Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Op zoek naar een FREIBERGER

 
Profiel   

Hoi lieve bokkers,

Weet iemand een goed adres voor het kopen van een Freiberger?
Bedankt alvast!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 13:22 



 
Profiel   

In Olst zit Freiberger Internatiomal dat freibergers importeert en misschien zelfs fokt. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar het ziet er zo op internet uit als een goed bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 13:27 



 
Profiel   

Dank je wel, ik ga gelijk even kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-22 13:28 



 
Profiel   

Voldoende Freibergers hier in Zwitserland. Mocht je adressen willen, kan ik het voor je navragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 20:50 



 
Profiel   

Ik sta zelfs bij een fokker/opfok op stal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 20:54 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik sta zelfs bij een fokker/opfok op stal :D


Ik laat het wel aan jou over +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 20:57 



 
Profiel   

In Weerselo (eveneens Overijssel) zit Equinize die ook regelmatig een Freiberger te koop hebben. Daar komt mijn paard vandaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-22 21:09 



 
Profiel   

https://www.franches-montagnes.be/over- ... -for-sale/

Hier komen onze 2 freibergers vandaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 05:18 



 
Profiel   

Dank jullie wel, mochten er nog meer mensen goede betrouwbare adressen weten? Altijd welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 07:00 



 
Profiel   

Ik heb mijn freiberger ook gekocht bij franches-montagnes.be. Is een fijn en betrouwbaar adres, ik zou mijn volgende freiberger daar weer kopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-22 07:19 



 
Profiel   

chocky84 schreef
Ik heb mijn freiberger ook gekocht bij franches-montagnes.be. Is een fijn en betrouwbaar adres, ik zou mijn volgende freiberger daar weer kopen!

Heb je je paard wel laten keuren? Daar deden ze bij ons nogal moeilijk over. Een gezondheidsverklaring vonden ze niet nodig, gewoon 'inladen en meenemen' (dat waren hun letterlijke woorden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 06:26 



 
Profiel   

Zoek even op de Freiberger groep op Facebook, dat is wat actiever en worden ook paarden in Nederland aangeboden. In een ouder topic op Bokt zijn wat negatieve berichten te lezen over Olst, verder zelf geen ervaring mee.
Wees je ervan bewust dat de ene Freiberger de andere niet is. Net als andere lichte koudbloedrassen worden ze steeds sportiever en daarmee heter gefokt. Oudere en zwaardere types zijn vaak wat meer koudbloed. Dus wees je bewust wat voor Freiberger je wil, qua doel en karakter, en ga daar bewust naar op zoek.
Maar het blijft lastig, ze zijn schaars in de Benelux, heel populair en flink aan de prijs. En als je ze al kan vinden, dan zijn ze 95% van de tijd jong en onervaren, dus wees voorbereid op wat werk qua doorrijden. Als je een ervaren paard zoekt is het nóg veel lastiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 07:50 



 
Profiel   

IngeK schreef
Maar het blijft lastig, ze zijn schaars in de Benelux, heel populair en flink aan de prijs. En als je ze al kan vinden, dan zijn ze 95% van de tijd jong en onervaren, dus wees voorbereid op wat werk qua doorrijden. Als je een ervaren paard zoekt is het nóg veel lastiger.

Daar zijn we inmiddels achter inderdaad :) Maar we willen er echt graag een, dus we zoeken rustig door *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:11 



 
Profiel   

Ik heb de mijne trouwens uit Zeeuws-Vlaanderen gehaald, was ook 2,5 uur rijden voor mij, maar dichterbij dan Zwitserland zei ik maar tegen mijn partner :D
Maar voor mij was het gewoon een gelukje van marktplaats. Wel een jonkie dus, geen uitmuntende veulentest, geen veldtest, niet aangespannen beleerd en erg groen. Maar wel een schatje en dapper en met vlag en wimpel geslaagd voor alle keuringen, en ik ben er helemaal gelukkig mee. Maar ja, dat is dus geluk hebben. Was oorspronkelijk trouwens ook geïmporteerd door het Belgische adres hierboven. (Op 2,5 jarige leeftijd en zadelmak....)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 08:26 



 
Profiel   

Ik heb hele slechte ervaring met die in Olst.
Wil er verder niet veel over kwijt, maar koop daar geen paard. Of het moet een heel jong paard zijn, dan zal het wel goed zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 09:11 



 
Profiel   

Lieser schreef
chocky84 schreef
Ik heb mijn freiberger ook gekocht bij franches-montagnes.be. Is een fijn en betrouwbaar adres, ik zou mijn volgende freiberger daar weer kopen!

Heb je je paard wel laten keuren? Daar deden ze bij ons nogal moeilijk over. Een gezondheidsverklaring vonden ze niet nodig, gewoon 'inladen en meenemen' (dat waren hun letterlijke woorden).


Bij mij was keuren echt geen enkel probleem, kon zowel klinisch als rontgenlogisch. Helaas kon ik vanwege de afstand er niet bij zijn, maar werd keurig op de hoogte gehouden van de keuring. Ze was goedgekeurd, maar had wel iets last van de rug, maar ze had even daarvoor vastgelegen in de stal. Op hun kosten is er een chiropractor bijgeweest. Inmiddels heb ik haar 1.5 jaar en geen enkel probleem met haar rug gehad. Direct na aankomst heb ik haar hier laten overkeuren voor de verzekering, en dat was allemaal in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 11:16 



 
Profiel   

Bij Roland Kathriner! Weliswaar in Zwitserland maar ik zou er blind een paard kopen.

https://www.kathrinersfreiberger.ch/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 12:18 



 
Profiel   

chocky84 schreef
Bij mij was keuren echt geen enkel probleem, kon zowel klinisch als rontgenlogisch. Helaas kon ik vanwege de afstand er niet bij zijn, maar werd keurig op de hoogte gehouden van de keuring. Ze was goedgekeurd, maar had wel iets last van de rug, maar ze had even daarvoor vastgelegen in de stal. Op hun kosten is er een chiropractor bijgeweest. Inmiddels heb ik haar 1.5 jaar en geen enkel probleem met haar rug gehad. Direct na aankomst heb ik haar hier laten overkeuren voor de verzekering, en dat was allemaal in orde.

Wat gek, bij ons wilde ze niet (laten) keuren. En dat terwijl de ruin kreupel liep toen we er waren en er een osteopaat bij geweest was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 12:36 



 
Profiel   

Lieser schreef
chocky84 schreef
Ik heb mijn freiberger ook gekocht bij franches-montagnes.be. Is een fijn en betrouwbaar adres, ik zou mijn volgende freiberger daar weer kopen!

Heb je je paard wel laten keuren? Daar deden ze bij ons nogal moeilijk over. Een gezondheidsverklaring vonden ze niet nodig, gewoon 'inladen en meenemen' (dat waren hun letterlijke woorden).


Ik ben daar vorig jaar geweest. Keuren was geen enkel probleem…. Heb er toen nog expliciet naar gevraagd omdat ik nooit koop zonder keuren. Helaas was degene die het meest aansprak net te klein, dus niet overgegaan tot koop
Afgelopen voorjaar op bezoek geweest bij Equinize. Was op zoek naar een merrie, maar verliefd geworden op een ruin…. Uiteindelijk na 2 weken bedenktijd nog een keer gaan kijken en gekocht ovv keuren (uitgebreid) en laten testen op pssm. Duurde een paar weken voordat de uitslag er was en daarna nog 2 wkn om te kunnen keuren, maar dat was allemaal geen probleem. Erg fijn.
Wel vond ik het minder netjes dat de entingen niet in orde waren. Dat had charmant geweest als dat in orde was. Maar verder erg fijn dat ze zoveel geduld met me had :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 12:42 



 
Profiel   

Lieser schreef
chocky84 schreef
Ik heb mijn freiberger ook gekocht bij franches-montagnes.be. Is een fijn en betrouwbaar adres, ik zou mijn volgende freiberger daar weer kopen!

Heb je je paard wel laten keuren? Daar deden ze bij ons nogal moeilijk over. Een gezondheidsverklaring vonden ze niet nodig, gewoon 'inladen en meenemen' (dat waren hun letterlijke woorden).

Was bij mij ook geen probleem. Keuring was prima en laten testen op pssm was ook prima.

Olst ook prima ervaring mee.

Zoek op FB even de 'vrienden van de Freiberger' groep op, daar zit veel kennis/ervaring met Freibergers. Daar haal je vast goede info op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 13:31 



 
Profiel   

chocky84 schreef
Bij mij was keuren echt geen enkel probleem, kon zowel klinisch als rontgenlogisch. Helaas kon ik vanwege de afstand er niet bij zijn, maar werd keurig op de hoogte gehouden van de keuring. Ze was goedgekeurd, maar had wel iets last van de rug, maar ze had even daarvoor vastgelegen in de stal. Op hun kosten is er een chiropractor bijgeweest. Inmiddels heb ik haar 1.5 jaar en geen enkel probleem met haar rug gehad. Direct na aankomst heb ik haar hier laten overkeuren voor de verzekering, en dat was allemaal in orde.

Waarom heb je haar laten overkeuren voor de verzekering? Je kon toch gewoon de keuringspapieren en foto's uit België gebruiken?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 07:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen