Niet zo overzichtelijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:01

Ik zit er zo eens naar te kijken en ik vind op deze pagina;

http://dev.bokt.nl/ea/ (en ik hoop dat jullie dan hetzelfde zien als ik)

boven de foto's de verschillende onderdelen niet heel handig. Het is allemaal dezelfde kleur blauw en de hoofdcatagorieën zijn voor mijn gevoel maar één punt groter dan de subcatagorieën waardoor het in mijn ogen nogal onoverzichtelijk wordt.

Mocht je screenshots kunnen gebruiken Bart, dan regel ik die.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:09

Je bedoeld de hoofd topics en de subtopic? Dat die doordat ze de dezelfde grote en kleur zijn lastig zijn te onderscheiden?

Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:11

Ja ik denk dat jij bedoelt wat ik bedoel :j

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:12

Dan ben ik het helemaal met je eens, de hoofdtopics zouden dik gedrukt kunnen worden of iets groter zodat er meer onderscheid is :j

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:12

Vind ik ook alleen ik vind dat ook alles dicht op elkaar staat. Ook heb ik een paar letters door elkaar staan.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:13

Die lijst met categorieen is sowieso nogal een puinhoop. Moet eigenlijk even kijken of ik iemand op kan trommelen met meer verstand van CSS dan ik :+ Het is nu ook regelmatig zo dat er woorden over elkaar heen komen staan, dat hoort ook niet :D

Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 23:15

Trommelen Bart, anders worden het toch muffins en ik wil graag weer wat kilo's kwijt na de feestdagen.

Ik moet overigens zeggen dat voor iemand die 'niet zoveel verstand heeft van CSS' het er gewoon echt goed uitziet +:)+ maar zonder slijmerig te willen overkomen had ik ook niet anders verwacht met de tijd die erin zit :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:15

Voor slechtere ogen idd geen groot verschil meer, zeker nu er meer advertenties staan. Donkerder kop zou denk ik duidelijker zijn

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:17

Mijn vriend kan het bijvoorbeeld echt niet lezen.
Ook de onderwerpen zelf niet. Voor de gebruiksvriendelijkheid zou ik ze minimaal zo groot als de tekst aan de linkerkant maken.
Even buiten het feit dat de categorieën nu ook niet echt duidelijk zijn.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:09

mag ik hieraan toevoegen dat ik de reacties op de productpagina ook niet zo overzichtelijk vind? als ik vlot door de reacties wil lezen vind ik dat niet echt voor zich spreken. Je moet bij elke regel even 'zoeken' welke regel een reactie is of overhead zoals 'tip een mod' of de gebruiker met datum.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:16

Probleem met net zo groot maken als de rest is dat je dan een halve pagina vol met categorieen hebt en dat is ook niet handig. Maar staat hoog op de lijst :j

Reacties ben ik zelf ook niet blij mee, ook nog niet echt iets aan gedaan moet ik zeggen :) Ben eigenlijk al lang blij dat die dingen nu soort van werken :+

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:22

Silviabol schreef:
mag ik hieraan toevoegen dat ik de reacties op de productpagina ook niet zo overzichtelijk vind? als ik vlot door de reacties wil lezen vind ik dat niet echt voor zich spreken. Je moet bij elke regel even 'zoeken' welke regel een reactie is of overhead zoals 'tip een mod' of de gebruiker met datum.


Ja, hier ben ik het ook mee eens, vind het druk overkomen, niet zo prettig lezen zo :n

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:26

thx voor je uitleg Bart, vind het nog lastig waar we op mogen 'schieten' en wat de ruwe kantjes in de afwerking zijn.

puntje qua overzicht erbij: waarom zijn er 2 navigatiebalken? je hebt bovenin de 'breadcrums' van de categorieen die overigens ideaal en heel netjes zijn :j maar daarnaast heb je je filteropties van linksonder op de pagina ónder de categorieën staan. is dat dat een bewuste keuze?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:34

@Silvia: Je bedoelt dit?

Afbeelding

1 = breadcrumbs. Laat zien waar je zit, vooral nuttig als je een specifieke advertentie bekijkt
2 = alle categorieen waar advertenties gevonden zijn die voldoen aan je zoektermen. Als je zoekt op 'roze' krijg je vanalles, in dit geval is een specifieke categorie geselecteerd, dan staat er ook maar 1 categorie
3 = Een lijst met de huidige filters, in dit geval alleen een categorie maar kan ook een prijs zijn of alleen gezocht of dressuurpaarden.

2 zou weg kunnen als er een specifieke categorie geselecteerd is :j

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:36

het liefst zou ik 3 áchter 1 zien. of is dat gek? 1 en 2 zijn inderdaad redelijk dubbel maar liever dubbel dan over het hoofd zien zou ik zeggen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:44

Silviabol schreef:
het liefst zou ik 3 áchter 1 zien. of is dat gek? 1 en 2 zijn inderdaad redelijk dubbel maar liever dubbel dan over het hoofd zien zou ik zeggen


3 achter 1 staat er al als het maar om één categorie gaat toch. Maar het zijn zoekresultaten en daar kunnen dus meerdere categorieen staan en die horen dan niet thuis bij de breadcrumbs want die geven aan waar je op dat moment bent :)

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:55

maar als je alle advertenties binnen eenmaal andermaal tot 10 euro wil kun je toch de volgende notatie aanhouden:

eenmaal andermaal - prijs:>10

nu is dat verdeeld over 2 blokken, ik vind dat zelf niet bijzonder duidelijk... als ik die filtering eraf wil hebben moet ik op een andere plek zijn dan als ik de filtering op 'caps en hoezen' er af wil hebben.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:58

Silviabol schreef:
maar als je alle advertenties binnen eenmaal andermaal tot 10 euro wil kun je toch de volgende notatie aanhouden:

eenmaal andermaal - prijs:>10

nu is dat verdeeld over 2 blokken, ik vind dat zelf niet bijzonder duidelijk... als ik die filtering eraf wil hebben moet ik op een andere plek zijn dan als ik de filtering op 'caps en hoezen' er af wil hebben.


Uhm, dat is dus niet waar broodkruimels voor zijn, die laten zien wáár je je op de site bevind, in welke laag zeg maar. Niet bij welk zoekresultaat.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:59

De categorien lopen hier door mekaar als ik geen full screen heb. Ze staan dus niet "vast" op een plek. Maar schuiven in elkaar als je het beeld verkleint, en trekken ook weer uit elkaar als je het beeld groter maakt. Zal wel een CSS probleempje zijn :D

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:02

maar voor de koper ís het 'waar' toch het zoekresultaat?
nouja we kunnen er lang en breed over hebben, vind het zelf niet heel intuitief werken zo dubbel. misschien als je het laatste niveau van 1 los laat, dat je meer mensen richting 2 en 3 stuurt en het dan beter werkt...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:03

Silviabol schreef:
maar voor de koper ís het 'waar' toch het zoekresultaat?
nouja we kunnen er lang en breed over hebben, vind het zelf niet heel intuitief werken zo dubbel. misschien als je het laatste niveau van 1 los laat, dat je meer mensen richting 2 en 3 stuurt en het dan beter werkt...


Maar waar je iets kan vinden is niet hetzelfde als waar jij op dat moment bent :P
Kijk even gewoon in dit scherm naar boven, daar vind je ook broodkruimels, terwijl je niks gezocht hebt. :)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:05

Dat laatste is vrij makkelijk aan te passen :)

Maar ook zitten denken aan het laten zien van 3 achter 1, huidige oplossing was stuk makkelijker te implementeren :o

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:09

ik snap waar je heen wil :j je wil natuurlijk ook nog een 'terugroute' richting forum, wiki en nieuws :j zo had ik het nog niet bekeken. al blijft de suggestie om het laatste niveau ervan te schrappen zodat je echt op opties 2 en 3 wordt gewezen...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Niet zo overzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:11

Aangepast :)