Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hengst Edmundo

 
Profiel   

Heyhoi!

Is er iemand hier die ervaring heeft met de sperma van de gelderse KWPN hengst Edmundo? Pakte dit goed bij merries die slecht drachtig worden? Bij mijn merrie moet het in een keer slagen i.v.m einde seizoen.

Ik hoor het graag mochten jullie ervaring hebben of iemand kennen die dat heeft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:07 



 
Profiel   

horseminn schreef
Heyhoi!

Is er iemand hier die ervaring heeft met de sperma van de gelderse KWPN hengst Edmundo? Pakte dit goed bij merries die slecht drachtig worden? Bij mijn merrie moet het in een keer slagen i.v.m einde seizoen.

Ik hoor het graag mochten jullie ervaring hebben of iemand kennen die dat heeft?

Breng je je merrie er toch gewoon heen. Dan kan het vers en onverdund er in. Dan heb je de grootste slaagkans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:19 



 
Profiel   

Ik heb een Edmundo lopen waarvan de moeder niet drachtig werd en ze op het laatste moment Edmundo erin hebben gestopt ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:28 



 
Profiel   

Ik zou je merrie ook gewoon naar Marcel brengen maar hoor wel dat het goed sperma is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 16:39 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
horseminn schreef
Heyhoi!

Is er iemand hier die ervaring heeft met de sperma van de gelderse KWPN hengst Edmundo? Pakte dit goed bij merries die slecht drachtig worden? Bij mijn merrie moet het in een keer slagen i.v.m einde seizoen.

Ik hoor het graag mochten jullie ervaring hebben of iemand kennen die dat heeft?

Breng je je merrie er toch gewoon heen. Dan kan het vers en onverdund er in. Dan heb je de grootste slaagkans.

Word helaas lastig met de merrie, maar we bestellen het ‘s ochtends en dan haalt hij het die ochtend er uit en verstuurt het dus dat is ook vers

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:02 



 
Profiel   

lletam schreef
Ik heb een Edmundo lopen waarvan de moeder niet drachtig werd en ze op het laatste moment Edmundo erin hebben gestopt ;)


Oh klinkt goed! Nakomeling van Edmundo dus? Is het een leuke geworden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:03 



 
Profiel   

lletam schreef
Ik heb een Edmundo lopen waarvan de moeder niet drachtig werd en ze op het laatste moment Edmundo erin hebben gestopt ;)


En hoe hebben jullie dit gedaan, gewoon ‘s ochtends besteld en op locatie laten brengen? Het is anderhalfuur weg dus ik ben bang dat de sperma dan niet meer van goede kwaliteit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:15 



 
Profiel   

Oh joh anderhalf uur is niks. Een bokker heeft zelfs haar merrie met 100 uur oud sperma laten insimineren. Wat overigens gewoon gelukt is binnen 1 poging.

Ben benieuwd of het lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:18 



 
Profiel   

Wij hebben met edmundo gedekt, was de 2e keer raak. We hebben onze merrie daar gebracht, heeft daar 2/3 dagen gestaan.
Onze Edmundo is inmiddels 5 jaar, en heel braaf.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:25 



 
Profiel   

Maar wel verdund en de verdunner kunnen merrie’s soms slecht op reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 17:47 



 
Profiel   

juval schreef
Wij hebben met edmundo gedekt, was de 2e keer raak. We hebben onze merrie daar gebracht, heeft daar 2/3 dagen gestaan.
Onze Edmundo is inmiddels 5 jaar, en heel braaf.
[ [url=m/OB1ODm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8qceft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een leuke zeg! Natuurlijk gedekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:00 



 
Profiel   

Beetje offtopic
Hoe zit Edmundo met het vererven van de hoefkatrol ontsteking.
Want Cabochon staat ergens diep in mijn geheugen als een paard die het meer doorgaf?
Vanuit de moederlijn met L'invasion.

Of zit dat bij Edmundo allemaal ver genoeg weg?

Ik vind het een pracht hengst en heb hem ook al een paar keer in gedachte gehad voor mijn merrie, ooit eens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:02 



 
Profiel   

horseminn schreef
juval schreef
Wij hebben met edmundo gedekt, was de 2e keer raak. We hebben onze merrie daar gebracht, heeft daar 2/3 dagen gestaan.
Onze Edmundo is inmiddels 5 jaar, en heel braaf.
[ [url=m/OB1ODm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8qceft.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een leuke zeg! Natuurlijk gedekt?

Nee, geinsemineerd met vers sperma. Ik denk niet dat ie natuurlijk dekt.v

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:05 



 
Profiel   

Je hebt vers en dan ook nog vers onverdund en ongekoeld in een keer door vanuit de hengst in de merrie. Enige wat dan ontbreekt is de dat de hengst de merrie bespringt.

Vers opgestuurd is in principe verdund en gekoeld. In dat process kan meer fout gaan. Verdunner waar de merrie op reageerd, niet genoeg gekoeld voor koerier er was en dus te warm op transport. Niet voldoende gekoeld bij het transport, als ik in de ochtend laat verzenden is het er vaak pas na 16u. Als mijn merries nu niet drachtig raken op deze dekking breng ik ze ook naar de hengst (kop nh naar voorbij arnhem bij de duitse grens).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:13 



 
Profiel   

horseminn schreef
lletam schreef
Ik heb een Edmundo lopen waarvan de moeder niet drachtig werd en ze op het laatste moment Edmundo erin hebben gestopt ;)


En hoe hebben jullie dit gedaan, gewoon ‘s ochtends besteld en op locatie laten brengen? Het is anderhalfuur weg dus ik ben bang dat de sperma dan niet meer van goede kwaliteit is.

Als het maar 1,5 uur is bracht ik de merrie direct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 18:20 



 
Profiel   

De 2 topics die door TS geopend waren zijn samengevoegd tot 1 topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 20:03 



 
Profiel   

Als het ‘s ochtends er uit gehaald word, opgestuurd (1,5u reizen) en geinsimineerd zijn de slaag kansen dan groot? Helaas is er naar toe geen mogelijkheid. Ik weet ook niet hoe goed ze drachtig word, ze heeft in 2018 voor het laatst een veulen gehad en is nu net 13 geworden. Maar ze is erg dik en stond altijd 24/7 op het gras voor ze naar de hengstenhouder ging vorige week. Daarbij werd ze ook niet extreem veel bereden, ong 2x per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 14:10 



 
Profiel   

Ze is altijd wel extreem hengstig, een echte pismerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-22 14:11 



 
Profiel   

horseminn schreef
Ze is altijd wel extreem hengstig, een echte pismerrie


Is de merrie opgevolgd dmv scannen? Uit je vraag begrijp ik dat ze moeilijk drachtig wordt dit jaar? Al een swab genomen? Zuigt ze lucht aan? Heeft ze vocht in de baarmoeder? Het ligt namelijk lang niet altijd aan de hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 21:31 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 25-09-23 07:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 10:18 



 
Profiel   

Nobel01 schreef
Ik heb onze Smokey Black merrie nu drachtig van Edmundo. Eerste keer thuis geprobeerd, toen niet drachtig. Tweede keer naar Marcel gebracht, en gelijk drachtig. Aanstaande maandag wordt ze nog een keer gescand ivm gustregeling.

Altijd goed contact gehad met Marcel toen onze merrie bij hem stond. Door een rare hengstigheid heeft ze daar twee weken gestaan, was geen probleem bij hem.

Ook Edmundo daar in het echt gezien, is echt een gaaf paard!

[ [url=m/YIzhEP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3Vel2S.jpg]Afbeelding[/url] ]



Bij deze wil ik voorstellen:
Hengstveulen van Edmundo,
Zo te zien is het veulen ook Smokey Black( test op kleur is onderweg), net als zijn moeder. Nog iets leuks, moeder en zoon zijn op dezelfde dag jarig(21 april), beide dezelfde kleur

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-23 19:16 



 
Profiel   

Hier 8x bij Edmundo gedekt in het verleden, merries in principe daar naar toe gebracht omdat het makkelijker was. Allemaal prima drachtig geworden.

Ook merries op afstand geen probleem. Ook al was het 2 uur onderweg. Let er inderdaad wel op of de merrie tegen verdunner kan, enkele van ons reageren er ook niet goed op.

Maar verder prima qua kwaliteit dus
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 02:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen