Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sportpredikaat dressuur, in welke klasse beginnen?

 
Profiel   

Wie kan mij vertellen in welke klasse ik moet beginnen met mijn merrie met dressuur zodat ze het sportpredikaat kan krijgen? Ik weet dat ze daarvoor Z2 met 1 winstpunt moet zijn. Het is nu allemaal nogal ver weg aangezien ze pas een half jaar onder het zadel is, maar ze is al wel 5 jaar. En mijn 2e vraag is of alle klasses uitgereden moeten worden. Alvast bedankt voor reacties!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 14:31 



 
Profiel   

Het KWPN vraagt Z2 +1, welke weg je daar naar toe neemt is je eigen keuze en hangt af van de capaciteit van paard en ruiter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 14:43 



 
Profiel   

Dus het zou kunnen om haar thuis te houden en trainen, een paar keer M te starten en dan Z2, hopen een keertje een schappelijke jury te treffen en dan de benodigde winstpunt te halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 16:02 



 
Profiel   

Wat is jou hoogste klasse? Als je 2 keer Z2 bent geweest met winstpunten dan mag dat als het goed is. Dan zou je haar direct Z2 kunnen starten.

Dan meot je even in de dressuurregelementen kijken Lachen Daar staat een hele duidelijke tabel in Lachen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 16:03 



 
Profiel   

Als je zelf meteen in het Z2 mag starten met een ongeklasseerd paard, dan kan je dat idd doen. Wij hebben op stal ook net een merrie staan die dat predikaat heeft gehaald. Is slechts 1 ( of enkele ) keren gestart, meteen Z2 met winst, dus meteen predikaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 16:05 



 
Profiel   

Oké, dat wou ik even weten! Ik kan idd gelijk Z2 starten, ga ik niet doen, maar wel een prettig idee dat ik niet alle klassen door hoef met haar, op concours gaan gaat altijd zoveel tijd in zitten! Maar moeten we evengoed nog thuis hard aan het trainen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 16:34 



 
Profiel   

Wat Sarabande zegt klopt helemaal. Je zou ook ZZ-L mogen starten, maar dient in deze (hogere) klasse dan ook een winstpunt gehaald te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 19:33 



 
Profiel   

dooozzz schreef
Dus het zou kunnen om haar thuis te houden en trainen, een paar keer M te starten en dan Z2, hopen een keertje een schappelijke jury te treffen en dan de benodigde winstpunt te halen?



Precies, dat doen er zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 20:15 



 
Profiel   

Sammie schreef
Wat Sarabande zegt klopt helemaal. Je zou ook ZZ-L mogen starten, maar dient in deze (hogere) klasse dan ook een winstpunt gehaald te hebben.


Het is natuurlijk wel zo dat de merrie de proef moet beheersen. Wij wilden bij Saar toen ook graag de aantekening ZZl hebben omdat ze zo gemakkelijk de Z2 liep, maar dat is toch heel andere koek, ze is 3 keer gestart hoogste score 58.9%, maar er wordt toch heel secuur gekeken op dat niveau en het was dus iets te snel gegaan.

En omdat het sportpredicaat mijn doel was heb ik het daarbij gelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-07 20:27 



 
Profiel   

het paard moet wel eerst de leeftijd van zes jaar bereikt hebben voordat het in de klasse Z of hoger uitgebracht mag worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 13:48 



 
Profiel   

Ik weet niet of dat je rubrieken mag overslaan.
Als je bijv 2 paarden Z1 gestart heb, mag je Z1 beginnen, maar als je L2 eerst start, weet ik niet of je dan bijv de M mag overslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 15:18 



 
Profiel   

indus schreef
Ik weet niet of dat je rubrieken mag overslaan.
Als je bijv 2 paarden Z1 gestart heb, mag je Z1 beginnen, maar als je L2 eerst start, weet ik niet of je dan bijv de M mag overslaan.


Is dit een vraag, want dan is die in dit topic in relatie tot dit onderwerp al beantwoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 15:39 



 
Profiel   

Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen.
Het was niet echt als vraag van mij bedoeld, maar meer voor de ts dat ze dan wel oplet in welke rubriek ze begint.
Sorry als ik het verkeerd begrepen had Bloos

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-07 17:14 



 

Ze mag gewoon een klasse overslaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 08:07 



 
Profiel   

Mijn merrie is ook slecht 2 keer op wedstrijd geweest en heeft het sportpredikaat. De eerste keer is ze Z1 gestart.
De tweede keer twee proeven in het Z2 wat ook meteen 2 winstpunten opleverde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-07 19:23 



 
Profiel   

dooozzz schreef
Dus het zou kunnen om haar thuis te houden en trainen, een paar keer M te starten en dan Z2, hopen een keertje een schappelijke jury te treffen en dan de benodigde winstpunt te halen?


Schappelijke jury`s zijn er niet veel (gelukkig) in de Z2 moet je echt wel een fatsoelijke proef neerzetten om een winstpunt te lopen ....

Wat ik eerder las van dat doen er zoveel gaat niet op, dan zouden er heel wat meer merrie`s een sportpredikaat hebben Tis niet alleen het plaatje een paard moet zich ook willen laten bewerken om Z2 te willen/kunnen lopen ... Dus karakter zegt ook wat ... zijn genoeg merrie`s met een leuk papier volgepomt ieder jaar omdat er onder het zadel niet mee te werken valt ....

Z2 is dus in mijn ogen extra leuk meegenomen Knipoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-07 12:33 



 
Profiel   

Ik blaas hier even nieuw leven in. Ik wordt gek van dat reglement. Niet fatsoenlijk iets te vinden :o

Ik heb mijn pony Z1 gestart. Drie paarden L1 en een pony L1. Nu ben ik met mijn Fries L2+7
Ik had anders afgelopen weekend wedstrijd, maar die afgezegd ivm koliek. Zodoende direct de wedstrijd organisatie gemaild dat ik L2 moet starten ipv M1 omdat ik dan nog geen 10 WP heb. Alleen de L2 zit nu al vol, ik kan op de wachtlijst. Ik mag geen M1 meende ik. Of heb ik dat mis?
Ik kan natuurlijk ook altijd HC starten, omdat ik al betaald heb. Maar dit voeld toch een beetje nutteloos :o
Dus mijn vraag is, mag ik M1? Of toch niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 17:09 



 
Profiel   

Heeft de Fries onder een andere ruiter al M1 of hoger gelopen? Anders gewoon L2 starten inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 18:45 



 
Profiel   

Je mag geen M1 starten nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 20:16 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik blaas hier even nieuw leven in. Ik wordt gek van dat reglement. Niet fatsoenlijk iets te vinden :o

Ik heb mijn pony Z1 gestart. Drie paarden L1 en een pony L1. Nu ben ik met mijn Fries L2+7
Ik had anders afgelopen weekend wedstrijd, maar die afgezegd ivm koliek. Zodoende direct de wedstrijd organisatie gemaild dat ik L2 moet starten ipv M1 omdat ik dan nog geen 10 WP heb. Alleen de L2 zit nu al vol, ik kan op de wachtlijst. Ik mag geen M1 meende ik. Of heb ik dat mis?
Ik kan natuurlijk ook altijd HC starten, omdat ik al betaald heb. Maar dit voeld toch een beetje nutteloos :o
Dus mijn vraag is, mag ik M1? Of toch niet?


https://www.knhs.nl/media/19971/inschal ... essuur.pdf

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-22 20:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden. Ik heb uiteindelijk gewoon L2 gestart :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-22 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen