Goede boeken over fokkerij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:40

Leading stallions zeker geen aanrader, veel hengsten staan er niet in en info is zeer beperkt zelfde als van een folder.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:52

Auf den Spuren hannoverscher Stutenstämme - Siegfried Putscher.

Die Deutschen Pferdezuchten - Gustav Rau.

De reeks boeken over stammen geschreven door Claus Schridde, Hannover, Holstein, Oldenburg/Westfalen, Trakehners.

Holsteins Hengste. Von Achill bis Landgraf. Mit Tradition in die Zukunft. - Claus Schridde.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:31

Het paard in partjes staat inderdaad ook nog op mijn lijstje!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:52

adriana schreef:
Auf den Spuren hannoverscher Stutenstämme - Siegfried Putscher.

Die Deutschen Pferdezuchten - Gustav Rau.

De reeks boeken over stammen geschreven door Claus Schridde, Hannover, Holstein, Oldenburg/Westfalen, Trakehners.

Holsteins Hengste. Von Achill bis Landgraf. Mit Tradition in die Zukunft. - Claus Schridde.


Het boek van Siegfried Putscher heb ik op de Hengstenkeuring gekocht en ik heb ook een boek van Claus Schridde over Hannoveraanse merrie stammen, zeer interessant!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:05

In mijn nachtkastje ligt "The Worlds Best Horse" uit 1958, door Lady Wentworth. Een prachtig boek dat vele rassen beschrijft. Heb ik op de kop kunnen tikken via E-Bay, collectors item voor €50, vrij goedkoop dus.

Beste inzichten over de Arabier, maar ook wel over de Welsh. In het Welsh onderdeel staan alleen wel opmerkingen waarover rechtzaken gekomen zijn.. Dat maakt het boek dan ook een collectors item.