Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom ik aan een paspoort?

 
Profiel   

Ik heb een paard uit het buitenland aangekocht zonder paspoort. Paard is gebracht. Niet slim misschien maar het is eenmaal zo, kon hem niet laten staan. Hoe kan ik het nu verder het beste regelen? Is een paspoort nog wel te regelen? Hij is wel gechipt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 09:47 



 
Profiel   

Waar komt hij vandaan? Heeft hij wel een paspoort gehad? Dan zou je een duplicaat aan kunnen vragen.
Weet je welk ras het is? Dan zou je contact opkunnen nemen met het nederlandse equivalent, misschien dat zij je kunnen helpen. Je zal in elk geval zo snel mogelijk een paspoort moeten aanvragen (duplicaat of nieuw).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 09:50 



 
Profiel   

LoveBodin schreef
Waar komt hij vandaan? Heeft hij wel een paspoort gehad? Dan zou je een duplicaat aan kunnen vragen.
Weet je welk ras het is? Dan zou je contact opkunnen nemen met het nederlandse equivalent, misschien dat zij je kunnen helpen. Je zal in elk geval zo snel mogelijk een paspoort moeten aanvragen (duplicaat of nieuw).


België. Nee geen paspoort gehad volgends vorige eigenaar. Vanaf veulen daar en alleen gechipt. Is al 3 jaar inmiddels. Afstamming weet ik niet. Waar kan ik dan het beste een aanvraag doen en hoe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 09:54 



 
Profiel   

Chip is altijd gelinkt aan een paspoort. Dus je hebt of een gestolen dier gekocht of gekocht bij een bijzonder nalatig persoon. Zeer onverstandig in mijn mening.

Wat zegt de verkoper dat er gebeurt is met het paspoort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 10:02 



 
Profiel   

Hoeft niet perse, elke DA kan een paard chippen, het is dan aan de eigenaar om die chip aan het paard gelinkt, te gaan registreren. Wordt dit niet gedaan, dan krijg je een gechipt, niet geregistreerd paard.

Heb je het chipnummer? Vraag eens na aan de Belgische databank of het chipnummer daar bekend staat en zo ja, wat je nu best kan doen op zijn boekje in orde te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 10:06 



 
Profiel   

Ik hoop dat je jezelf geen problemen op de hals hebt gehaald ts.
Er kan vanalles mis zijn met het paard.

Zsm bellen en kijken of het verhaal van de oude eigenaar klopt zou mijn advies zijn.
Heb je gecontroleerd of hij wel echt gechipt is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 10:50 



 
Profiel   

Kan je de dierenarts de chip laten lezen en het nummer vervolgens opzoeken op horseid.be? In Belgie moeten paarden verplicht geregistreerd worden op horseid.be

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 10:56 



 
Profiel   

mooney schreef
Chip is altijd gelinkt aan een paspoort. Dus je hebt of een gestolen dier gekocht of gekocht bij een bijzonder nalatig persoon. Zeer onverstandig in mijn mening.

Wat zegt de verkoper dat er gebeurt is met het paspoort?


Dat het niet is aangevraagd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:08 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Hoeft niet perse, elke DA kan een paard chippen, het is dan aan de eigenaar om die chip aan het paard gelinkt, te gaan registreren. Wordt dit niet gedaan, dan krijg je een gechipt, niet geregistreerd paard.

Heb je het chipnummer? Vraag eens na aan de Belgische databank of het chipnummer daar bekend staat en zo ja, wat je nu best kan doen op zijn boekje in orde te krijgen.


Ja dat heb ik. Oké zal navragen aan hun?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:09 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Ik hoop dat je jezelf geen problemen op de hals hebt gehaald ts.
Er kan vanalles mis zijn met het paard.

Zsm bellen en kijken of het verhaal van de oude eigenaar klopt zou mijn advies zijn.
Heb je gecontroleerd of hij wel echt gechipt is?


Nee niet gecontroleerd. Was echt een impulsieve aankoop en dat heb ik wel vaker gehad maar nooit zonder paspoort

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:10 



 
Profiel   

petra8 schreef
Kan je de dierenarts de chip laten lezen en het nummer vervolgens opzoeken op horseid.be? In Belgie moeten paarden verplicht geregistreerd worden op horseid.be


Oke maar als paspoort niet is aangevraagd door nalatigheid denk ik dat het verder ook niet geregistreerd is maar zal eens kijken.

Edit: geen resultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 18:11 



 
Profiel   

Zou je hem niet opnieuw kunnen chippen en daarna een paspoort aanvragen?
Mijn pony heb ik ook gekregen zonder paspoort, die was er ook nooit aangevraagd. Ik heb haar opnieuw laten chippen en het paspoort aangevraagd. Zou dat niet kunnen? Misschien navraag doen of dat mogelijk is hier in NL?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:31 



 
Profiel   

harriehoef schreef
Zou je hem niet opnieuw kunnen chippen en daarna een paspoort aanvragen?
Mijn pony heb ik ook gekregen zonder paspoort, die was er ook nooit aangevraagd. Ik heb haar opnieuw laten chippen en het paspoort aangevraagd. Zou dat niet kunnen? Misschien navraag doen of dat mogelijk is hier in NL?

Je kan geen 2 chips in een paard hebben (theoretisch wel..) maar er mag geen 2de in als er al 1 in zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:33 



 

Gewoon even de chip uit laten lezen dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 20:37 



 
Profiel   

Als de chip niet geregistreerd is kun je hem alsnog bij ieder willekeurig stamboek laten registreren dit zal omdat het een buitenlandse chip is rond de 70/80 euro kosten.

Als er wel een paspoort ooits is uitgeven zul je naar het betreffende uitgevende instantie moeten bellen/mailen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 21:04 



 
Profiel   

Ja kan hier in België equipas aanvragen
https://cbc-bcp.be/identificatie/eu-conform-paspoort/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 07:52 



 
Profiel   

Maar check check en dubbel check of er echt geen paspoort is .
Want zie toch paarden met buitenlandse chip en ergens is een paspoort en dan wordt er een nieuwe pas aangevraagd en verstrekt .
En dit mag niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 08:07 



 
Profiel   

Als het dier geen afstamming heeft en vanuit Belkomt, zou het een Equipas moeten hebben, die afgegeven word vanuit de Belgische paardenconfederatie. Als het paard gechipt is, heeft het doer met 100% een paspoort.

Indien je van NL bent, is het normaal dat het dier daar niet geregistreerd staat. Maar in de Belgische databank wel.

Of.ze hebben het dier laten chippen en de papieren voor aanvraag paspoort wel/niet laten invullen omwille het dier daar wellicht ging blijven..of ze hebben de ingevulde papieren (identificatiepapieren) nooit opgestuurd naar het BCP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 08:14 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Als het dier geen afstamming heeft en vanuit Belkomt, zou het een Equipas moeten hebben, die afgegeven word vanuit de Belgische paardenconfederatie. Als het paard gechipt is, heeft het doer met 100% een paspoort.

Indien je van NL bent, is het normaal dat het dier daar niet geregistreerd staat. Maar in de Belgische databank wel.

Of.ze hebben het dier laten chippen en de papieren voor aanvraag paspoort wel/niet laten invullen omwille het dier daar wellicht ging blijven..of ze hebben de ingevulde papieren (identificatiepapieren) nooit opgestuurd naar het BCP.


100% niet waar

Chippen staat los met paspoort. Als het paard gechipt is moeten de aanvraag papieren opgestuurd worden voor een paspoort. En dit word niet altijd gedaan. Dus zit er officieel geen paspoort bij. Wat je dan moet doen zie mijn vorige bericht.

Ts welke regio kom je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 11:03 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Als het paard gechipt is, heeft het doer met 100% een paspoort.

Dat is in 95% van de gevallen wel het geval, maar er lopen paarden rond met een chip waarbij de chipper/eigenaar/fokker nooit het formulier heeft opgestuurd om een paspoort aan te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 11:05 



 
Profiel   

De vorige eigenaar kan je wel vertelleb wanneer en door wie het paard gechipt is. Dus zijn de papieren voor aanvraag ook ergens.
Als het paard nu pas 3 is ( is dat daadwerkelijk zo?) , dan kan zou dat makkelijk te achterhalen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 11:10 



 
Profiel   

Dit kun je gewoon door een uitgevende instantie uit laten zoeken. Die hebben daar andere middelen en bevoegdheden voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 11:12 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Jolynne schreef
Als het dier geen afstamming heeft en vanuit Belkomt, zou het een Equipas moeten hebben, die afgegeven word vanuit de Belgische paardenconfederatie. Als het paard gechipt is, heeft het doer met 100% een paspoort.

Indien je van NL bent, is het normaal dat het dier daar niet geregistreerd staat. Maar in de Belgische databank wel.

Of.ze hebben het dier laten chippen en de papieren voor aanvraag paspoort wel/niet laten invullen omwille het dier daar wellicht ging blijven..of ze hebben de ingevulde papieren (identificatiepapieren) nooit opgestuurd naar het BCP.


100% niet waar

Chippen staat los met paspoort. Als het paard gechipt is moeten de aanvraag papieren opgestuurd worden voor een paspoort. En dit word niet altijd gedaan. Dus zit er officieel geen paspoort bij. Wat je dan moet doen zie mijn vorige bericht.

Ts welke regio kom je?


Staat er ook onder..

naja 100% word dan 99%, zo beter? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 11:34 



 
Profiel   

Brainless schreef
harriehoef schreef
Zou je hem niet opnieuw kunnen chippen en daarna een paspoort aanvragen?
Mijn pony heb ik ook gekregen zonder paspoort, die was er ook nooit aangevraagd. Ik heb haar opnieuw laten chippen en het paspoort aangevraagd. Zou dat niet kunnen? Misschien navraag doen of dat mogelijk is hier in NL?

Je kan geen 2 chips in een paard hebben (theoretisch wel..) maar er mag geen 2de in als er al 1 in zit.



Mijn paard had 2 chips met hetzelfde nummer. Raar maar waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 11:57 



 
Profiel   

Jolynne klopt maar je spreekt je zelf dus in hetzelfde bericht tegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 12:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen