Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Drieling?

 
Profiel   

Hoi, ik zie weleens tweelingen voorbijkomen, maar ik vroeg me af of er weleens een levende drieling is geboren en wat de kansen daarvan zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:19 



 

Ga maar uit van 0. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:20 



 
Profiel   

Google vertelt je dat in 10 seconden zoeken:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20121920/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 11:21 



 
Profiel   

Nope.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:44 



 
Profiel   

Ja dus, zie de link naar het artikel dat ik postte. Levend geboren, 1 na 4 uur overleden, 1 na 4 weken ingeslapen wegens een botbreuk, en het overlevende veulen was normaal, maar wat klein, na 1 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 18:55 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ja dus, zie de link naar het artikel dat ik postte. Levend geboren, 1 na 4 uur overleden, 1 na 4 weken ingeslapen wegens een botbreuk, en het overlevende veulen was normaal, maar wat klein, na 1 jaar.


Nou dat noem ik eigenlijk dus een nee en geen ja.
Oké het is ja met eigenlijk geen kansen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 19:04 



 
Profiel   

Tja, de vraag was: "is er wel eens een levende drieling geboren"
Het antwoord daarop is ja. En dat was bijzonder genoeg om er een wetenschappelijk artikel aan te wijden. Ik kan er verder ook niets anders van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 19:24 



 
Profiel   

Het toeval wil dat een gedekte merrie van Mo afgelopen week drachtig gescand werd van een drieling.
Er zijn er 2 succesvol weggeknepen. Dit is de eerste keer in al die jaren van onze hengsten dat we dit horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-23 16:07 



 
Profiel   

Ik ken een merrie die gescand werd op een 5-ling. Bizar, maar wel gebeurd. Ze hebben echt een tijd staan kijken op de scan en gecontroleerd of ze dit wel goed zagen dat het er echt 5 waren. :+ Gelukkig kon de dierenarts er 4 wegknijpen.

Ik scan om die reden altijd op tijd zodat, als er meerdere zijn, er een goede kans is om ze succesvol weg te knijpen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-23 09:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen