Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ongeboren veulen verzekering

 
Profiel   

Hallo,

Weet iemand een verzekeringsmaatschappij die ongeboren veulens verzekerd voor een hogere waarde dan 5000 euro?
Ik heb er een aantal gevonden maar die gaan allemaal tot max 5000.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 12:58 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 05-10-23 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:06 



 
Profiel   

Dat is ook niet zonder reden. € 5000,00 voor een ongeboren veulen is dik betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:08 



 
Profiel   

Misschien Jarvis? Die verzekeren volgens mij ook de AV embryo's die voor een paar ton gaan enzo. In ieder geval heb ik hun naam veelvuldig voorbij zien en horen komen op de veilingen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 13:15 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Dat is ook niet zonder reden. € 5000,00 voor een ongeboren veulen is dik betaald.


Volgens mij ken je de situatie niet en kun je dat dus ook niet beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 15:21 



 
Profiel   

quarterH schreef
janderegelaa schreef
Dat is ook niet zonder reden. € 5000,00 voor een ongeboren veulen is dik betaald.


Volgens mij ken je de situatie niet en kun je dat dus ook niet beoordelen.

Ze verzekere geen toekomstverwachting he. Dan kunnen we allemaal ons veulen wel voor 20.000 verzekeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 15:34 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
quarterH schreef

Volgens mij ken je de situatie niet en kun je dat dus ook niet beoordelen.

Ze verzekere geen toekomstverwachting he. Dan kunnen we allemaal ons veulen wel voor 20.000 verzekeren.

Ik denk meer dat ze bedoelt dat het dekgeld potentieel dusdanig hoog is dat ze met die 5000 euro maar een klein deel van de onkosten terug heeft. Niet dat ze het potentieel wil verzekeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 15:44 



 
Profiel   

Ayasha"
[quote="janderegelaa schreef
quarterH schreef

Volgens mij ken je de situatie niet en kun je dat dus ook niet beoordelen.

Ze verzekere geen toekomstverwachting he. Dan kunnen we allemaal ons veulen wel voor 20.000 verzekeren.

Ik denk meer dat ze bedoelt dat het dekgeld potentieel dusdanig hoog is dat ze met die 5000 euro maar een klein deel van de onkosten terug heeft. Niet dat ze het potentieel wil verzekeren.[/quote]

Juist. Soms zijn de daadwerkelijke kosten al dusdanig hoog dat die 5k een schijntje is van wat het hele gebeuren heeft gekost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 15:47 



 
Profiel   

quarterH schreef
janderegelaa schreef
Dat is ook niet zonder reden. € 5000,00 voor een ongeboren veulen is dik betaald.


Volgens mij ken je de situatie niet en kun je dat dus ook niet beoordelen.


Misschien eens bij Catherine de Buijl (weet niet helemaal of ik dat juist schrijf), informeren, die verzekerd, of heeft dat gedaan, wel embryo's en veulens in de hogere prijssegmenten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 15:47 



 
Profiel   

Oehlala: dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 18:24 



 
Profiel   

Maar, even zonder het lelijk te bedoelen. Is dat niet het risico van het vak? Ik vind tot 5k verzekeren al veel klinken.

Bij het fokken van honden bijvoorbeeld is dit echt niet denkbaar, zelf de teef krijg je niet eens verzekerd, laat staan de ongeboren puppy's.

Als een dekking niet pakt of misloopt is dat risico jou, meestal kun je dan ook wel een gratis of gereduceerde herdekking krijgen.

Is dit bij paarden niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 19:02 



 
Profiel   

KimD schreef
Maar, even zonder het lelijk te bedoelen. Is dat niet het risico van het vak? Ik vind tot 5k verzekeren al veel klinken.

Bij het fokken van honden bijvoorbeeld is dit echt niet denkbaar, zelf de teef krijg je niet eens verzekerd, laat staan de ongeboren puppy's.

Als een dekking niet pakt of misloopt is dat risico jou, meestal kun je dan ook wel een gratis of gereduceerde herdekking krijgen.

Is dit bij paarden niet?

Dat is de vraag toch helemaal niet? Als jij een dekking van 10k hebt en het loopt mis snap ik best dat je wil kijken of je je daar tegen kan verzekeren. Als dat voor de honden een optie was zou je het dan ook niet doen omdat dat maar eigen risico is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 19:20 



 
Profiel   

Of als je een embryo hebt aangeschaft voor de prijzen waar ik ze op veilingen voor weg zie gaan.
Al vind ik die verzekeringen dusdanig duur dat ik het bij een 'normale' dracht of een gespoeld embryo uit een eigen merrie zelf niet zou overwegen (denk aan 1500-2000 euro dekgeld excl btw + dierenartskosten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-22 19:25 



 
Profiel   

gomir schreef
Of als je een embryo hebt aangeschaft voor de prijzen waar ik ze op veilingen voor weg zie gaan.
Al vind ik die verzekeringen dusdanig duur dat ik het bij een 'normale' dracht of een gespoeld embryo uit een eigen merrie zelf niet zou overwegen (denk aan 1500-2000 euro dekgeld excl btw + dierenartskosten).


Ik zit hier dus nu inderdaad mee; is die 500 euro het waard om 'te verliezen' tov 'stel het gaat mis'.... Dubio!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 12:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen