Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Renpaard afstamming

 
Profiel   

Ragdollcat schreef
Waarom is ie dan weer terug de wei opgegaan en niet doorgetraind voor de renbaan? Oppassen dus en zo goedkoop ook nog eens in deze tijd en met zulke voeten en ondervoed.

Geen zuivere koffie.


Nee zeker niet, en hij stond 3 dagen daarvoor bij een andere te koop ook via marktplaats. Toen stond hij nog in Rotterdam.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 11:14 



 
Profiel   

bliksempie schreef
Ik ga je een pb sturen, ik denk dat ik bij dit paard geweest ben.


Ik ga straks even reageren :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 11:14 



 

Elisa2 schreef
Bij volbloeden komt KS ook net wat vaker voor, wellicht handig om een rugfoto te laten maken?

Bedankt Mkango voor je leerzame bijdrage, weer wat geleerd. Dat Life after racing idd is zo belangrijk, in Australie werd daar ook mee gesjoemeld. Paarden waarvan ze dachten dat ze naar zoiets waren gegaan en die uiteindelijk toch bij de slager terecht kwamen. Ik snap dat niet, dat er maar doorgefokt wordt terwijl sommige paarden totaal geen toekomst hebben.

Nu ben ik wel benieuwd, de paarden uit Ierland zijn vooral steeple chasers? zit daar nog verschil in qua bouw en temperament/ blessures in verhouding tot degene die alleen racen en niet springen?

De meeste uit Ierland zijn idd jumps paarden (dus chasers en hurdlers). Qua bouw zijn ze vaak wat groter dan met name de sprinters en milers en je komt meer de "stereotype volbloed" tegen: beetje hoekig, lange lijnen. Ze zijn meer gebouwd voor langere afstanden dan voor snelheid - de snelheden in hurdles en chases komt bijvoorbeeld zelden boven de 55km/u uit, terwijl de minimumsnelheid in kortere races zo'n 60km/u is en in sommige sprints zelfs boven de 70 gaat. Vergelijk je ze met een sprinter of miler, dan zie je dat die vaak wat compacter en kleiner zijn met veel spiermassa om die hoge snelheden over korte afstanden te halen. Sprinters en milers zijn qua karakter soms ook wat meer "highly strung" dan de stayers (vlakkebaan over langere afstanden) en jumpers, die zijn vaak wat gelijkmatiger.

Je ziet niet per se meer blessures, wel meer fatale ongelukken in races, maar net als op de flat, of eigenlijk elke andere discipline binnen de paardensport, is het aantal blessures ook voor een groot deel afhankelijk van de trainer waar ze staan en hoe blessuregevoelig het paard zelf is. Er zijn trainers die heel zuinig zijn op hun paarden en trainers die, al dan niet onder druk van de eigenaren, paarden nog weleens durven te overvragen en alles wel kreupel krijgen. En soms is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van pech hebben dat een paard zich lelijk verstapt o.i.d.

Dees90 schreef
Ragdollcat schreef
Waarom is ie dan weer terug de wei opgegaan en niet doorgetraind voor de renbaan? Oppassen dus en zo goedkoop ook nog eens in deze tijd en met zulke voeten en ondervoed.

Geen zuivere koffie.


Nee zeker niet, en hij stond 3 dagen daarvoor bij een andere te koop ook via marktplaats. Toen stond hij nog in Rotterdam.
Sneu. :\ Maar van jouw kant een heel verstandige keuze! Succes met je zoektocht, hopelijk vind je snel een leuk paard! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 11:18 



 
Profiel   

Dees90 schreef
Ragdollcat schreef
Waarom is ie dan weer terug de wei opgegaan en niet doorgetraind voor de renbaan? Oppassen dus en zo goedkoop ook nog eens in deze tijd en met zulke voeten en ondervoed.

Geen zuivere koffie.


Nee zeker niet, en hij stond 3 dagen daarvoor bij een andere te koop ook via marktplaats. Toen stond hij nog in Rotterdam.
Sneu. : Maar van jouw kant een heel verstandige keuze! Succes met je zoektocht, hopelijk vind je snel een leuk paard! :D[/quote]

Ja behoorlijk, en met die vorige handelaar had ik dus contact, en dan kom je met een verhaal dat je een mooie plek hebt en dat het in principe voor blijvend is en hup naar de volgende, en toen zag ik hem weer staan, dacht ahhh.... Maarja ben geen penny meer, niet aan beginnen ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 11:38 



 
Profiel   

Dankjewel Mkango, heel leerzaam weer. Kan me voorstellen dat er veel verschil zit in trainers en soorten training. Het verschil in uiterlijk en karakter vind ik ook interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 14:36 



 
Profiel   

Ik vind het eigenlijk ook wel interessant om te lezen allemaal.
Heb een KWNPer met een bovengemiddeld volbloed percentage. Ergens rond de 70-75% geloof ik.

En vooral het karakter is opvallend bij dit paard. (bij mij maar ook bij trainers). Super sensibel, aardig heet, veeeel looplust maar ook heel koel. Ik heb ze nog niet veel gezien zo. Maar ik lees hier dat dat mogelijk de volbloed in haar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-22 15:53 



 
Profiel   

Facebook pagina die een indruk geeft:
https://www.facebook.com/Volbloedsnl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 17:51 



 
Profiel   

Mkango bedankt voor alle info!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-22 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 58 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen