Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

paard kopen

 
Profiel   

Hoi allemaal,
Ik ben van plan om een Fries te kopen. Nu kom ik in mijn zoektocht veel hengsten tegen, die te koop staan. Misschien een domme vraag, maar koop je een hengst alleen maar als je fok ambities hebt, of koop je een hengst en laat je die vervolgens ruinen? Ik zie soms best mooie hengsten, maar de stal waar ik sta wil geen hengsten op stal. ( ik wil zelf ook geen hengst)


Laatst bijgewerkt door Martiflorjo op 18-01-23 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 11:45 



 
Profiel   

Het meest vanzelfsprekende is om hem te laten ruinen als je geen fokambities hebt. (en die ambities hebben en als individueel tot uitvoering brengen is ook een vak apart). De meeste stallen zullen geen hengsten aannemen, als ze het al doen komt hij 99 van de 100 keer apart te staan. Voor een paardwaardig bestaan is ruinen dus voor de hand liggend, tenzij je het dier in eigen beheer kunt houden met een soortgenoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 11:51 



 
Profiel   

Ik zou dan wel het al geruind zijn als voorwaarde in de koop opnemen. Het gebeurt niet zo vaak, maar soms gaat het mis bij het ruinen. Dan raken ze een zenuw of het geneest heel slecht.
Hou er wel rekening mee dat zo'n hengst na het ruinen inboet op uitstraling doordat er minder hormonen worden aangemaakt. Dat het paard je dan niet tegenvalt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 11:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen