Jonkvrouw nu een Ster PROK merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 10:22

Alane schreef:
maar niet in gezondheid en dat is wat ik bedoelde


Juist ook in gezondheid. Fokken van sportpaarden is een totaalplaatje.
De buitenkant is even belangrijk als de binnenkant.

Je wilt het mensen niet aandoen dat ze een plaatje kopen waar ze alleen maar verdriet van hebben als ze ermee gaan werken.
En ermee fokken is helemaal uit den boze.

Wil jij zeggen dat je met een ongezond dier zou moeten fokken, dat is toch niet van deze tijd???

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 11:11

Je moet niet hoeven plussen en minnen met de gezondheid van het paard....
ik hoef niet te zeggen dat er met ongezonde dieren gefokt moet worden, gebeurd immers continue

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-04 14:19

PhiaBink schreef:
Ik heb beide merries bij een AES hengst gedaan en beide zijn niet drachtig geworden. Het heeft mij alleen maar DA kosten gekost. Het ging ook om een draagmoederschap. Het veulen wat eruit kwam, was eigenlijk alleen info voor de hengstenhouder hoe de hengst fokt. We wilde de hengstenhouder helpen.
Dit was dus een hele andere opzet dan het bewust kiezen voor een hengst die bij mijn merrie past.

Ieder moet het voor zich weten,
maar dit strookt totaal niet met wat je eerder zegt over Prokken, want ook al zou je niet voor jezelf fokken, je werkt wel mee aan de vermeerdering van dieren waarvan je de achtergrond niet kent. Maar omdat het niet voor jezelf is maakt het niet uit?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 14:30

In feite vind ik dit vooral heel jammer voor Sjuimpje. Sjuimpje heeft gewoon een prettige mededeling dat haar merrie een belangrijk predikaat en een belangrijke medische test heeft doorstaan. Dit gaat dan over in een discussie of dat die medische test niet te duur of wel relevant of wat dan ook moet zijn en ook onderling gehakketak tussen wat bokkers. Na een welgemeende poging om de discussie te scheiden van dit topic werd er toch weer hard offtopic gegaan. Dus nu een slotje.

Sjuimpje: sorry, maar kijk de moderators hier maar niet op aan.

En: natuurlijk van harte gefeliciteerd met het succes van je merrie!