IBOP Springen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skatie

Berichten: 90
Geregistreerd: 07-07-04

IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 12:24

Hallo allemaal,

Heb geen idee of ik het hier goed plaats maar anders moet het maar verplaatst worden.

Krijg binnenkort misschien de kans om een paard klaar te maken voor de IBOP(springen) en de IBOP met haar te rijden. Ik heb zelf nog nooit een IBOP gesprongen en vraag me dan ook af wat de moeilijkheidsgraad hiervan is. Ik vraag ik me af op welk niveau jullie vinden dat je moet rijden . En of wedstrijdervaring handig is. Graag zoveel mogelijk reacties!!!

Skatie

Berichten: 90
Geregistreerd: 07-07-04

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 13:26

Niemand ervaqringen met de IBOP ????

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:19


daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 14:21


Skatie

Berichten: 90
Geregistreerd: 07-07-04

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 16:57

Bedankt voor de reactie. Het gaat om een kwpner
Als iemand anders nog reacties heeft graag plaatsen!

Lielle

Berichten: 66266
Geregistreerd: 12-01-01

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 07:11

als je het voortaan dus wel op de juiste plaats zet (even een PB naar een mod Knipoog ) heb je kans op meer reacties.

-> FA-AM

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:44

Ik heb geen ervaring met IBOP maar ik laat mijn merrie wel een maand professioneel klaarmaken door een stal en dan gaat mijn merrie ook naar de IBOP springen.

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: IBOP Springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 00:56

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met jonge paarden en springen?

Ik zou er alleen aan beginnen als je hier echt handig in bent. Er hangt voor de merrie teveel vanaf om maar wat aan te klungelen, dan kan zo'n merrie beter naar een (semi-)prof. Kost een paar centen meer, maar dan heb je veel meer kans van slagen en komt er bovendien ook geen negatieve score aan zo'n dier te hangen.

Bij de IBOP moeten springpaarden in een groep van 2 of 3 paarden rond stappen, draven en galloperen op beide handen en daarbij ook over balken gaan.
Verder moeten ze een lijntje vrijspringen(drafbalk, op 2(?) meter een steilsprong, dan op 6.7(?) meter een steilsprong en dan op 7.2(?) meter een oxer) en enkele enkelvoudige sprongen onder de man laten zien.
Exacte afstanden en eisen kun je terugvinden in het stamboekreglement van het KWPN(www.kwpn.nl) net zoals de punten waar de springpaarden op beoordeeld worden.