foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 00:07

Ik vond dat nu juist zo fijn van een forum, dat je je foto's in linken kan plaatsen.
gaat veel sneller, heb ik altijd en overal paraat staan (zit nu op de laptop van iemand anders, en wilde mijn auto er op zetten maar daar heb ik alleen foto's van op mijn eigen laptop).
daarbij duurt uploaden vaak langer, krijg je weer dat je foto's te groot zijn moet je ze eerst verkleinen... simpel een linkje plaatsen vind ik persoonlijk makkelijker.

Is het niet mogelijk dat wel er in te houden, dat je in [img] codes je foto er bij kan plaatsen?

Seven

Berichten: 21214
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:17

Je kan in je bescrijving evt een link plaatsen zonder de Img codes, deze wordt dan natuurlijk enkel in link geplaatst en niet als foto.
Verder gaat het vrij snel meerdere fotos direct van je pc uploaden.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:25

Wat Seven zegt :j
Foto's bij de advertentie plaatsen kan alleen door ze te uploaden. Dit voorkomt ook dat mensen advertenties krijgen met niet werkende foto's (iig als dit opgelost is) en dat mensen virusmeldingen krijgen als er b.v. weer problemen zijn met members.lycos.com en vergelijkbare sites.

Gewoon linkje plaatsen kan, maar niet als foto dus.

Mariska_28

Berichten: 10510
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:28

Ik ben het helemaal met TS eens.. Heb veel foto`s online staan, waar ik niet eens zo 1-2-3 van weet waar ik ze op de pc heb staan.. Deze zou ik dan eerst weer op moeten slaan, zodat ik ze weer kan uploaden.. niet echt practisch.

Is het niet mogelijk beide systemen naast elkaar te hebben, link-foto`s voor degene die dat fijner vinden, en upload mogelijkheden voor wie daar gebruik van wil maken.

En ik kan de foto`s wel in links zetten, maar dan moet iemand die interesse heeft al die links aan gaan klikken... En als die persoon net als mij is heeft ie daar geen zin in :D

Seven

Berichten: 21214
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:45

Waarom dan in link willen plaatsen wanneer men die niet in wil zien? Dit is toch veel makkelijker, je kan direct zien wat je koopt en hoeft zelf niet via een andere site te uploaden :D

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:47

Ik kan kijken of het mogelijk is om te uploaden via een link maar het is niet heel veel werk om de foto openen, naar je desktop te slepen en dan uploaden, toch?

Mariska_28

Berichten: 10510
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:50

BartVB schreef:
Ik kan kijken of het mogelijk is om te uploaden via een link maar het is niet heel veel werk om de foto openen, naar je desktop te slepen en dan uploaden, toch?

Nou.. als je 15 foto`s van je paard erbij wil zetten (en ouders enzo) wel.. Eerst op pc map aanmaken (ben geen 'gooi maar op het buroblad' fan, wordt de pc zo traag van), dan stuk voor stuk de links aanklikken, opslaan als, pagina terug, volgende link aanklikken, opslaan als... en dan uiteindelijk dit weer stuk voor stuk op te gaan loaden..

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:00

Ik ga kijken wat er mogelijk is maar de focus ligt op dit moment op uploaden :j
Overigens is alles op de desktop laten staan geen goed idee inderdaad :) Maar die kunnen na het uploaden weer weg (of in 1x in een mapje). Je kan ze ook direct van je browser naar een mapje slepen natuurlijk.

FahyaFemke

Berichten: 3555
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee, ZH

Re: foto er bij plaatsen in link ipv uploaden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 10:06

ik zou het ook weer lastig vinden als kijker/koper om eerst op de links te moeten klikken als je die zo in de adv. zou zetten.

het staat ook niet netjes in je advertentie. en je mist een hoop publiek die alleen interesse hebben voor het bekijken van je adv als er foto's bij staan (die vinden linken klikken vast ook te veel moeite ;) )

het gaat mij er ook om dat ik op andermans computers zit. en daar ga je niet ineens 10 foto's van je paard/auto/wat dan ook op zetten.

Ik ben benieuwd of het lukt Bart! Volgens mij heb ik het wel eens elders meegemaakt waar je kon kiezen, ik ga even hard nadenken waar dat was...