Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kan dracht gemist worden?

 

Dat er eens een bloedvat knapt kan. Maar niet wekelijks met slijm. Dat is gewoon echt te veel. Ik zou ook eerder denken aan een baarmoederontsteking.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:21 



 
Profiel   

Dit is hoe het er dan uitziet. Op deze foto dan geen slijm
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:24 



 
Profiel   

Er zit ook geen tumor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:27 



 
Profiel   

Spenk schreef
Er zit ook geen tumor?

Geen idee, daar is niet naar gekeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:28 



 

Ts, is het geen optie om naar een kliniek te gaan? Daar gaan ze echt geen dracht missen. Zeker niet op 9,5 maand, zelfs met een veulen dat laag zou kunnen liggen in de buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:29 



 
Profiel   

Laat gewoon eens een andere dierenarts komen ipv maar te blijven gissen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:36 



 
Profiel   

Ik heb zelf geen auto met trekhaak. Daarnaast ervaart ze zeer veel stress op de trailer en dat wil ik haar nu ook niet direct weer aandoen. Op stal laat ze alle onderzoeken braaf toe en de andere veearts is gelukkig wel zeer ervaren in dracht. Zij fokken zelf ook en begeleiden elk jaar heel veel paarden.
Mocht het echt niet anders kunnen, gaan we zeker wel naar de kliniek. Voor nu wil ik haar stress besparen, zeker omdat ze verder ook gewoon goed en gezond oogt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:38 



 
Profiel   

Eretria schreef
Laat gewoon eens een andere dierenarts komen ipv maar te blijven gissen

Dat doe ik toch ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:39 



 
Profiel   

Of ik heb eroverheen gelezen of er staat nergens wanneer die arts komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:42 



 

Maar TS, ik krijg echt sterk het gevoel dat het niet uit maakt wat er hier wordt gezegd, wat andere dierenartsen zeggen. Er zegt 1 iemand: Nou het kan misschien gemist worden en hop, er komen hier opnieuw foto’s van: Kijk eens!

Ik zie nog steeds geen drachtige merrie. 3 dierenartsen hebben gezegd niet drachtig en toch blijf je er zo aan vast hangen. Foto’s van een echo laten beoordelen is nu zelfs eigenlijk nutteloos. Echt, laad ze op of laat nog 1 maal een dierenarts komen voor de hele rimbam: Echo, bloed trekken etc. Dan weet je direct waar aan je toe bent. En komt daar uit: Niet drachtig, maak jouzelf dan ook niet verder gek. Want dit moet ook niet aangenaam zijn voor jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:46 



 
Profiel   

Er zijn niet 3 dierenarts geweest. Degene die bij de vorige eigenaar is geweest, is ook bij mij geweest. Ze stond namelijk heel dichtbij. Dat is dus 1 en dezelfde

Er komt nu een andere veearts, deze heb ik bij al mijn paarden gehad. De ander is ook de vaste dierenarts, van de manege waar we staan. Vandaar dat ik hen heb laten kijken.

Ik hoop juist niet dat ze drachtig is en het was de veearts die nu gaat komen, die zei dat het wel gemist kan worden.

Daarnaast zijn het geen foto’s van de echo, maar de echobeelden. Die worden opgenomen tijdens het kijken en die zijn doorgestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:57 



 
Profiel   

Eretria schreef
Of ik heb eroverheen gelezen of er staat nergens wanneer die arts komt.

Er staat in mijn berichten dat ze komen, zodra ze de beelden bekeken hebben. Dan is er een plan van aanpak en kunnen we gerichte onderzoeken doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 08:00 



 
Profiel   

Wat een vervelende situatie TS. Hoop dat er snel duidelijkheid komt. Blijf vooral updaten.
Hoop echt dat het iets onschuldigs is

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 08:27 



 
Profiel   

Ik heb mijn merrie in februari laten scannen omdat ik vermoedde dat ze drachtig was.
De eerste scanner kon er niet bij komen en de 2e scanner was een grote lange man met hele lange arnen die heeeeeeeel diep moest zoeken...en ja hoor...drachtig...9 maanden ver...wellicht toch een optie nog om voor de zekerheid te controleren en te vragen of ze echt even heel diep willen zoeken.

Mocht de dierenarts/scanner op het scanapparaat een baarmoeder kunnen vinden, dan is je antwoord duidelijk ..dan is ze niet drachtig...mochten ze die niet vinden, dan goed diep verder zoeken...veulen kan compleet onderin liggen en slecht vindbaar zijn, ook met 9 maanden dracht nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 08:41 



 

Drachtig of niet; goed dat je blijft doorzoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 08:48 



 
Profiel   

Eretria schreef
Of ik heb eroverheen gelezen of er staat nergens wanneer die arts komt.


Moestuin schreef
Maar TS, ik krijg echt sterk het gevoel dat het niet uit maakt wat er hier wordt gezegd, wat andere dierenartsen zeggen. Er zegt 1 iemand: Nou het kan misschien gemist worden en hop, er komen hier opnieuw foto’s van: Kijk eens!

Ik zie nog steeds geen drachtige merrie. 3 dierenartsen hebben gezegd niet drachtig en toch blijf je er zo aan vast hangen. Foto’s van een echo laten beoordelen is nu zelfs eigenlijk nutteloos. Echt, laad ze op of laat nog 1 maal een dierenarts komen voor de hele rimbam: Echo, bloed trekken etc. Dan weet je direct waar aan je toe bent. En komt daar uit: Niet drachtig, maak jouzelf dan ook niet verder gek. Want dit moet ook niet aangenaam zijn voor jou.


Het zou jullie sieren eerst de berichten TS goed te lezen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 10:05 



 
Profiel   

Bedankt allemaal. Ik hoor later vandaag het resultaat van de beelden en welke onderzoeken er gaan volgen en wanneer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 10:24 



 
Profiel   

Spannend. Hopelijk kan de dierenarts je vandaag postief bericht geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 10:46 



 
Profiel   

Goed nieuws gekregen, niet drachtig. Ze zagen een mooie hengstige baarmoeder.
De vraag is nu uiteraard, wat is er dan aan de hand. Dinsdag komen ze langs om van alles te onderzoeken.

Mijn lijstje met wat ik wil laten nakijken (tips welkom):
- baarmoederontsteking
- schijndracht
- verstoorde hormoonhuishouding
- bloed onderzoek
- Cushing (tip van de assistente)
- wormen? (Ondanks schone mest)
- maagzweren (ivm boos zijn op zadel/singel, zadel is al nagekeken en is nu goed)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 12:16 



 
Profiel   

Fijn dat ze niet drachtig is TS! Heel veel succes met de overige onderzoeken, hopelijk komt er iets uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 12:19 



 
Profiel   

nienke555 schreef
Fijn dat ze niet drachtig is TS! Heel veel succes met de overige onderzoeken, hopelijk komt er iets uit.

Dank je wel, ik hoop het ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 12:25 



 
Profiel   

Wat kreeg ze ook alweer precies te eten?

Sonde om al die onderzoeken te laten doen als het gewoon een opgeblazen buik is van voordroog oid :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 16:30 



 
Profiel   

Ze krijgt geen voordroog, maar echt hooi. 3x per dag een goede hoeveelheid en 3x daags een kwart voerschep coolmix

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 18:13 



 
Profiel   

Gister is de veearts geweest. Hij heeft haar nogmaals opgevoeld en voelde een verdikte baarmoeder en eierstokken. Bloed komt niet uit de vulva of blaas, dus aangenomen wordt uit de baarmoeder. Hij heeft een monster uit de baarmoeder genomen en dit is op kweek gezet. Ook heeft hij bloed getrokken en mest meegenomen. Ze had wat bleke slijmvliezen.

De eerste uitslagen heb ik al gehad:
Mest en bloed waren schoon op wormen
Wel een lichte bloedarmoede, wat ook past bij een eventuele baarmoeder ontsteking.

De rest van het bloed komt waarschijnlijk vanmiddag binnen en de swap is afwachten. Als die er vrijdag nog niet is, dan staat er zeer waarschijnlijk iets op kweek.

Verder vond hij haar ook arm in bespiering en ze mocht zeker wel meer aankomen. Het is nog even afwachten op de rest van de uitslagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-22 09:35 



 
Profiel   

Hoi ts

Ik volgde dit topic stilletjes en was benieuwd of er al meer bekend is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 03:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen