Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Orchard Boginov

 
Profiel   

Dat Bodo veulen is idd ook een zeer mooi veulen!!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 15:44 



 
Profiel   

Waar kan ik info vinden over bodo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 16:06 



 
Profiel   

www.jboeve.nl

het is alleen wel een vos, maar wel een met superbeweging! Ricardo is een halfbroer van hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 16:08 



 
Profiel   

Hij staat bij Jan Boeve...
Maar kan de site alleen op het moment niet vinden

*edit* daar was die al

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 16:12 



 
Profiel   

Ik wil absoluut geen vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 20:13 



 
Profiel   

Weet iemand ofdat er nog sperma van purioso in nl verkrijgbaar is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 20:18 



 
Profiel   

Bodo is volgens mij geen vos, maar een palomino

Bruin x palomino kan een valk worden, prachtig Maar ook vos

Groetjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 20:49 



 
Profiel   

Melina schreef
Bodo is volgens mij geen vos, maar een palomino

Bruin x palomino kan een valk worden, prachtig Maar ook vos

Groetjes!


Zijn broer Jarno is idd palomino, maar Bodo is een stekelharige vos

Ach ik heb nu 2 vossen op stal staan, maar ze kunnen allebei superbewegen en dat heb ik liever dan een bruine die niet kan lopen met een bloedmooi koppie

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 21:08 



 
Profiel   

wondertje schreef
Weet iemand ofdat er nog sperma van purioso in nl verkrijgbaar is?


Nope zover ik weet niet, die staat ook in Denemarken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 21:08 



 
Profiel   

youngster schreef
Melina schreef
Bodo is volgens mij geen vos, maar een palomino

Bruin x palomino kan een valk worden, prachtig Maar ook vos

Groetjes!


Zijn broer Jarno is idd palomino, maar Bodo is een stekelharige vos

Ach ik heb nu 2 vossen op stal staan, maar ze kunnen allebei superbewegen en dat heb ik liever dan een bruine die niet kan lopen met een bloedmooi koppie


My too en daar heb je helemaal gelijk in Nu ik zelf 2 vossen heb en ze echt alles voor mij zijn, ben ik vos erg mooi gaan vinden en wil nu eigenlijk niks anders meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-06 21:17 



 
Profiel   

Bodo is idd wel een vos... Jarno een palomino

Ligt er ook aan wat voor bloed jouw merrie voert, maar als ze homozygoot voor bruin is, kan ze zelfs met een voskleurige hengst geen voskleurig veulen krijgen... (en daarentegen kan een heterozygoot voor bruine merrie met een bruine hengst ook een voskleurig veulen krijgen... zekerheid hebt je nooit )

Maar ja, zelf zal ik de hengst kiezen die het beste bij je pony past, ongeacht de kleur...

Mooie bruine hengst is ook Rietheim's Hilbert (wordt gereden door Shanna16 hier op bokt)
Ook heb je nog donkerbruine Kielshoop Honeyhill (niet mijn type) maar wel een hengst met goede bewegingen!!
(maar er zijn ook zoveel hengsten te vinden )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 09:15 



 
Profiel   

En hier trouwens ook... Ik rijdt een prachtige voskleurige NWR...
Echt paardje met uitstraling en zeer goede bewegingen (zie profiel voor foto's)
(en ik geloof ook dat ze uit twee bruine ouders komt )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 09:17 



 
Profiel   

Tha_Niekje schreef
En hier trouwens ook... Ik rijdt een prachtige voskleurige NWR...
Echt paardje met uitstraling en zeer goede bewegingen (zie profiel voor foto's)
(en ik geloof ook dat ze uit twee bruine ouders komt )


Mijn paard komt ook uit 2 donkerbruine ouders en hij is roodvos Zegt idd niet zoveel.

TS: wat is de verdere afstamming van jouw merrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 11:09 



 
Profiel   

Er komt trouwens weer een volle broer van de pony die ik rijdt (en die is wél bruin) op de Hengstenkeuring dit jaar...

TS; je kan ook afwachten wat er dit jaar nog uit de Hengstenkeuring komt rollen...
Er komen ook een aantal zwarte hengsten en veel bruinen... Kan maar zo dat er daar iets uit komt wat aan jouw smaak voldoet

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 16:18 



 
Profiel   

@ TS; ik heb even in je profiel gekeken...
Gaat het om die vos-merrie die je wil laten dekken??
Als je geen vosveulen wilt wordt het toch echt zoeken naar een homozygote bruine hengst...
Boginov is sowieso heterozygoot (zijn vader is de voshengst Verona's Bo-Gi) en dus geeft Boginov met een vosmerrie 50% kans op een voskleurig veulen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 16:29 



 
Profiel   

Boginov wordt dan idd lastig, die heeft ook een vosgen.
homozygote bruine hengst is wel lastig denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 16:39 



 
Profiel   

Uhm... ik snap er niets meer van. Mijn merrie komt uit een voskleurige moeder en een bruine vader (leandros sirik), opzich zo ik het niet erg vinden als er een vos uitkomt maar ik heb liever bruin of zwart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 17:12 



 
Profiel   

Maar de pony zelf is vos??

Nouja, je zei eerder met nadruk dat je geen vos wou... dus dan zou ik een bruine/zwarte kiezen uit twee bruine/zwarte ouders kiezen, of ze homozygoot zijn weet je vaak niet zeker... Maar wat het wel makkelijk maakt is eens rond gaan kijken naar nakomelingen van desbetreffende hengsten, of daaronder ook vossen zijn (het geeft geen uitsluitsel als je ze niet vind, maar maakt de kans wel groter dat de hengst homozygoot voor bruin is) Zodra er 1 vosveulen van een hengst is geboren is de hengst sowieso heterozygoot en heeft hij met een vosmerrie 50% kans op een voskleurig veulen

Maar ja, ik zal er meer naar kijken welke hengst het beste bij je pony past (maar ik heb dan ook weer niks tegen vossen )

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 17:30 



 
Profiel   

mijn oppas heeft 2 nakomelingen de een komt van mijn welshje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 20:01 



 
Profiel   

Bodo is als ik me niet vergis iig heterozygoot voor de vos kleur, zijn moeder is palomino? Jarno is het volle broertje en die is wel palomino, dus om de kleur zou ik het niet laten.

Fokken is selecteren en de kleur zou niet selecicriterium nummer 1 moeten zijn, maar type beweging karakter en bruikbaarheid, maar goed is je eigen keus. Ik vind jarno een hele leuke pony een aanwinst voor de sportfokkerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 21:21 



 
Profiel   

Vos is altijd homozygoot omdat het een rescessief gen is...
een voskleurig paard is dus ee...
Palomino is een veranderingsgen, die (in dit geval) de voskleur verdund... Maar als een paard dit gen draagt is het ook zichtbaar... Een vos (bijv. zoals Bodo) zal niet uit een het niets een Palominoveulen krijgen, omdat er Palomino achter hem zitten...
Daarvoor zou de merrie dan het verdunningsgen moeten dragen...

Maar idd, om de kleur zou je het niet moeten laten... De hengst moet gewoon goed bij je pony passen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-06 22:35 



 
Profiel   

Mijn pony is zelf een vos ja. Ik ga gewoon eens rond kijken, er zijn zoveel mooie, goede en ook bruine hengsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-06 07:23 



 
Profiel   

Wat vind je van de Wester Aikema hengsten? Ben zelf altijd fan geweest van Nando, heel fijn karakter en super bewegen, kan ook goed springen. Dan heb je Rietheims Hilbert nog, nu onder het zadel van Shanna16 op bokt. Anjerhof's Rocky vind ik ook een leuke hengst, ik weet niet of hij zelf homozygoot is maar ik ken alleen heel donkere nakomelingen van hem. Morgenland's Fabian is ook een prachtig gebouwde sportpony die fijn door het lijf gaat.

Zijn er in Nederland nog mogelijkheden om te dekken met Speyksbosch Nelson? Daar was mijn Welsh een zoon van, heel bruikbaar exterieur en zo heerlijk los door het lijf.

Ik houd zelf helemaal niet van Bo Gi en Boginov, kan het niet helpen maar vind dat net uitgeschoten A-tjes. Teer beenwerk en gauw geneigd tot krabbelen met het voorbeen en weinig dragen op de achterhand.

10 en 11 februari is er trouwens hengstenkeuring van het NWPCS, ga daar eens kijken zou ik zeggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-06 13:21 



 
Profiel   

Ik kom 2 keer in de week bij stal nieuwmoed om te rijden, en vind boginov een erg mooie hengst met leuke veulens (die ik daar dan gezien heb en op de welskeuring).. Sirik is jammer genoeg weg na het buitenland..

Dit jaar word er word er MISSCHIEN ook een volle broer van Boginov op de keuring uitgebracht..


(PS: is jou merrie een sirik? Hoe vind je haar kwa gedrag? Heb namelijk een poos op Sirik gereden en vind het heel erg dat die weg is! maar vind wel leuk om te weten hoe je pony is.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-06 18:35 



 
Profiel   

Wester Aikema's Nando is idd ook een erg leuke hengst, maar is die niet naar het buitenland vertrokken ofzo?? (dacht iig dat die niet meer beschikbaar was)
Heb ook nog twee jonge Nando's gekend, wel leuke pony's... vooral leuke karakters ook!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-06 23:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen