Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
splenius

Berichten: 1109
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:23

s0173957 schreef:
Vorig jaar hadden wij 2x flutsperma van Escolar wel...


ja heb ik vaker gehoord dat 2023 heel erg waardeloos was.

Dus ook daarom mijn 1e keus Escamillo is.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:32

Mijne was in 1x drachtig van Escolar. Escamillo ook, maar die zijn aanzienlijk kleiner dan de anderen uit de lijn, maar wel hele goede paarden..

s0173957

Berichten: 5393
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 17:19

In 2022 die van ons ook, in 2023 2x water gekregen ipv sperma.

Vaderland verkocht aan Bernadette Brune overigens. Niet meer vers te krijgen.

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:27

s0173957 schreef:
In 2022 die van ons ook, in 2023 2x water gekregen ipv sperma.

Vaderland verkocht aan Bernadette Brune overigens. Niet meer vers te krijgen.

Goeie actie om hem nog snel bij het KWPN goedgekeurd te krijgen. :D

Een andere hengst van Reesink doet het ook goed in de sport, N.K. kampioen Z2 en hij wint ook op Indoor Brabant.
Ik heb een knappe 2 jarige hengst van hem, zoals heet er nu naar uitziet.

E_D_E
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:40

s0173957 schreef:
Vaderland verkocht aan Bernadette Brune overigens. Niet meer vers te krijgen.


Was bij ons de enige definitieve hengstenkeuze voor dit jaar.

Niet dus... :') :Y)

karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 21:35

misterA schreef:
Een andere hengst van Reesink doet het ook goed in de sport, N.K. kampioen Z2 en hij wint ook op Indoor Brabant.
Ik heb een knappe 2 jarige hengst van hem, zoals heet er nu naar uitziet.

Frankie *\o/*
Als ik mijn merrie nog had, ging ik weer direct voor hem.
Had ook een prachtige hengstveulen van hem en zo'n fantastisch karakter.

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:33

Yes, Frankie Lee.
Hij stamt via Franziskus, en Fidertanz af van één van mijn favoriete hengsten, Fidermark.
Ik denk de betere F-lijn naar Florestan. , beter dan via Furst Heinrich- Furstenball.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 22:53

Als alles goed gaat krijgen we nog een Vaderland eind April. Toch jammer dat hij de grens over gaat. Maar blij dat we hem
Nog gebruikt hebben.

Frankie lee staat op de lijst voor een andere merrie. Van de week van hem
Genoten via de livestream in Ermelo.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:59

Escolar had vorig jaar inderdaad niet zo'n beste kwaliteit sperma.

Vaderland wou ik zaterdag ochtend nog bestellen, maar dat is niet gelukt. Ik vind het een verrassing dat hij verkocht is, die had ik niet verwacht. Jammer, het is een interessante hengst.

Frankie Lee is inderdaad erg fijn en ontwikkeld zich goed. Ik heb er een fijne jaarlingmerrie van waar ik echt gek van ben.

En het eerste veulen van mijzelf is vannacht geboren. Om 3 uur ging een merrie van een klant veulenen, en een uurtje later ging de buurvrouw (van mijzelf) ook veulenen. Een Mauro Turfhorst x elite v Special D x Jazz, via embryotransplantatie geboren uit de liefste draagmerrie ooit. Het is een flink zwart hengstveulen geworden, met een knap blesje en 2 witte achterbeentjes. Ik had gehoopt op een merrietje (van die moeder heb ik nog geen merries gehad helaas), maar het is dus een hengst. Deze moet dus verkocht gaan worden terzijnertijd.
Ik heb nog een draagmerrie drachtig van diezelfde merrie (maar dan van Extreme), dus hopelijk is dat wel een merrieveulen.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:42

Aangezien hier al wat Frankie lee veulens geboren zijn. Wat is jullie ervaring, voegt hij meer bloed toe?
Worden de veulens chiquer dan de merrie?
Na 2 x McLaren op onze cover story merrie zit in nu te denken aan Frankie lee.
McLaren maakt ze natuurlijk wel
Heel mooi.
Zat eerst te denken aan furst samarant die maakt ze ook heel mooi maar is totaal niet commercieel.
Dat telt tegenwoordig ook mee helaas

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:46

Mijn Frankie lee is super bloederige, meer dan de McLaren nog.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 13:51

fokfanaat schreef:
Mijn Frankie lee is super bloederige, meer dan de McLaren nog.


Ik zie wel wat veulens voorbij komen maar zie dan vaak de moeder niet. Of een draagmoeder en daar kan je helemaal niks mee.

Als er een mooie bloederige merrie naast staat weet je nog niks

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:32


karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 14:34

Mijn hengstveulen was ook luxer dan de moeder.
Mooi gelijnd en kan goed bewegen.

Gefeliciteerd Carola, ben ook fan van Mauro. Grote genieten kan beginnen.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:00

Vreselijk jammer Roxanne; gelukkig gaat het goed met de merrie.

Gefeliciteerd met de nieuwe veulens.
Ben wel benieuwd naar je veulen van Mauro, Carola!

WIj hadden Santiano bedacht op onze merrie. Maar helaas pas beschikbaar vanaf april en onze merrie was NU mooi hengstig. Omdat ze vorig jaar het veulen na 3 maanden aborteerde wilden we deze ronde niet wachten en moesten we op stel en sprong nog een andere hengst bedenken.
Gisteren is ze geinsemineerd met O'Toto. Spannend weer.

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:02

Dank je Karinna! Ik ben er erg blij mee. Zo opgedroogd lijkt het een flink en sterk gebouwd veulen. Ik ben benieuwd hoe hij over een paar dagen is en in beweging. Dat is nu nog moeilijk te beoordelen natuurlijk.

Ik heb een McLaren en een Frankie Lee uit dezelfde moeder (elite pref sport van Uphill, kást van een merrie). Beiden even oud, dus goed te vergelijken (via ET). De merrie is echt best grof, groot en niet een heel mooi hoofd. Beide jaarlingen zijn een stuk sjieker en luxer, maar de McLaren is nog een slag luxer dan de Frankie Lee. De Frankie Lee vind ik weer sterker in de verbindingen.
Beiden hebben een fijn karakter en goede beweging, maar dat geeft de merrie sowieso ook wel door.

Lavitabella

Berichten: 1734
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:15

Leuk om jullie keuzes weer te volgen!

Ik heb voor dit jaar echt nog geen flauw idee. Ik heb nog wel eventjes om na te denken. 12 april is ze uitgerekend.

Gefeliciteerd weer met de eerste veulens !

Phonix
Berichten: 1107
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:15

Ik zag Dinja op Mauro Turfhorst in de branbanthallen Donderdag. Wat lijkt dat toch een ontzettend braaf beest.

karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:05

Phonix schreef:
Ik zag Dinja op Mauro Turfhorst in de branbanthallen Donderdag. Wat lijkt dat toch een ontzettend braaf beest.

Dat is oa waarom ik fan van hem ben.

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 01:31

Gefeliciteerd Carola! Hoe lijkt 'ie?

Zijn er al Bokkers hier met slapeloze nachten door hun (bijna) uitgerekende merries of is iedereen pas later aan de beurt?


Onze merrie lijkt over het ergste heen te zijn, temperatuur is gelukkig normaal gebleven en ze heeft de laatste AB ook gehad. Ik had Vaderland bovenaan mijn lijstje staan voor haar, dat is nu dus geen optie meer. Wellicht toch terugdekken met First Lewis.

Andere merrie vind ik echt nog heel erg lastig. Ik ben nu aan Escamillo aan het denken, of misschien wel die nieuwe hengst van Van de Sande. Dit wordt het derde jaar Fürst Dior en we gaan voor 3x is scheepsrecht en dus een levend (merrie)veulen. Daarna ben ik wel even klaar met Fürst Dior. Dit zijn haar nakomelingen tot nu toe: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/613958/carly-reina
De For Ferrero en For Romance zijn goede paarden, maar wel heel scherp en rillerig voor een normale ruiter. Van de Incognito heb ik vorige week een filmpje gehad waar ik wel erg blij van werd, maar dat is eigenlijk niet commercieel genoeg. Ik heb nog even om te kiezen gelukkig :+

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 11:45

Het lijkt een goed veulen. Hoogbenig, veel lengte, groot, mooi koppie en de eerste bewegingen leken ook goed. Maar het is een hengstje, dus hij word tzt wel verkocht.

En ik heb mijn eerste merrie ook alweer drachtig, ik heb een 3 jarige Glamourdale x Johnson die deze zomer naar de keuring moet. Dus ik wou haar graag al minimaal 35 dagen drachtig hebben voordat ze in april naar de trainingsstal moet. En dat is gelukt, er zat een mooi vruchtje van Extreme in! Nog maar 12 dagen oud, maar goed, hij zit er. Dus eind januari / begin februari 2025 verwacht ik het eerste veulen als alles goed blijft gaan.

baudyh

Berichten: 4290
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 12:32

carola schreef:
Het lijkt een goed veulen. Hoogbenig, veel lengte, groot, mooi koppie en de eerste bewegingen leken ook goed. Maar het is een hengstje, dus hij word tzt wel verkocht.

En ik heb mijn eerste merrie ook alweer drachtig, ik heb een 3 jarige Glamourdale x Johnson die deze zomer naar de keuring moet. Dus ik wou haar graag al minimaal 35 dagen drachtig hebben voordat ze in april naar de trainingsstal moet. En dat is gelukt, er zat een mooi vruchtje van Extreme in! Nog maar 12 dagen oud, maar goed, hij zit er. Dus eind januari / begin februari 2025 verwacht ik het eerste veulen als alles goed blijft gaan.


Heb je dan niet zo iets van als het op de keuring niet goed gaat zit is straks met een drachtige stamboek merrie?

Wij doen het juist anders om. Eerst naar de keuring en als ze ster word dan de hengst erbij.
De eerste keuring is al in mei dus dan kan zo nog prima bij de hengst

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 12:55

Kijkt er echt nog iemand naar die predicaten? :Y)

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:34

Ik heb wel vertrouwen in deze merrie, ze komt uit een goede stam en degene die hem gaat klaarmaken heeft er ook vertrouwen in (en dat is een van de grootsten in NL daarin), dus dan durf ik haar al wel vast te dekken. Ik ga alleen maar fokken en nooit met haar rijden, dus als ik pas in juni ofzo dek dan ben je alle jaren al meteen wat aan de late kant. Een jaar overslaan vind ik ook weer zonde.

Libera

Berichten: 3982
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 14:50

Ik dek mn 3 jarige ook voordat ze naar de keuring gaat… eerste keuring (en enige) is pas in September of Oktober dus daar kan ik sowieso niet op wachten :Y)