Een aantal punten waar ik aan dacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37289
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Een aantal punten waar ik aan dacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 18:17

Hier maak ik een lijstje met een aantal punten waar ik aan denk wat handig is of waar ik tegen aan loop die geen dringende spoed zijn.

- Bij gevraagd of gezocht misschien niet erbij zetten gebruikt, nieuw ed.

- Wat is de toegevoegde waarde van de meest bekeken advertenties op de voorpagina?

- Kunnen de foto's op 1 overzichtelijk formaat gezet worden, dit staat wat netter en proffesioneler? Edit is al een formaat alleen erg groot voor de mensen met een klein scherm niet breedbeeld, hierdoor moet ik veel scrollen en staan er halve foto's op de startpagina

- Bij het aanbieden van diensten is misschien handig een prijs per uur te kunnen aangeven als dat van toepassing is.

- Is er ook een mogelijkheid om advertenties te plaatsen zonder woonplaats of postcode ivm stalkers op bokt?

- Kan er ook een verkoop transactie formulier via pb gestuurd worden ipv mail als je dat wil. Dit ivm met maar 1 scherm kunnen werken en je dan bokt uit moet en moet inloggen op mail en weer terug naar bokt.

Er zullen me nog wel meer dingen te binnen schieten die zet ik hier dan wel neer

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Een aantal punten waar ik aan dacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:20

Even snel (en vooral meer vragen :D):

- Over gevraagd/gezocht en extra eigenschappen staan een aantal dingen open, wordt aan gewerkt :j

- Wat wil je dan op de voorpagina zien? :)

- Waar vind je de verschillende formaten foto's storend/rommelig?

- Prijs per uur is lastig, hoop diensten worden niet per uur aangeboden..

- Je kan al advertenties plaatsen zonder postcode/woonplaats? Overigens wordt de postcode als het goed is nergens weergegeven.

- Waarom kan je geen mail lezen naast Bokt?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Een aantal punten waar ik aan dacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:24

Advertentie zonder PC en WP kon al.
Gewoon niet invullen.

maar je komt dan ook niet bij de zoekresultaten he!!!

En prijs P/U kun je toch aangeven in je advertentie.

@ Bart lessen worden wel per uur (of half uur) gegeven, scheren wordt ook vaak p/u of per paard gerekend.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Een aantal punten waar ik aan dacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:25

Je komt wel in de zoekresultaten maar mensen moeten dan niet zoeken op afstand :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37289
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 18:29

BartVB schreef:
Even snel (en vooral meer vragen :D):

- Over gevraagd/gezocht en extra eigenschappen staan een aantal dingen open, wordt aan gewerkt :j

Ok dat scheelt

- Wat wil je dan op de voorpagina zien? :)
desnoods eigen bekeken advertenties, of iets minder omdat er dan vaak advertenties staan die voor veel mensen neit interessant zijn. of desnoods 1 rij meest bekeken en 1 rij laatst bekeken door jezelf

- Waar vind je de verschillende formaten foto's storend/rommelig?
Dat was al opgelost het formaat, nu zijn ze alleen erg groot voor mensen met een niet breedbeeldscherm

- Prijs per uur is lastig, hoop diensten worden niet per uur aangeboden..
snap ik, ik denk ook aan lesgeld enz, misschien als extra mogelijkheid tenzij dat veel moeite kost

- Je kan al advertenties plaatsen zonder postcode/woonplaats? Overigens wordt de postcode als het goed is nergens weergegeven.
dat scheelt maar de woonplaats van waaruit de dienst wordt aangeboden wel en we hebben een erg hardnekkkige stalkster via bokt gehad omdat we na de verhuizing voro haar bewust zijn verdwenen, die is nu even rustig maar 3 jaar dagelijks lastig vallen is erg irritant

- Waarom kan je geen mail lezen naast Bokt?
Mijn pc is geen probleem kan ik meerdere schermen naast elkaar hebben, op het pal4 communicatie systeem kan dat niet net als op een mobiele telefoon


Dat was het voorlopig :j

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:32

BartVB schreef:
Je komt wel in de zoekresultaten maar mensen moeten dan niet zoeken op afstand :)



Sorry dat bedoelde ik :o

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:33

Kan iedereen straks in ea? Of alleen de kudde? Lijkt me handig dat er enige barrière in zit en niet iedereen die via google hier terecht komt binnen 2 minuten meisjes van 11 kan bellen die een verzorgpony zoeken.

Telefoonnummer pas zichtbaar maken als iemand bij de kudde zit?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Een aantal punten waar ik aan dacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:56

Het wordt zo dat je telefoonnummer pas ziet als je ingelogd bent.
Als meisjes van 11 hun telefoonnummer op internet zetten dan zijn ze sowieso niet goed bezig, kudde of niet :+

@Karuna; woonplaats hoef je ook niet in te vullen.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Een aantal punten waar ik aan dacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:03

Tja, maar daar zijn het meisjes van 11 voor hè? Maar dat kunnen ze op mp ook gewoon doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37289
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 12:05

Een nachtje slapen en er even rustig weer over gedacht. Hier volgen in 3 reacties 3 onderdelen voor mezelf en ook anderen. Is mijn hoofd weer leeg.

Onderdeel wat is gemeld maar doet het nog niet of wil ik nog nakijken
- gevraagd en gevraagd diensten doet nog niet veel
- zoeken op postcode 6800
- layout invulvak advertentie aanmaken hoog of laag
- paard zoek opties
- soms wel en soms mail op reacties
- reacties geven op verkochte advertenties, zijn niet te sluiten
- andere keus dan nederland, belgie of duitsland is er niet met verkopen

Wil ik testen

- hoe betrouwbaar is verkoopcontract, is dat echt niet te frauderen
- hoe te handelen met avdertentie waar geen reactie op mogelijk is


Wat valt op is niet dringend
- grote foto 's voorpagina, bij kleiner scherm maar weinig plek voor advertenties, staan dan half, moet gescrold worden voor overzicht.
- lettertype voorpagina erg klein, regels lopen in elkaar over. Op normale pc is lettertype 1 mm.
- foto 's plaatsen in reactie gaat dat kunnen, handig ivm gevraagd foto 's ook van belang voor andere zoekenden.
- reactie gevende aanklikbaar maken?
- lay out advertentie, veel ruimte loos daardoor veel scrollen naar beneden voor alle info.

- wat is toevoeging voor tream van dit systeem boven het oude kwa werk?omdat er ook getemd kan worden en dingen verplaatst moeten worden?
- erg veel subcategorien maken het onoverzichtelijk, is de categorie setjes echt nodig, wat is een setje? En tig verschillende soorten hoofdstellen uitsplitsen duidelijk, voegt dat toe. Is harnachement voor zadels, hoofdstellen, hulpteugels enz niet veel overzichtelijker. Als je een zadel, hoofdstel en martingaal in een kleur hebt moet je het nu op 3 plaatsen neerzetten.
- is bij zoeken op postcode mogelijk om eerst land te kiezen en daar pot ode aan te plakken. 6800 wordt nu gezien als Arnhem maar voor hetzelfde geld wil iemand uit Hongarije met postcode 6800 iets plaatsen. Of kom je dan met grensstreken zoals hier in de knoop? Bij mp als ik zoek op onze postcode en afstand 25 km krijg ik zowel nl als dld advertenties.