Welke hengst(en) voor deze merries (Welsh A)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:49

joostvangestel schreef:
Hoi, als we héél erg kritisch willen zijn, is zelfs Japhet niet helemaal 100%.


Vertel mij eens welke hengst wel dan Verward
Niemand is 100% volmaakt dus ook een paard niet Bloos! Bloos

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 17:56

Gartconnel Salad was een hengst die over een enorme stap beschikte met een beste draf. Weinig hengsten hebben mij ooit meer geïmponeerd dan die hengst. Helaas is die dood en stond hij in Schotland.

PS: daarnaast zal je het met me eens zijn dat High Flown's Viper en Rollright Gallant ook iets sterker zijn dan hun oude stalgenoot Knipoog

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:03

Heb je daar een foto van dan? Ben wel erg nieuwsgierig nu Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:05

joostvangestel schreef:
PS: daarnaast zal je het met me eens zijn dat High Flown's Viper en Rollright Gallant ook iets sterker zijn dan hun oude stalgenoot Knipoog


Ja viper vind ik zelf ook een hele mooie hengst met goede nakomelingen!!! Tja gallant is nu wel oud hoor!! Maar nog steeds een mooie hengst! Op zich vind ik Japhet een mooie hengst maar ik ben niet echt onder de indruk van schimmels... Heb liever zoals Viper een mooie zwarte met mooie gangen en mooi halsje!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 18:40

Foto hier: http://www.gartconnel.com/indexm.htm

(Helaas niet in beweging)

Japhet is in Nederland bijna onklopbaar qua type overigens. Daarnaast vind ik juist schimmel de mooiste kleur Knipoog Maar goed, een goeie Welsh pony heeft geen kleur Lachen

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 10:45

Wel een leuk hengstje!

Gelukkig smaken verschillen he Knipoog
Schimmel vind ik op zich niet lelijk maar als ik zelf nog een pony zou willen zou ik iig geen schimmel nemen (staat ook niet zo leuk bij een Cob of C he?)

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:23

bij steffen procee in nijega (friesland) bij STAL FRISIA staat de dekhengst BLANCHE MERCURY ter dekking. *LOL*
van hem verwachten we dit jaar zijn eerste 2 nakomelingen.
deze hengst komt van de wel bekende blanche & springbourne stud in wales! hij beschik over hele goede bewegingen , mooi front, veel bot en heeft een mooi hoofdje! Cool Tong uitsteken Knipoog Lachen Bloos Schijnheilig Bloos! *LOL* OK dan! Pling Vingers aflikken
voor meer info: stuur me maar even en PB tje!

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:31

Ik ben zelf helemaal weg van Knodishall Geraint. Ik ga dit jaar mijn Colne Hyperion x Boreas Ubbo merrie naar hem toe brengen. Mooie stevige hengst met een klein koppie en voldoende massa.
En verder, tja, ik vind Synod Prophet ook erg leuk. En bewezen topper Waxwing Hillbilly (papa van mijn hengst), vooral in Engeland niet onverdienstelijk gedekt.
Verder zijn er idd zat goede hengsten te vinden. Het ligt vooral ook aan je eigen voorkeur. Ik houd van kleine stevige Mountain types, niet van die mini arabiertjes. Maar meningen verschillen.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 22:10

in de welsh nieuws staan allerlei goedgekeirde hengsten (wel de nieuwe)

groetjes klaasjuhhh