western opnemen bij harnachement

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:40

Het staat wel bij ruiter, niet bij benodigdheden voor paarden

westerntack is een optie.
Anders komen pads terecht bij dekjes en dat is weer niet handig.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:12

HAHAHAHAHAHA er wordt gezegt dat ik op je lijk Anya :')
Ik zat niet op te letten, had jij er al een topic over gemaakt :D Thanks Bart.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 01:31

Nee dat is niet zo... we hebben wel op elkaar lijkende paarden.. Dat schept een band :D :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:01

En ik maar denken dat de baas op z'n/haar paard ging lijken :+
De later de avond, de meliger ik word Y;(

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:51

Wat voor soort items wil je kopen / verkopen als je het hebt over western 'voor paarden'?
Dus in ieder geval pads voor westernzadels, wat nog meer?

'Probleem' van daar een categorie western aanmaken, is dat mensen denk ik worden uitgenodigd om een westernzadel ook daar te plaatsen, terwijl het dan in het systeem veel lastiger vindbaar is.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:02

Maar juist de westerndingen apart houden is veel makkelijker zoeken. Op het huidige ea verzuipen de westerntopics ook al. Het is dat ze via de sticky op WN nog enigzins te vinden zijn.
Kwa tack heb je het over idd zadels. maar ook hoofdstellen, pads, beenbescherming (oa skit boots), showhalsters, hulpteugels zoals drawreins. enz enz enz

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:09

Ik was al bang dat je dat ging zeggen :D Maar in principe is dat niet het geval: op het moment dat je alles wat naar Western ruikt in 1 categorie zet, is het niet meer mogelijk om daarin met filters te werken. Dingen als maten, merken, etc, die ervoor kunnen zorgen dat je veel sneller kunt filteren welke advertenties voor jou interessant zijn, werken dan niet meer.

Thanks voor de lijst met items!

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:11

Kun je niet bij Harnachement de kop western toevoegen en daar alles wat met western te maken heeft, zadels, hoofdstellen, pads enz neer laten zetten.

Ik denk dat de western anders verzuipt bij de rest.
En binnen de catogorie western kunnen ze dan lekker veder zoeken op zadel, hoofdstel of pad.
al dan niet met een filter

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:15

Is een mogelijkheid, maar wel 1 waarmee je een flink aantal voordelen van dit systeem uitsluit. Door verschillnde items in 1 categorie te zetten, werken de filters niet meer. En juist door die filters kan je bijvoorbeeld onder 'zadels' dadelijk in 1x alle westernzadels naar voren laten komen, zodat ze nooit meer verzuipen.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:18

Ok, maar bij de ruiter staat western wel weer appart terwijl western chaps ook bij de chaps kunnen of denk ik nu te simpel

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:25

Hahaha goed het Eline :D
Ik snap wat je bedoeld, maar als je de westerndingen onder het gewone systeem laat lopen ga je de dingen echt niet meer terug vinden. Dan moet je nl al onder zadels de westernzadels apart kunnen zetten. En pads apart onder sjabrakken en dekjes. Enz enz enz
Ik zat gister te zoeken op westernzadel, en die ene die erop stond kwam niet tevoorschijn (omdat in de titel westernshowzadel stond ;) ). In het geval van western zullen het ook geen honderden topics zijn, en ik gok dat de westernruiter het niet zo erg zal vinden als ze ipv te kunnen zoeken op de filters ze kunnen zoeken op western en dan alles te zien krijgen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:42

Ik zoek echt liever in het relatief kleine rijtje alles western, dan dat ik 300 zadels door moet voor ik een westerndingetje tegenkom. Nu hoef ik alleen in het WN topic te kijken voor de serieuze westernads. Je zal maar een pad zoeken en door 2000 anky dekjes moeten graven ;)

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:09

Idee van systeem is dat zoeken zo makkelijk wordt, dat je juist niet door 'engelse bergen' hoeft te ploegen. Maar, we gaan het zo nog even kort bespreken, en dan is voor ons de belangrijkste vraag hoe we het duidelijk maken dat een advertentie maar op 1 plek kan horen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 00:52

Ja ik snap het probleem. Dit zullen menners en de NH-ers ook tegenkomen. Probleem (voor die groepjes) is dat het gros van bokt engels georienteerd is qua rijden. En daar zijn de rubrieken ook op ingedeeld. Is logisch maar ik denk echt dat dat moeilijker zoeken wordt. Tenzij iemand zo netjes is dat er 'westernhoofdstel' staat. Dan vindt je het terug. Maar als er al Continental hoofdstel staat, vindt je het al niet meer.

Misschien is het een optie om vinkjes voor de discipline toe te voegen. Dus Engels, Western, Mennen, NH, anders. Dan kun je westernzadel bij zadels laten staan .... ?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:53

mennen staat apart gelukkig, beter geregeld dan MP

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:38

Eline schreef:
Idee van systeem is dat zoeken zo makkelijk wordt, dat je juist niet door 'engelse bergen' hoeft te ploegen. Maar, we gaan het zo nog even kort bespreken, en dan is voor ons de belangrijkste vraag hoe we het duidelijk maken dat een advertentie maar op 1 plek kan horen.


Is gesnapt, maar de enigste manier waarop je dat voor elkaar kan krijgen is extra sub categorien toe te voegen.
VB:
zadels
--> dressuur
-->springen
-->western
-->barok
enz enz (dit is wat zo even in mijn hoofd kwa zadels komt)

hoofdstellen
-->engels
-->western
-->barok
--> overige (denkt daarbij aan eigen gemaakte ed)

Sjabrakken en pads
--> engels
-->western
-->barok

:D

En dat dus voor elke categorie die onder tack te vinden is. Net wat Anya zegt, zodra iemand niet het standaard woord gebruikt (ipv westernhoofdstel dus Crates hoofdstel) is deze al niet meer terug te vinden.
Het zou wel heeeeeeel fijn zijn als het zo ingedeelt kan worden, maar of Bart dat nog voor 1 jan voor mekaar krijgt :D Denkt aan muffins :9

Nog een nadeel is dat het stukje categorie (bovenin de startpagina) nu al zo vol en klein geschreven moet worden. Dat wordt dan echt een crime. Want dit alleen in de zoekopdracht gaat ook weer commentaar geven :+
En nog een punt, als je kijkt op Ebay (Duitsland) zie je daar onder ruitersport ook de westernafdeling apart en door elkaar staan. pas onder het westerngedeelte kan je nog wat extra filteren. En daar praat je dan over een gemiddelde hoeveelheid van 12.000 advertenties. Verwacht niet dat het er zoveel op bokt gaan worden ;)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 01:47

Ik ga geheel volgens de verwachting volkomen met Rina mee :j

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:31

Heel onverwachts inderdaad :D

Dan heb ik goed nieuws en iets minder goed: Op dit moment geloven wij te sterk in de voordelen die het juist categoriseren van artikelen (zadels bij zadels, hoofdstellen bij hoofdstellen) biedt om dat op dit moment aan te passen. De zoekfunctie is zoveel verbeterd en filtering kan zoveel toevoegen... ik denk echt dat dit niet te vergelijken gaat zijn, zeker als je op zoek bent naar andere dingen dan 90% van de rest van Bokt, dan het vorige systeem. Mocht dat nou in het gebruik anders uitwijzen, dan kunnen we nog van alles aanpassen. Maar ik wil er niet bij voorbaat vanuit gaan dat het niet gaat werken.

Het goede nieuws is: wat je in je post hierboven aangeeft (zadel categorie: western) werkt namelijk al. Als je naar de categorie 'zadels' gaat: http://dev.bokt.nl/ea/search?f[0]=field_ad_category%3A12 kan je in de linkerkolom in 1 klap alle westernzadels tevoorschijn toveren. (En alle dressuurzadels als je daarvan houdt, boomloos als je daarnaar op zoek was). Datzelfde trucje gaan we ook uithalen voor hoofdstellen.

En dat kan in principe in elke categorie, maar daarom was m'n vraag eerder deze avond ook: wat is er aan items te vinden wat specifiek is voor Western en onder gaat sneeuwen in de andere categorieen:

hoofdstellen - is dus geregeld
pads - moet nog naar gekeken worden: is daar 1 soort van, of ja, kan je elk pad voor onder een westernzadel onder de noemer 'westernpad' vatten?
beenbescherming (oa skit boots) - wat voor soorten western bescherming is er?

En heb ik nog een vraag: waar zouden jullie op dit moment een bit plaatsen? En zelfde voor hulpteugels?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:49

Eline schreef:
Het goede nieuws is: wat je in je post hierboven aangeeft (zadel categorie: western) werkt namelijk al. Als je naar de categorie 'zadels' gaat: http://dev.bokt.nl/ea/search?f[0]=field_ad_category%3A12 kan je in de linkerkolom in 1 klap alle westernzadels tevoorschijn toveren. (En alle dressuurzadels als je daarvan houdt, boomloos als je daarnaar op zoek was). Datzelfde trucje gaan we ook uithalen voor hoofdstellen.


Die grap werkt hier dus niet Y;(
Als ik in de caterogie zadels zit, heb ik aan de linkerkant alleen maar de opties
Selecteren op soort advertentie (met als optie aangeboden)
Selecteren op staat (2 gebruikte en 1 nieuwe)
Selecteren op materiaal (2x kunststof 1x leer)
Daar kan ik geen filter vinden voor western. En als ik dan western intik in de zoekbalk vind hij het ene westernzadel wat er wel opstaat niet Y;(

Eline schreef:
pads - moet nog naar gekeken worden: is daar 1 soort van, of ja, kan je elk pad voor onder een westernzadel onder de noemer 'westernpad' vatten?

Er zijn heel veel soorten pads, maar je kan wel elk pad wat gemaakt is om onder een westernzadel gebruikt te worden onder de noemer westernpad gooien :D ;)

Eline schreef:
beenbescherming (oa skit boots) - wat voor soorten western bescherming is er?

Ojeee, die ga ik morgen voor je uitzoeken. Ben nu te af om mijn zaagsel daar nog mee te plagen :+

Eline schreef:
En heb ik nog een vraag: waar zouden jullie op dit moment een bit plaatsen? En zelfde voor hulpteugels?

Zolang je bitten kwa western kunt benoemen zie ik niet zon probleem. Probleem komt als men ads gaat plaatsen met titels als Greg Darnel bit (is een merk) Zolang men maar titels als westernshank en westernsnaffle gebruikt ga je ze vinden.
Ik zou bitten en hulpteugels ed nu plaatsen onder overige harnarchement. Dat is imo de enigste plaats waar ze kunnen.

Edit: ik zal zo eens wat meer zadels, tack ed erop gaan zetten. Kijken wat werkt en wat niet. Gaat externe aansluiten voor foto's :D

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 04:06

Als ik http://dev.bokt.nl/ea/search?f[0]=field_ad_category%3A12&f[1]=field_ad_saddle_discipline%3A135 (even copy/pasten, moet nog zorgen dat die links werken op het forum) kijk dan zie ik alle westernzadels die in het systeem zitten? Ik doe dan precies wat Eline hierboven zegt?

TurdusMerula

Berichten: 23914
Geregistreerd: 09-04-05

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 04:13

Ik krijg 9 zadels, waarvan 5 Western, als ik precies die link plak.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 04:26

Hmm,w eird. Zeker weten dat je de hele link hebt t/m 135? Ik krijg dit:

Afbeelding

5 western zadels dus.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 09:54

Ik krijg met jouw link een hele hoop zadels, een kieffer, een passier, een wintec en een paar westernzadels. Ik kan ook geen vinkje selecteren op disciplines aanklikken. Dat zou overigens volgens mij wel de oplossing zijn, als de adverteerder ook keurig de discipline aanklikken vooraf moet het er zo uit te halen zijn.

Maar het werkt niet bij mij

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:18

Ik kan links alleen maar selecteren op Soort (aangeboden/gezocht), Staat (nieuw/gebruikt) en materiaal (Leer/kunststof).
Ik klik bij home gewoon op zadels, maar heb dus vervolgens maar heel weinig filters. En volgens mij zit daar het probleem, want die hadden er wel moeten staan. Ze stonden er eerder in elk geval wel......

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: western opnemen bij harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:24

Hmm, dat is weird. Als BartVB zie ik ook geen discipline filter, als admin wel. Ff zoeken :j