Zoeken op plaats

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Zoeken op plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:38

Net even zitten kijken welke spullen er bij mij in de buurt verkocht worden. Op 50 km niks, naja dat kan. Op 100 km afstand ook niet. Zelfs binnen 300 km afstand kan hij niks vinden. Ik werk met google chroom en ik heb mijn postcode ingevuld + de aantal km's, dus 300. Maar hij kan niks vinden. Ik heb overigens geen trefwoord ingegeven, ik wilde gewoon zien wat er zoals in de buurt van mijn huis wordt aangeboden.

Edit: Zelf de fout al gevonden, ik had alleen de cijfers ingevoerd, zonder de 2 letters.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Zoeken op plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:43

Op zich wel handig als je ook alleen de cijfers in kunt vullen, gaat op de wensenlijst :j

Overigens kan je ook je plaatsnaam invullen ipv de postcode.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:54

Om even in te gaan op je vraag, er staat een kaartje bij.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Zoeken op plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:10

Was nou net bij een advertentie aan het kijken en daar zag ik een kaartje staan maar hoe zie ik nu waar de adverteerder woont? Zag er HG bij staan, maar wat is dat? Of kijk ik er nu overheen?

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Zoeken op plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:36

De adverteerder is zelf verantwoordelijk voor het juist invoeren van de plaatsnaam en postcode.
Evt kun je in het profiel van de adverteerder kijken of daar een plaatsnaam vermeld staat, indien dat niet zo is, even reageren op de ad of pb'en

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Re: Zoeken op plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:41

Zoals ik het kan zien is het ook niet verplicht om je woonplaats of postcode in te vullen bij het plaatsen van een advertentie. Wellicht is het wat handiger als het wel verplicht is, zodat er straks niet 1000den advertenties zonder regio staan.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Zoeken op plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:56

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever geen postcode/woonplaats bij de advertentie zetten. Postcode is overigens niet exact te zien, alleen het wijk-deel wordt gebruikt, in iedergeval voor NL postcodes, weet niet precies hoe dat werkt in Belgie/Duitsland/Frankrijk?

Maar zoals HTM al zegt; het is de verantwoordelijkheid van de adverteerder. Als iemand een advertentie plaatst zonder locatie dan wordt deze minder goed gevonden, dat is dus vooral ten nadele van de adverteerder zelf.