western zadels komen ook in verschillende types!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:50

En net zoals de engelse zadels opgedeeld zijn, in dressuur en springen zijn de westernzadels opgedeeld in reining/pleasure/show etc zadels. Misschien is het nuttig om te inventariseren welke het meest voorkomen (want lang niet alle worden in NL veel gebruikt zoals de roper zadels dus die kun je rustig overslaan) en daar ook subcategorieën voor te maken?

AustriaTrick

Berichten: 2300
Geregistreerd: 21-11-08

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:53

Mee eens!! :) Geweldig plan.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:41

Ik denk dat een aantal mensen die nu een westernzadel hebben en verkopen zelf niet weet onder welke categorie die valt en dat het aantal WN-zadels zo klein is dat dit niet te vergelijken is met een dressuur/spring-zadelaantal.
Mij lijkt het dus niet nodig om daar catergoriën voor te maken.
Wél zou ik het prettig vinden als er een specifieke categorie voor western in zijn algemeenheid kwam.

Anoniem

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:50

Mij lijkt het wel handig hoor... Zoekt veel makkelijker! Als ik een reiningzadel zoek lijkt het me vervelend dat je er ook allemaal advertenties van pleasurezadels ed tussen hebt staan.

DubbelFun

Berichten: 88824
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:55

@eefj33 : en om hoeveel zadels per jaar gaat dat op Bokt ???

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:32

Hier zijn al de nodige woorden over gezegt van de week, maar waarschijnlijk is het aanbod niet zo groot dat het nodig is om een filter daarvoor aan te maken.

manex

Berichten: 1105
Geregistreerd: 09-09-03

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:56

De westernzadels hoeven wat mij betreft ook niet gesplitst te worden in type, maar een aparte westernrubriek zou ik ook wel handig vinden.
Bij harnachement komt de keuze nu ook naar voren zag ik, maar bij het eerste overzicht van de rubrieken komt het niet duidelijk naar voren.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:40

Klopt, dat is een gevolg van het indelen in soort artikel ipv per discipline. Alles indelen per discipline zou nog wel werken voor western of b.v. aangespannen rijden maar voor dressuur gaat dat behoorlijk mis :)

Ergens anders werden tags genoemd, dat zou op zich nog een optie zijn om snel en automatisch een overzicht te maken met 'Doe mij alles dat met wester te maken heeft, behalve paarden, binnen een straal van 30km van mijn huis'. Oid. Eventueel zou dat zelfs zonder tags kunnen b.v. binnen zadels bekend is dat het een western zadel betreft.

Het opsplitsen van zadels tussen de verschillende western disciplines daar gaan we naar kijken maar dat wordt besloten op basis van het aantal zadels dat over een tijdje in het systeem staat. Als die lijst ook zonder op te splitsen behapbaar blijft dan delen we in principe niet op. Meer opdelen maakt in een hoop gevallen het zoeken vooral moeilijker, ook omdat men bij het plaatsen van een advertentie niet altijd even consequent is (of men idd niet weet wat voor een zadel men heeft). Ook is een hoop op te lossen met het zoeken op trefwoord.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: western zadels komen ook in verschillende types!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 15:10

Klinkt als een slimme tactiek :) .