Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Regumate ter ondersteuning dracht. Ervaringen gevraagd

 
Profiel   

Wij hebben het wel eens moeten geven nadat er 1 vruchtje was weggeknepen bij een tweelingdracht. Dracht is verder goed verlopen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 22:16 



 
Profiel   

Wij hebben het ook 100 dagen gegeven. Ook over de brok. Is een mooie merrie uitgekomen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-22 23:26 



 
Profiel   

Verwijderd


Laatst bijgewerkt door IndianSu op 26-09-23 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 05:30 



 
Profiel   

@indiansu: voor het onderdrukken van hengstigheid zonder dracht is tijdstip vrij cruciaal voor de werking. Vermoed voor ondersteuning van de dracht dat het iets minder nauw komt. In principe moet het kichaam zelf massaal hormonen gaan aanmaken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 07:07 



 
Profiel   

petitparis schreef
@indiansu: voor het onderdrukken van hengstigheid zonder dracht is tijdstip vrij cruciaal voor de werking. Vermoed voor ondersteuning van de dracht dat het iets minder nauw komt. In principe moet het kichaam zelf massaal hormonen gaan aanmaken


Valt wel mee. Ik heb het vroeger ook wel als onderdrukking bij mijn oude merrie gegeven. En gaf dat echt niet elke keer op hetzelfde tijdstip. En het deed gewoon zijn werk

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 08:43 



 
Profiel   

Heb ik ook gedaan vanaf 17 /18 dgn dracht tm 100 a 110 dgn..

Heb t bij 1 merrie gebruikt.

Bij de ene merrie 2 drachten omdat zij niet door de 6 wkn scan kwam.


De regumate pig , die is goedkoper

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 16:13 



 
Profiel   

FriesWytske schreef
petitparis schreef
@indiansu: voor het onderdrukken van hengstigheid zonder dracht is tijdstip vrij cruciaal voor de werking. Vermoed voor ondersteuning van de dracht dat het iets minder nauw komt. In principe moet het kichaam zelf massaal hormonen gaan aanmaken


Valt wel mee. Ik heb het vroeger ook wel als onderdrukking bij mijn oude merrie gegeven. En gaf dat echt niet elke keer op hetzelfde tijdstip. En het deed gewoon zijn werk


Hier een merrie die er al 3x doorheen gebroken is op nog geen 2 jaar tijd. Maw mijn ervaring is dat ik beter niet meer dan 26u tussen 2 toedieningen laat en hoger doseer dan de voorgeschreven 1ml/100kg

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 20:58 



 
Profiel   

:z
petitparis schreef
FriesWytske schreef

Valt wel mee. Ik heb het vroeger ook wel als onderdrukking bij mijn oude merrie gegeven. En gaf dat echt niet elke keer op hetzelfde tijdstip. En het deed gewoon zijn werk


Hier een merrie die er al 3x doorheen gebroken is op nog geen 2 jaar tijd. Maw mijn ervaring is dat ik beter niet meer dan 26u tussen 2 toedieningen laat en hoger doseer dan de voorgeschreven 1ml/100kg


Heb je het dan over dracht of hengstigheid waar je het voor gaf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 22:22 



 
Profiel   

Onderdrukken van de hengstigheid. Ik heb me nog niet gewaagd aan het fokken met mijn paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-22 22:38 



 
Profiel   

Ik heb het ook tot 100 dagen gegeven, toen gestopt. En toen kwam het er direct af… echt ontzettend balen.
Deze merrie had problemen om drachtig te blijven, het is ook nooit gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 06:56 



 
Profiel   

Hier ook positieve ervaring met Regumate na drachtig scannen. De moeder van mijn huidige merrie hebben we het de eerste 3 maanden van de dracht gegeven nadat ze 2 x het vruchtje verloren was. Met Regumate daarna dus een gezond veulen wat inmiddels 15 is en dit jaar zelf haar eerste veulen heeft gekregen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-22 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen