SarahJ schreef:Ik las je advertentie op de KWPN-website.
Wanneer je dit puur business wise bekijkt, verklein je zelf je afzetmarkt enorm door een hoger opgeleide merrie mét embryoveulen te verkopen. Het aantal dressuurruiters dat hiernaar op zoek is, is zeer klein. De meeste ruiters willen meteen aan de slag met een paard waarvoor ze zoveel geld betalen. Ze zijn helemaal niet op zoek naar een veulen. Je doet hen er dus geen 'cadeau' mee.
Als fokmerrie zou ik haar niet adverteren als je er zoveel geld voor vraagt. Er is slechts een zeer klein publiek van fokkers dat zoveel betaalt voor een fokmerrie die nog haar eerste veulen moet krijgen.
Ik zou daarom wachten met verkoop en haar - nadat het veulen geboren is -adverteren als sportpaard en de advertentie dus enkel opstellen voor de doelgroep 'ruiters'.
Ik zou me ook richten op het buitenland. Daarmee vergroot je aanzienlijk het aantal potentiële klanten. De hele wereld komt naar Nederland om dressuurpaarden te kopen. Die van jou is hogeropgeleid en heeft een smetteloos keuringsonderzoek. Je hebt dus een (1) hogeropgeleid, (2) gezond (3) KWPN paard in (4) Nederland. Dit spreekt allemaal in jouw voordeel. Deze paarden zijn zeer gegeerd in het buitenland.
Wat het moeilijker maakt is dat ze niet op stal kan. Dat verkleint je afzetmarkt weer aanzienlijk. Sportpaarden brengen doorgaans toch een deel van hun dag op stal door, er zijn niet veel ruiters die hen 24/7 een uitloopstal kunnen bieden.
Wat schrikt m.i. af in je advertentie: niet de prijs. Wel het embryo en de vereisten mbt huisvesting.
Durf het dus groot genoeg te bekijken maar wees tegelijkertijd ook realistisch in het aantal kopers dat interesse zal tonen.
Hi Sarah,
Bedankt voor je bericht. Ik kan mij hier helemaal in vinden. Daarom ben ik ook alvast op zoek naar de geste manier om straks het veulen te gaan aanbieden.