Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tot welke leeftijd hebben jullie gefokt met jullie merrie?

 
Profiel   

Mijn merrie is nu 25 jaar en heeft eerder 2 veulens gehad wat allemaal prima gegaan is, haar conditie is goed, enkel wat overgewicht en nu mijn paarden dit jaar aan huis komen te staan begint het te toch te kriebelen.

Tot welke leeftijd hebben jullie gefokt en merkte je dat de bevalling later lastiger voor de merrie werd?

Ze heeft bij mij 10 jaar geleden een prachtig veulen gehad en was toen ook erg blij met haar veulen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 15:52 



 
Profiel   

mijn 1e paardje had bij mij 4 veulens gehad. Ik had haar cadeau gegeven aan een meisje toen ze 20 was. Die wilde graag een opvolger toen ze daar de ruimte voor kreeg. Merrie was toen 24. Alles gecontroleerd door een dierenarts en groen licht maar merrie is niet meer drachtig geworden. Natuur regelt veel zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 16:16 



 
Profiel   

Als ze elk jaar een veulen krijgen dan kan dit vaak nog wel tot boven de 20 jaar. Meestal tot 22-23 jaar.
Als ze niet elk jaar worden gedekt dan wordt het al snel lastiger om ze drachtig te krijgen. Meestal houdt het dan al op voor hun 20e.
Maar als jouw merrie al 25 is en al 10 jaar geen veulen heeft gehad dan heeft het weinig kans en moet je het ook niet meer willen. Eigenlijk is ze al te oud. De kans is ook groot dat je haar niet meer drachtig krijgt. Of een klein zwak veulen baart wat het niet overleeft en dat wil je al helemaal niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 06:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen