discipline icm onbeleerd?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

discipline icm onbeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:53

Ik was even aan het 'spelen' met het zetten van een advertentie en het viel me dat je voor een onbeleerd paard geen discipline kan invoeren. Terwijl het in veel gevallen wel duidelijk wat voor een type paard het is. Ik zou, als ik een quarter jaarling zou willen verkopen, graag discipline: western, niveau: onbeleerd (en dan daarnaast nog zadelmak is ook nuttig) willen invoeren. Dit naast het huidige: basis, recreatief, wedstrijdklaar en wedstrijdervaring. Waarbij overigens voor velen het onderscheid tussen basis en recreatief erg onduidelijk zal zijn (waaronder moi).

Dat maakt het zoeken nog veel makkelijker. Is dit een optie?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41667
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: discipline icm onbeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:39

Is een optie, maar strikt genomen is ieder paard een onbeleerd westernpaard :+ Ik denk dat het redelijk wat verwarring op gaat leveren?

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: discipline icm onbeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 20:31

Klopt, ieder paard kan in elke discipline opgeleid worden. Wel is het zo dat voor het ene paard de ene discipline aanzienlijk meer voor de hand ligt dan de andere en is het zo dat de discipline vaak als zoekterm gebruikt wordt ook als je een onbeleerd dier zoekt. Bij verreweg de meeste onbeleerde dieren wordt ook een gebruiksdoel aangegeven in de advertentie. Daarom leek het me handig :)

Dromen

Berichten: 330
Geregistreerd: 04-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:36

Met een Fries zou je in principe ook goed kunnen springen, alleen lijkt het mij logischer dat hij/zij in de dressuur,recreatie of mennen terecht komt.
Een Quater zou je in principe ook voor de kar kunnen spannen, alleen western is logischer.