Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Waar moet ik beginnen

 
Profiel   

Ik heb een enorm knap veulen om het oog, nu heeft hij goede papieren en vind het eigenlijk zonde omdat zo maar voorbij te laten gaan, ik zou graag eens naar keuringen gaan
Nu ben ik er helemaal niet in bekend,zou niet weten waar ik zou moeten beginnen of wat er allemaal nodig is.


Vader is füst wilhelm


Kan iemand mij opweg brengen?
Hij is bijna 5 maanden oud.

Mvg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 07:39 



 
Profiel   

Je verhaal is wat warrig.
Je hebt een veulen van 5 maanden op het oog. Dat wil je dus eventueel kopen?

Waar komt het keuringenverhaal om de hoek kijken?

De veulenkeuringen zijn allemaal geweest (en daarbij wordt veulen met moeder getoond, over het algemeen, en is het de fokker die het veulen naar een keuring brengt (of niet))

Wil je later, als het dier 1, 2 of 3 of nog ouder is uitbrengen op,keuringen?
Dan heb je in ieder geval nog tijd genoeg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 08:09 



 
Profiel   

Wat is precies je vraag? Keuringen voor veulens zijn er nu niet meer op deze leeftijd. Met 3 jaar kan je dan met deze naar de keuring.
Wil je weten wat er bij de opfok van een veulen komt kijken? Want eigenlijk heb je er 3 jaar lang niks aan natuurlijk en je hebt wel de kosten en het risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 08:21 



 
Profiel   

Gewoon eerst irl gaan kijken of het veulen je aanspreekt, als dat zo is en je wilt hem kopen dan koop je het veulen en zet hem in de opfok. Met 2.5 laat je hem rontgenen en kijken of hij je nog aanspreekt, dan kijk je er samen naar met de hengstenhouder (als ie goed is op de rontgen) en ga je op het advies van deze persoon af of het de moeite waard is om hem aan te bieden op de keuring en zo ja..welke keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 08:37 



 
Profiel   

Eerst maar eens aan de eigenaar vragen of het veulen tekoop is .
Is het andwoord ja dan komt de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 09:06 



 
Profiel   

Afhankelijk van het ras van het veulen, je kan kijken op de site van het stamboek om te zien of er nog keuringen komen.
Neem aan dat je aan hengstenkeuring denkt ipv castreren?
Trouwens de fokker heeft een veulen met goed papier gefokt, hebben die het veulen dan zelf niet voorgesteld op een veulen keuring? Ze hebben vast niet per ongeluk een goede hengst bij de merrie gedaan toch.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-22 09:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen