Jonkvrouw nu een Ster PROK merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:55

Gefeliciteerd hoor! Strakjes lekker aan de slag met 13 jaar moet dat keur elite er ook nog inzitten!! maar eerst maar even je veulentje afwachten!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:25

GEFELICITEERD SJUIM!!!

Echt super zeg! En ik was al zo weg van dat beest... *kwijl* Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:10

Billy schreef:
Als het nodig is worden van pasgeboren baby's toch ook röntgenfoto's gemaakt?

Juist ja, het grote toverwoord NODIG.

Sjuimpje, van harte gefeliciteerd en dat nog grotere successen mogen volgen OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:13

Gefeliciteerd Sjuim!!!!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:50

Proficiat!

Misschien heb ik t verkeerd begrepen, maar als je een merrie PROK laat keuren en ze krijgt dat cerificaat bij goedkeuring waarna ze voor 1-1-2005 M+5 moet zijn is ze Elite...geld dat bij alle in het stamboek opgenomen merries? Of zie ik dat nu verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 21:53

RUBYWHITE schreef:
Proficiat!

Misschien heb ik t verkeerd begrepen, maar als je een merrie PROK laat keuren en ze krijgt dat cerificaat bij goedkeuring waarna ze voor 1-1-2005 M+5 moet zijn is ze Elite...geld dat bij alle in het stamboek opgenomen merries? Of zie ik dat nu verkeerd?



Bij het kwpn geldt: Prok en keur is elite!

Met de oude regeling is het zo dat (ster?) merries die M +5 automatisch keur werden. Als de merrie van Sjuim aan het einde van het jaar dat is dan krijgt ze het Elitepredikaat.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:03

dat prok en keur is elite dat wist ik, maar dit kon ik even niet plaatsen.bedankt voor je uitleg pipo Knipoog thnx!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:42

Pipo schreef:
Met de oude regeling is het zo dat (ster?) merries die M +5 automatisch keur werden.


Nee, ze moeten ook voor voorlopig keur aangeboden zijn. Ik probeerde een stermerrie die M2 +9 heeft gelopen vijf jaar geleden keur te krijgen, maar bleef hangen op het feit dat ze "alleen" maar ster is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:00

Daarom had ik ook een vraagteken erachter gezet Missouri Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:34

Het is een paar jaar zo geweest dat merries die M+5 en ster waren, en een veulen hadden gekregen die in het veulenboek was opgenomen, automatisch keur werden.
De nieuwere lichting moet nog voor de voorlopig keur worden voorgesteld op de keuring, de oudere generatie moet ook naar de keuring voor de voorl keur. Dus merries uit een paar jaargangen worden wel keur bij M+5

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:37

Bij het keurpredikaat dient het volgende onderscheid gemaakt te worden:
1) Keurpredikaat voor merries geboren in 1992 en eerder.
2) Keurpredikaat voor merries geboren in de periode van 1993 tot en met 1998.
3) Keurpredikaat voor merries geboren vanaf 1999 en alle merries die na 1 januari 2002 zijn opgenomen zijn in het stamboek .

Ad. 1:
De merrie heeft voldaan aan exterieureisen die hoger liggen dan voor het sterpredikaat, aan de verrichtingseis en de merrie heeft een veulen getoond of een sterwaardige nakomeling. Bij tienjarige en oudere stermerries beslist de jury over de toekenning van dit predikaat. Van iedere aanbieding vindt registratie plaats. Merries die in aanmerking komen voor het keurpredikaat worden daarvoor tijdens de stamboekkeuring aangewezen door de jury. De toekenning van dit keurpredikaat vindt plaats tijdens de Centrale Keuring.

Ad. 2:
Voor vier- tot en met negenjarige stermerries geldt dat het predikaat keur wordt toegekend als de merrie een voldoende verrichtingsresultaat heeft en een bij het KWPN in het veulenboek of register A geregistreerde nakomeling. De merrie hoeft voor de verkrijging van het keurpredikaat niet meer ter keuring te worden aangeboden.

Ad. 3:
Alle merries geboren in 1999 en alle merries die na 1 januari 2002 opgenomen zijn in het stamboek en die voorlopig keur zijn verklaard tijdens de Centrale keuring en die voldaan hebben aan de verlichtingseis. Op de Centrale keuring wordt aan de betere stermerries op basis van het getoonde exterieur, de stap en draf aan de hand het voorlopig keur toegekend. De toekenning staat los van de bovenbalkpunten die zijn behaald op de stamboekkeuring. Het resultaat van de aanlegtest of de sportstand werkt niet compenserend.


Van de KWPN site. Volgens mij moet Jonkvrouw dus wel naar de keuring!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 23:42

janna schreef:
Van de KWPN site. Volgens mij moet Jonkvrouw dus wel naar de keuring!



Ik geloof niet dat Sjuim zich daar zenuwachtig over hoeft te maken Knipoog

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 02:07

sarabande"]
[quote="janna schreef:
Van de KWPN site. Volgens mij moet Jonkvrouw dus wel naar de keuring!



Ik geloof niet dat Sjuim zich daar zenuwachtig over hoeft te maken Knipoog
[/quote]
ik vind dit een gevaarlijke opmerking

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 08:15

Mij is overigens het 2e verteld door het KWPN,
maar maakt niet uit, ik ga dit jaar toch naar de keuring zoals het er nu uitziet.
En Alane, Sarabande gebruikt duidelijk 'Ik geloof', nergens zegt ze dat het een feit is.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:57

Sjuimpje schreef:
Mij is overigens het 2e verteld door het KWPN,
maar maakt niet uit, ik ga dit jaar toch naar de keuring zoals het er nu uitziet.
En Alane, Sarabande gebruikt duidelijk 'Ik geloof', nergens zegt ze dat het een feit is.


Ze vertellen daar wel meer. Huilen


Ad. 1:
De merrie heeft voldaan aan exterieureisen die hoger liggen dan voor het sterpredikaat, aan de verrichtingseis en de merrie heeft een veulen getoond of een sterwaardige nakomeling. Bij tienjarige en oudere stermerries beslist de jury over de toekenning van dit predikaat. Van iedere aanbieding vindt registratie plaats. Merries die in aanmerking komen voor het keurpredikaat worden daarvoor tijdens de stamboekkeuring aangewezen door de jury. De toekenning van dit keurpredikaat vindt plaats tijdens de Centrale Keuring.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 09:07

Ik heb het net ook gezien, ik wilde dit jaar zowiezo naar de keuring met mijn veulentje dus de merrie kan in één moeite mee.
Nu nog hopen dat ze haar goed genoeg vinden

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:08

Succes.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:11

Super gefeliciteerd en ik kom zeker kijken naar de keuring.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 10:49

Ik zei, ik geloof dat, omdat ik gezien de merrie (die ik dus iedere dag hier zie) haar beweging en afstamming (pa dik no 1 op de dressuurindex en zoveel dochters lopen er niet van hem rond) denk dat het verkrijgen van het voorlopig keurschap voor Jonkvrouwe Ruta een eitje is.
Prognoses voor het rijden maak ik niet Tong uitsteken

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:34

En intussen heb ik mijn PROK papiertje ook eindelijk binnen.
toch weer een blijde verrassing want naast de vereiste horizontale streepjes onderaan een paar 2 tjes en verder alleen 1tjes.
Mijn Contango heeft weer een plusje erbij OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 20:35

Ook gefeliciteerd! Haha!
Want ook al verwacht je de goede uitslag, het blijft toch spannend totdat dat certificaatje er is!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:38

sarabande schreef:
En intussen heb ik mijn PROK papiertje ook eindelijk binnen.
toch weer een blijde verrassing want naast de vereiste horizontale streepjes onderaan een paar 2 tjes en verder alleen 1tjes.
Mijn Contango heeft weer een plusje erbij OK dan!


Papiertje?
Is dat niet meer een groot geplastificeerd ruim A4 certificaat. Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:41

Ja met zo'n lelijk geelmetbruin kleurtje blegh

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:55

sarabande schreef:
En intussen heb ik mijn PROK papiertje ook eindelijk binnen.
toch weer een blijde verrassing want naast de vereiste horizontale streepjes onderaan een paar 2 tjes en verder alleen 1tjes.
Mijn Contango heeft weer een plusje erbij OK dan!


Jij ook onwijs gefeliciteerd Sarabande!!
Hartstikke top op op zak te hebben OK dan! *LOL*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:57

Dank je Marloes, ik ben er ook heel blij mee vooral omdat het ook een plus voor de moeder is en die wil ik toch wel weer drachtig krijgen.