Mooi kleurtje Marjolein <3 Ik ga wel met Mooney mee: Jammer dat het geen hengstje is :o

Gefeliciteerd met je veulentje lailapri!

Neon, ik snap je gevoel naar de hh heel goed :j

EllyC, hoe staat je merrie er inmiddels voor?

Fiore is afgelopen maandag drachtig gescand van Golden Daim F *\o/* Nu nog heeeeeeeeeeeel lang wachten! (hoewel Fi me gelukkig nooit heel erg lang laat wachten :) )

Afbeelding

marjolein88

Berichten: 4054
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:17

gefeliciteerd met dracht !

hier een merrie die ons flink in de maling nam door hengstig te tonen. Ik dacht onee he, toch niet opgebroken he! meteen gescand en gelukkig vruchtje nog steeds met een mooie hartslag te zien.
dat is dan voordeel van zelf kunnen scannen pfjoeeee

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 11:34

Gefeliciteerd Cynthia.
Hier nog geen goed nieuws, Verleden week zondag gestopt met Regumatie, woensdag gescand, groot ei maar geen meewerkende baarmoeder. Maandag weer controle of ei al weg was, helaas.
Nu komt ze morgen weer en dan volgende week nog 1 x hengstig spuiten. Als dat niet lukt dan weten we het ook niet meer en dan ga ik haar gewoon in een kudde met een hengst gooien.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 13:45

Balen Elly, dat was vorig jaar toch ook dat ze wel eitjes had maar geen hengstige baarmoeder?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 14:42

Oh wat rot Elly !

Wij gaan vanavond onze welsh A merrie na de hengst brengen

KittyDylan

Berichten: 8905
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:08

Onze merrie heeft niet meer hengstig gestaan. Reageert ook totaal niet op de hengst terwijl ze vorig jaar op 5 meter al stond te pissen -O- Ik ga haar nu hengstig spuiten en hopelijk wordt ze dan wel hengstig.

Na haar eerste veulen werd ze dat jaar ook niet meer hengstig (liep bij de hengst in toen). Gebeurd dat vaker?

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:33

KittyDylan schreef:
Onze merrie heeft niet meer hengstig gestaan. Reageert ook totaal niet op de hengst terwijl ze vorig jaar op 5 meter al stond te pissen -O- Ik ga haar nu hengstig spuiten en hopelijk wordt ze dan wel hengstig.

Na haar eerste veulen werd ze dat jaar ook niet meer hengstig (liep bij de hengst in toen). Gebeurd dat vaker?


Ze hebben altijd een veulenhengstigheid aldus onze dierenarts. Dat kunnen ze alleen heeeeel goed verbloemen als er een veulen bij loopt.
Hoeveel dagen is ze nu?

SimonDesteny

Berichten: 221
Geregistreerd: 29-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:42

Gefeliciteerd Cynthia!

Wat rot Elly!

Onze merrie is vandaag drachtig gescand *\o/*

Cynthia82

Berichten: 9324
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:45

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Quir

Berichten: 17369
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:45

Wat fijn Neon! Vind het contact zelf ook echt top!

Al hebben ze in Zweden wel wat problemen op het moment, maar denk dat dat ook een contact persoon is. :=

Hier ook nog gefeliciteerd Cynthia! *\o/*

Dat is wel fijn dat je zelf kunt scannen Marjolein. Gelukkig toch nog drachtig!

Balen EllyC. Heb je al eens een swab afgenomen? Verhaal komt best wel overeen met een van mijn merries, nu meteen in het begin een swab afgenomen (ondanks dat alles er gewoon goed uit zag, maar geen goede cyclus) en ze blijkt een grote infectie in de baarmoeder te hebben. Nu behandeld en ze lijkt nu dan ook een goede cyclus te krijgen, eindelijk.

Hopelijk kunnen we dinsdag gaan insemineren.

Ja dat kan zeker KittyDylan, zeker met een veulen aan de voet komt het voor. Al zijn/worden ze vaak wel gewoon hengstig, maar tonen niets door het veulen. Heb je wel gescand?

Gefeliciteerd SimonDesteny!

We hebben hier op het station best veel moeite om merries in een goede cyclus te krijgen, maar het is hier voor juni ook bijzonder koud (12 graden met uitschieters tot max 20 graden, normaal is het hier in juni gewoon 25/30/35 graden). Al krijgen we vanaf vrijdag wel wat warmer weer, 28/30 graden. Hopelijk helpt dat wat.

Nog maar 5 weken, dan is het seizoen alweer voorbij.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:47

Gefeliciteerd met de drachtige merries!
Hier ook al drie drachtig van onze eigen hengst, nu hopen dat ze dat blijven. Nummer vier wilden we met de 30 dg (ofja paar dagen eerder want ze was met 5 dagen al hengstig) laten dekken op eisprong. Zagen haar op dag 23 hengstig, geacand op dag 24. Helaas was dat al te laat. Bizar haha.