Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

"Ik hoef geen Ferrari"

 

Ook heel erg mee eens :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:37 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Ayasha schreef
Ik denk dat Jan meer doelt op het feit dat de amazone zegt geen ferrari te "hoeven" maar wel eentje heeft én als voorbeeld gebruikt.
En daarmee dus haar eigen standpunt soort van teniet doet.


Maar waarom zouden Jan (sorry, mocht maar 2 quotes meenemen) en jij voor Daniëlle kunnen bepalen hoe dat paard precies is, gebaseerd op een artikel, een afstamming en een uitspraak? Het is misschien niet een waarheid die aansluit bij jullie manier van interpreteren en denken, maar het is voor Daniëlle kennelijk wel waarheid. Mogelijk vergeleken met andere paarden die ze heeft geprobeerd.

Waarom mag de waarheid van een ander niet bestaan? En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben. Zijn ook gewoon liefhebbers voor...
Voor iemand die al 30 jaar in een Opel Kadett rijdt is een nieuwe Audi A6 ook mega fancy. En dan zijn er ook nog genoeg A6 rijders die 'gewoon' Audi willen blijven rijden. Maar als de markt zich toespitst op de Ferrari liefhebbers, dan wordt het vinden van de Audi en VW daartussen niet makkelijker.

Waarom mag onze waarheid niet bestaan? Dat lijkt me een minstens even goede vraag. :)
Waarom mogen Jan en ik niet vinden dat ze haar eigen punt tegen spreekt gezien ze een Ferrari heeft in onze mening?

Enkel omdat jij het daar niet mee eens bent? Wie bepaalt welke meningen mogen en welke niet? Jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:40 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Waarom mag onze waarheid niet bestaan? Dat lijkt me een minstens even goede vraag. :)
Waarom mogen Jan en ik niet vinden dat ze haar eigen punt tegen spreekt gezien ze een Ferrari heeft in onze mening?


Ik zie jullie interpretatie ook absoluut als jullie waarheid. Ik vind het alleen lastig om die te matchen met de waarheid van Daniëlle, aangezien het artikel over haar gaat en de uitspraak van haar komt. Degene die het paard onder haar kont heeft en heeft gekocht. Die dus iets meer binding heeft met het onderwerp, dan een heel aantal mensen hier op Bokt. Inclusief mijzelf...

Dus vandaar dat ik me afvraag, waarom wordt de waarheid van iemand die het dichtst bij het onderwerp staat, het minst makkelijk aangenomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:45 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Maar waarom zouden Jan (sorry, mocht maar 2 quotes meenemen) en jij voor Daniëlle kunnen bepalen hoe dat paard precies is, gebaseerd op een artikel, een afstamming en een uitspraak? Het is misschien niet een waarheid die aansluit bij jullie manier van interpreteren en denken, maar het is voor Daniëlle kennelijk wel waarheid. Mogelijk vergeleken met andere paarden die ze heeft geprobeerd.

Waarom mag de waarheid van een ander niet bestaan? En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben. Zijn ook gewoon liefhebbers voor...
Voor iemand die al 30 jaar in een Opel Kadett rijdt is een nieuwe Audi A6 ook mega fancy. En dan zijn er ook nog genoeg A6 rijders die 'gewoon' Audi willen blijven rijden. Maar als de markt zich toespitst op de Ferrari liefhebbers, dan wordt het vinden van de Audi en VW daartussen niet makkelijker.

Ik heb een filmpje van de eerste bezichtiging gezien en dit is een Ferrari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:55 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Janine1990 schreef
Maar waarom zouden Jan (sorry, mocht maar 2 quotes meenemen) en jij voor Daniëlle kunnen bepalen hoe dat paard precies is, gebaseerd op een artikel, een afstamming en een uitspraak? Het is misschien niet een waarheid die aansluit bij jullie manier van interpreteren en denken, maar het is voor Daniëlle kennelijk wel waarheid. Mogelijk vergeleken met andere paarden die ze heeft geprobeerd.

Waarom mag de waarheid van een ander niet bestaan? En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben. Zijn ook gewoon liefhebbers voor...
Voor iemand die al 30 jaar in een Opel Kadett rijdt is een nieuwe Audi A6 ook mega fancy. En dan zijn er ook nog genoeg A6 rijders die 'gewoon' Audi willen blijven rijden. Maar als de markt zich toespitst op de Ferrari liefhebbers, dan wordt het vinden van de Audi en VW daartussen niet makkelijker.

Ik heb een filmpje van de eerste bezichtiging gezien en dit is een Ferrari.


Okeee, leuk... Maar wat zegt een filmpje van een paard dat lekker kan lopen (niet heel onlogisch als je een toekomstpaard zoekt en GP hebt gereden en leuk meedeed) nu precies over het karakter?
Of over het management wat Cioccolato zo treffend toevoegt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 15:57 



 
Profiel   

Als je de afstamming van een paard bekijkt en je kent de hengsten die erin zitten dan kun je best een inschatting maken van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:00 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Als je de afstamming van een paard bekijkt en je kent de hengsten die erin zitten dan kun je best een inschatting maken van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.


Aaah... en in hoeverre komt jouw idee van een Ferrari overeen met dat van Daniëlle?

Beetje ouder dan... Maar wat is jouw aan zekerheid grenzende oordeel over Ramiro x Amor.

Ik moet dit even testen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:05 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben.

Deze nieuwe van Danielle is knalrood en heeft een geel embleem met steigerend paard erop :D


Ik wil prima geloven dat er ABS en Traction Control op deze zit (door goed management en rijden erop gezet) waardoor die een stuk beter te rijden is dan een F1 auto van hetzelfde merk, maar het is absoluut een Ferrari.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:18 



 
Profiel   

Wat op papier staat zegt echt niet alles over het karakter. Mensen gebruiken het wel graag als smoes voor hun eigen gebrek.

Ik heb broer en zus en had de moeder tot gister nog. Heb nog 3 nakomelingen van mn oude merrie gevolgd.
Allen hebben een andere vader. Ze tonen zeker gelijkenissen, maar ook grote verschillen.

Ook de nakomelingen uit de braafste hengst, zijn toch iets gevoelige paarden. Voor de juiste ruiter echt de beste paarden, maar bij een mismatch gewoon niet leuk.

Mijn merrie van 15 heeft een veulen van 3 weken uit een brave hengst die ook goed loopt op wedstrijden. Hij heeft behoorlijk veel nakomelingen en meesten staan bekend om hun fijne karakter. Die van ons is echt lief, maar herken ook nu al dingen van zijn moeder. Dat moet je leuk vinden en mee om kunnen gaan.

Onze ruin kwam uit een hengst die vroeger bekend was. Nakomelingen kregen snel de naam om wat moeilijker te zijn. Maar ze werden vaak teveel gepusht, ook omdat ze van vader X zijn.
Mijn ruin had een tijd een slechte naam, maar is meest brave paard wat er is. Hij heeft alleen een hele duidelijke grens en dan moet je links of rechts kiezen om er samen uit te komen..............of niet.

Elk kind heeft 2 ouders en je krijgt van beiden wat mee. Merries zijn vaak onbekend. En ook bij de merrie van een bekende hengst, is er weer invloed van de moeder, dus ze is nooit alleen van hengst X.

Namen op papier de schuld geven van gedrag is vaak makkelijker dan zelf ergens aan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:26 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
janderegelaa schreef
Als je de afstamming van een paard bekijkt en je kent de hengsten die erin zitten dan kun je best een inschatting maken van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.


Aaah... en in hoeverre komt jouw idee van een Ferrari overeen met dat van Daniëlle?

Beetje ouder dan... Maar wat is jouw aan zekerheid grenzende oordeel over Ramiro x Amor.

Ik moet dit even testen...

Ik kijk naar de hele afstamming, niet naar 2 namen. Alhoewel Amor bijna garant staat voor lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:26 



 
Profiel   

Rex_Rolfo schreef
Janine1990 schreef
En zijn genoeg ontzettend mooie auto's, die prima presteren, maar geen rode kleur met geel embleem hebben.

Deze nieuwe van Danielle is knalrood en heeft een geel embleem met steigerend paard erop :D


Ik wil prima geloven dat er ABS en Traction Control op deze zit (door goed management en rijden erop gezet) waardoor die een stuk beter te rijden is dan een F1 auto van hetzelfde merk, maar het is absoluut een Ferrari.


Wat heerlijk de vergelijking van 2 Ferrari’s. Deed mij gelijk denken aan TopGear waar 1 vd presentatoren die toch echt veel ervaring had een F-1 auto in eerste instantie niet van zijn plek kreeg.

Iedereen ziet het weer anders wat een Ferrari is. Bij de 1 ligt de lat een stuk hoger dan de ander. Vaak kijkt men niet reëel naar hun eigen kunnen te paard. Ik heb zelf een oud type Gelderse. Braaf maar met nodige portie pit. Ik kan daar echt niet iedereen opzetten. Is het een topper voor de sport? Nee maar dat hoeft ie ook niet meer op z’n 21 jarige leeftijd. Zoek het juiste karakter in een paard wat aansluit op je eigen kunnen. Dan heb je je eigen Ferrari of wat dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 16:43 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ik kijk naar de hele afstamming, niet naar 2 namen. Alhoewel Amor bijna garant staat voor lastig.


Ik wilde niet alles meteen verklappen... Maar ik reed dochter en kleindochter, kleindochter nog met wat Jazz er door... Allebei superfijne en brave paarden. Merrie zelf was ook zo vreselijk lief en braaf begreep ik van de fokker.

Persoonlijk vond ik beide schoolvoorbeelden van hoe je niet moet oordelen vanaf een papiertje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 17:02 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
janderegelaa schreef
Ik kijk naar de hele afstamming, niet naar 2 namen. Alhoewel Amor bijna garant staat voor lastig.


Ik wilde niet alles meteen verklappen... Maar ik reed dochter en kleindochter, kleindochter nog met wat Jazz er door... Allebei superfijne en brave paarden. Merrie zelf was ook zo vreselijk lief en braaf begreep ik van de fokker.

Persoonlijk vond ik beide schoolvoorbeelden van hoe je niet moet oordelen vanaf een papiertje...

1 zwaluw maakt geen zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 17:10 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
kleindochter nog met wat Jazz er door...

Dan kijk je toch met een scheef oog naar het papiertje.

Als toonbeeld van fijne paarden gevend wordt vaak Vivaldi genoemd. Afstamming? Krack C x Jazz ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 17:28 



 
Profiel   

Voor velen is die Ferrari en en: uiterlijk, vermogen, sensibiliteit. De ene kan perfect met dat gevoelig pedaaltje en stuurtje overweg, een ander niet. Soms heb je er wel die op papier een Ferrari lijken, maar waar alles zodanig los aan zit dat het bij de leek een levensgevaarlijk projectiel wordt. Of ze hebben alles, maar de capaciteit komt er niet uit omdat de "mindset" er niet is.

En soms heb je er die er niet uitzien als een Ferrari maar het wel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 18:19 



 
Profiel   

Ik versta onder een Ferrari een goed, willingly paard dat zich graag laat zien in de show ring. Een machine waarvoor alles makkelijk af gaat.

Als je daar de knopjes van weet dan heb je daar super gave paarden aan die jou ver kunnen brengen.
een meer gevorderd ruiter kan er al heel veel mee. Kijk naar Britt Decker hoeveel plezier zij aan haar George beleefd en zie die samen groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 19:02 



 
Profiel   

Ik lees het artikel gewoon als een pleidooi voor het fokken van paarden met gemakkelijk, gewillig, evenwichtig karakter en goede gezondheid.
Wie kan daar nu tegen zijn?

Hoe je de jonge hengsten op karakter kan selecteren is een veel moeilijker en interessantere vraag.

Zelf vind ik dat er in het genetisch profiel ook een hele afdeling karaktereigenschappen mogen komen.
Vb:
Looplust
Sensibiliteit
Zelfvertrouwen en innerlijke rust
Mensgerichtheid in de omgang
Op de ruiter geconcentreerd in het werk

Mijn lijstje kan wellicht beter, maar het is een begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 20:29 



 
Profiel   

Dat zou inderdaad al top zijn koend. Iets meer inzicht in karakter. Dan zijn er nog genoeg fokkers en ruiters die een heel goed (sensibel) paard zoeken maar dan is het voor een beginnende fokker fijner selecteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 20:41 



 
Profiel   

Exact dat koend. Het kan heus wel allemaal en en zijn. Een echte Ferrari is in de basis nog steeds kwaliteit, mooi, krachtig en bovenal... Betrouwbaar. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan, volledig terecht. Met die eigenschappen bij elkaar maakt het begrip "Ferrari" zichzelf eigenlijk heel erg breed. En daarmee vallen die rillerige, springerige en nerveuze driftkikkers allemaal uit de boot. Want een Ferrari hoort van zichzelf gewoon te doen wat je vraagt. Vliegt die uit de bocht, dan is dat aan jezelf te danken. Een paard wat aan een touwtje moet omdat ie uit de baan vliegt van een zuchtje wind terwijl je geeneens het gas hebt aangeraakt valt daar helemaal niet onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 20:53 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Exact dat koend. Het kan heus wel allemaal en en zijn. Een echte Ferrari is in de basis nog steeds kwaliteit, mooi, krachtig en bovenal... Betrouwbaar. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan, volledig terecht. Met die eigenschappen bij elkaar maakt het begrip "Ferrari" zichzelf eigenlijk heel erg breed. En daarmee vallen die rillerige, springerige en nerveuze driftkikkers allemaal uit de boot. Want een Ferrari hoort van zichzelf gewoon te doen wat je vraagt. Vliegt die uit de bocht, dan is dat aan jezelf te danken. Een paard wat aan een touwtje moet omdat ie uit de baan vliegt van een zuchtje wind terwijl je geeneens het gas hebt aangeraakt valt daar helemaal niet onder.

Je hebt nog nooit met een echte Ferrari of eender welke prestatie auto gereden ofwel?
Ik kan je verzekeren dat meer mensen uit de bocht zullen gaan met een ferrari dan met de gemiddelde fiat panda. := En niet omdat ze niet kunnen auto rijden maar omdat ze niet afgestemd zijn op de reactie van een Ferrari.

Als die Ferrari de bocht uit gaat dan is dat precies wat je hem gevraagd hebt. Ook al wist je zelf niet dat je dat vroeg. Datzelfde geldt voor die knol aan dat touwtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 20:58 



 
Profiel   

We hebben een sportwagen in de garage staan. Geen Ferrari (de auto's vind ik spuuglelijk trouwens) maar niks om zomaar iemand mee op pad te sturen.

Het punt is betrouwbaarheid. Een auto die uit zichzelf gas blijft geven als jij niet aan het gaspedaal komt, die is niet betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 21:07 



 
Profiel   

Laten we nu niet doen alsof van Mierlo geen Ferrari kan rijden.
Zij kan echt wel een potje sturen.
Maar het moederschap, heeft haar wat voorzichtiger gemaakt.
En deze Ferrari is braaf en heeft zij, zo te horen, een goede klik mee.
Prima toch !
Een knappe Ferrari, die goed te rijden is en waar zij misschien wel weer in de toekomst GP mee kan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 21:29 



 
Profiel   

Varekaj schreef
We hebben een sportwagen in de garage staan. Geen Ferrari (de auto's vind ik spuuglelijk trouwens) maar niks om zomaar iemand mee op pad te sturen.

Het punt is betrouwbaarheid. Een auto die uit zichzelf gas blijft geven als jij niet aan het gaspedaal komt, die is niet betrouwbaar.

Het punt zijnde: Veel ruiters beseffen niet dat ze gas aan het geven zijn terwijl ze het doen en gaan tegelijkertijd de handrem optrekken. Je weet dan vast wel wat de gemiddelde sportwagen doet he?

Dan kan je wel zeggen dat de ferrari een k*tkarakter heeft maar op het eind van de dag heeft ie gewoon gedaan wat je vroeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 21:36 



 
Profiel   

Ayasha schreef
Varekaj schreef
We hebben een sportwagen in de garage staan. Geen Ferrari (de auto's vind ik spuuglelijk trouwens) maar niks om zomaar iemand mee op pad te sturen.

Het punt is betrouwbaarheid. Een auto die uit zichzelf gas blijft geven als jij niet aan het gaspedaal komt, die is niet betrouwbaar.

Het punt zijnde: Veel ruiters beseffen niet dat ze gas aan het geven zijn terwijl ze het doen en gaan tegelijkertijd de handrem optrekken. Je weet dan vast wel wat de gemiddelde sportwagen doet he?

Dan kan je wel zeggen dat de ferrari een k*tkarakter heeft maar op het eind van de dag heeft ie gewoon gedaan wat je vroeg.

Zo is het Ayasha. En dan hebben we zogenaamd “hete” paarden die niet te rijden zijn. Ze zijn prima te rijden. Ik zie echt zelden een paard die niet te rijden is en meestal mankeert er dan ook wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 21:41 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Ayasha schreef
Het punt zijnde: Veel ruiters beseffen niet dat ze gas aan het geven zijn terwijl ze het doen en gaan tegelijkertijd de handrem optrekken. Je weet dan vast wel wat de gemiddelde sportwagen doet he?

Dan kan je wel zeggen dat de ferrari een k*tkarakter heeft maar op het eind van de dag heeft ie gewoon gedaan wat je vroeg.

Zo is het Ayasha. En dan hebben we zogenaamd “hete” paarden die niet te rijden zijn. Ze zijn prima te rijden. Ik zie echt zelden een paard die niet te rijden is en meestal mankeert er dan ook wat aan.

Volledig mee akkoord. Ik ben echt geen talentvolle of goede ruiter. Heb al veel "niet rjidbare paarden" gereden. Moet de eerste nog tegen komen die effectief niet te rijden was omdat ie verknipt was. Ben bij ééntje afgestapt en heb gezegd dat ze met haar naar de kliniek moesten. Ook zo'n "niet te rijden ferrari" "veel te heet gefokt".
Op de kliniek bleek ze ernstige kissing spines te hebben, het mag veel zeggen over dat paard haar karakter dat ze me er uberhaupt 2 minuten op heeft laten zitten. Weinig sporters zijn zo verschrikkelijk arrogant als paardensporters... Het ligt zelden aan hen. :x
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-22 21:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 174 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen