Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe kom ik aan een paspoort?

 
Profiel   

Van de week komt DA chip uit lezen, eventueel schetsen en kan ik paspoort aanvraag doen. Ben benieuwd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-22 06:44 



 
Profiel   

Nu lees ik op aanvraag formulier dat aanvraag paspoort alleen met in NL geboren paarden kan maar deze chip muis van Easytrac-ID en paard is niet hier geboren... wat kan ik nu doen voor de DA komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 23:17 



 
Profiel   

Zipperdepip schreef
Nu lees ik op aanvraag formulier dat aanvraag paspoort alleen met in NL geboren paarden kan maar deze chip muis van Easytrac-ID en paard is niet hier geboren... wat kan ik nu doen voor de DA komt?


Zou eerst maar even chip laten uitlezen, dan verder kijken of die stiekem toch niet ergens geregistreerd staat. Je moet de kost eens geven waarbij originele paspoort toch foetsie is.
Dus als je chipnummer hebt, nagaan bij Belgische database, vermits het een Belgisch nummer is! Als hij dan niet in Belgiƫ staat geregistreerd kun je vrij eenvoudig in Nederland een paspoort aanvragen. Staat deze wel in Belgiƫ (of bijvoorbeeld een ander land geregistreerd), dan kan je bij desbetreffende uitgevende instantie een duplicaat aanvragen. In Nederland mag je ook een vervangend Nederlands paspoort laten maken maar dan moeten wel de originele gegevens (chip, ueln, geboortedatum) worden overgenomen en een afstamming mag er niet in staan.
Kans bestaat overigens dat als er wel al een paspoort is uitgegeven het paard ook een andere leeftijd heeft.

Anyway, als je chip hebt en je wil even back-up, kijk ik graag met je mee, stuur gerust het nummer per pb door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 01:37 



 
Profiel   

Chip uitlezen en deze doorsturen naar instantie zei kunnen nakijken of deze al is geregistreerd. Zo ja moet je duplicaat aanvragen bij dst stamboek van waar de chip geregistreerd is.

Als er chip inzit niet geregistreerd dan kan je willekeurig paspoort aanvragen. Nederlandse chip kost dan ongeveer 25/35euro. Buitenlandse chip niet geregistreerd kost je dan rond de 75/90 euro

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-22 07:32 



 
Profiel   

is de chip inmiddels uitgelezen? En wat zegt de registratie?

Ik zou het dubieus vinden een fokker moet het veulen binnen een half jaar na de geboorte registreren. Dus zou er zeker een (eerdere) eigenaar bekend kunnen zijn.
Het kan inderdaad zijn dat er geen paspoort aangevraagd is maar dan moeten alle stickers etc van de chip aan te leveren zijn.

Een paspoort hoor bij een paard dus ik zou persoonlijk denken aan een ontvreemd paard oid.
Denk dat je problemen kunt krijgen om het paard geregistreerd te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-22 15:05 



 
Profiel   

Een geregistreerde chip kan je gewoon hier opzoeken: https://www.horseid.be/public/nl/horses
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-22 15:29 



 
Profiel   

Eretria schreef
Brainless schreef
Je kan geen 2 chips in een paard hebben (theoretisch wel..) maar er mag geen 2de in als er al 1 in zit.



Mijn paard had 2 chips met hetzelfde nummer. Raar maar waar.


Ik heb vele jaren zelf gechipt (beroepsmatig honden, katten, fretten en konijnen) maar elke chip heeft zijn eigen unieke code die absoluut niet veranderd kan worden.
2 chips met hetzelfde nummer is onmogelijk.
2 chips in 1 dier is mogelijk maar dan wel beiden hun eigen nummer en aparte registraties van elkaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-22 15:36 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Ik heb vele jaren zelf gechipt (beroepsmatig honden, katten, fretten en konijnen) maar elke chip heeft zijn eigen unieke code die absoluut niet veranderd kan worden.
2 chips met hetzelfde nummer is onmogelijk.
2 chips in 1 dier is mogelijk maar dan wel beiden hun eigen nummer en aparte registraties van elkaar


2 chips met hetzelfde nummer is wel mogelijk :j . De leverancier kan een duplicaat maken als de andere chip onvindbaar of kapot gegaan lijkt te zijn. En als de eerste chip dan toch weer opduikt zitten er twee :+ . Heb ik bij mijn hond meegemaakt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-22 18:37 



 
Profiel   

xChantal94 schreef
dierenfan schreef
Ik heb vele jaren zelf gechipt (beroepsmatig honden, katten, fretten en konijnen) maar elke chip heeft zijn eigen unieke code die absoluut niet veranderd kan worden.
2 chips met hetzelfde nummer is onmogelijk.
2 chips in 1 dier is mogelijk maar dan wel beiden hun eigen nummer en aparte registraties van elkaar


2 chips met hetzelfde nummer is wel mogelijk :j . De leverancier kan een duplicaat maken als de andere chip onvindbaar of kapot gegaan lijkt te zijn. En als de eerste chip dan toch weer opduikt zitten er twee :+ . Heb ik bij mijn hond meegemaakt. :)


Heb ik nog helemaal nooit eerder van gehoord. Maar moet zeggen dat ik inmiddels al 10 jaar niet meer chip zelf

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-22 19:20 



 
Profiel   

2e chip zelfde nummer kan ook bij paard, tenminste bij de Virbac (die ja die Chips in Nederland maakt en verkoopt) . Is alleen behoorlijk rompslomp en moet je van alles en nog wat aan bewijzen voorleggen.
Meegemaakt met een Duitse kennis van mij.
Verder als het paard een Nederlandse chip heeft, maar verder niets, is die Virbac heel behulpzaam... die registreren namelijk ook an wie, wanneer, welke chipseries zijn uitgegeven.
En bij ICAR kun je veel 900er series nakijken en zo de fabrikant vinden ( of die dan Info geven,is iets anders)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-22 19:38 



 
Profiel   

Mijn destijds 3-jarige is mij ook met chip en zonder paspoort ("kwijt") verkocht. Achteraf dom natuurlijk. Nederlandse chip, maar DA die hem ingebracht had inmiddels overleden. Ik heb een paspoort gewoon bij de KNHS vandaan, direct met exclusie voor humane consumptie want paspoort te laat aangevraagd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-22 13:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen