Waarom geen min. berichten bij de markt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:22

Het zal vast wel eens gevraagd zijn, het zal vast verkeerd zijn wat ik nu vraag :+

Maar waarom is er, zoals andere delen van het forum, geen minimum aantal berichten nodig op de boktmarkt? Bij het plaatsen van een advertentie bedoel ik dan :j
Lijkt mij toch een stuk veiliger, en ook dat niet iedere webshop zomaar even de boktmarkt op kan dmv een profiel aanmaken, en er verder niks mee doet

Of ben ik de enige := vroeg het me opeens af!

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:24

Is dat niet? Ik dacht altijd dat die regel op EA vroegâh er wel was.. (correct me if I'm wrong)
Laatst bijgewerkt door Melisjee op 07-01-14 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 21:25

Ja dat dacht ik dus ook.. vroeg het naar aanleiding van meerdere advertenties die ik tegenkwam, van iemand die geen enkel bericht hier heeft geplaatst :')

MarimaCarona

Berichten: 1524
Geregistreerd: 02-12-09
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:26

het valt mij wel op dat er veel nieuwelingen zijn de specifiek gebruiken maken van boktmarkt en dan maakt het voor mij niet betrouwbaarder op, ik kijk toch vaak even in een profiel hoe lang die gene al op bokt zit enz.

ik ben wel voorstander van het opnieuw invoeren van minium aantal berichten

xAaltsje

Berichten: 49
Geregistreerd: 18-02-13

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:44

Of een minimum aantal dagen/weken/maanden. Ja; je hebt mensen die een account aanmaken om de Boktmarkt, maar dat kunnen toch ook gewoon mensen zijn die te vertrouwen zijn? Er zijn misschien ook wel mensen die 'veel' berichten hebben en dat kunnen ook oplichters zijn?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:45

Ik ben ook voor! Wordt op marktplaats al strontziek van al die ruitershops die alles er op kwakken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26569
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:26

Kan de Markt dan niet gewoon bij de 25 berichten regel getrokken worden? Dat je daar pas op kunt nadat je die 25 nuttige berichten in de informatieve fora hebt geplaatst? Net als bij Beestenboel en Uit de Kunst e.d.?

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:29

Wat ik erg irritant vind op bokt markt is als je een advertentie heb geplaatst en iemand reageerde op de advertentie en dus niet privé dan kan je diegene niet eens aan klikken en een privé bericht terug sturen. Ik moet dan elke keer de naam kopiëren en dan in de ledenlijst opzoeken en zo een privé bericht versturen.

Maar bokt markt lijkt steeds meer op soort van marktplaats want heel veel mensen zetten er een aadvertentie op en je ziet ze nooit meer op bokt

Fritt_J
Berichten: 142
Geregistreerd: 12-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:32

Beetje off-topic, maar ik vind die 25-berichten regel soms best irritant, sorry hoor maar soms is iets al twintig keer gezegd in een topic en dan moet ik het nog een keer melden om een 'nuttig' bericht te plaatsen... Maar inderdaad, het zou wel fijn zijn als bokt geen tweede marktplaats wordt.....

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:35

Fritt_J schreef:
Beetje off-topic, maar ik vind die 25-berichten regel soms best irritant, sorry hoor maar soms is iets al twintig keer gezegd in een topic en dan moet ik het nog een keer melden om een 'nuttig' bericht te plaatsen... Maar inderdaad, het zou wel fijn zijn als bokt geen tweede marktplaats wordt.....

Dat is een kwestie van een topic zoeken waar die nuttige post nog niet in genoemd is... Zat topics te vinden.

Het is een prettige regel tegen mensen die zich aanmelden om te rellen in een topic (meelezers die iets op LZP hebben gelezen oid), maar ook zeker om een hoop spam, onzin of advertenties waar je nooit meer een reactie op terug krijgt eruit te filteren.
Ook heeft iedereen hier dan in ieder geval nog een nuttige bijdrage aan bokt gegeven :D .

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 04:00

Ik begrijp Fritt wel hoor. Ik heb zelf twee paarden maar advies geven daar ben ik slecht in en ik rijtechnisch kan ik ook niets kwijt aan tips voor een ander. Zeker niet als het moet als het ware.

Amable

Berichten: 9680
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 09:00

Je hoeft ook niet altijd tips te geven, je kan ook advies over iets vragen. Dat is ook paard gerelateerd. Het gaat er vooral om dat je iets met paarden hebt.

Overigens vind ik het op de boktmarkt niet erg dat je niet actief op het forum hoeft te zijn om wel een advertentie te kunnen plaatsen. Daardoor wordt het aanbod gewoon breder. En onbetrouwbaar, geloof me, er zijn ook genoeg actieve bokkers onbetrouwbaar in het zaken doen. Dat is geen graadmeter.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:22

Urion schreef:
Ik begrijp Fritt wel hoor. Ik heb zelf twee paarden maar advies geven daar ben ik slecht in en ik rijtechnisch kan ik ook niets kwijt aan tips voor een ander. Zeker niet als het moet als het ware.


Ik geef ook nooit rijtechnische tips. Toen ik op Bokt kwam heb ik maandenlang alleen maar meegelezen omdat ik geen advies kon geven. Door al dat meelezen leer je weer dingen, kennis die je vervolgens kunt overdragen op anderen ;) Dan kom je vanzelf wel aan die nuttige berichten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms doodmoe word als er weer eens een hele riedel oude topics wordt opgeduikeld waar spuit elf nog even advies komt geven dat er allang 10x in staat, zeg maar :') Niet onaardig bedoeld, maar jemig, waarom moet je per se in 3 dagen tijd aan die berichten komen? Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

Wat Amable zegt klopt trouwens ook, ik ken ook actieve bokkers die de boel bedonderen en ik heb ook weleens spullen van niet-actieve bokkers gekocht, zonder problemen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 10:28

ralphtdw schreef:
Wat ik erg irritant vind op bokt markt is als je een advertentie heb geplaatst en iemand reageerde op de advertentie en dus niet privé dan kan je diegene niet eens aan klikken en een privé bericht terug sturen. Ik moet dan elke keer de naam kopiëren en dan in de ledenlijst opzoeken en zo een privé bericht versturen.

Maar bokt markt lijkt steeds meer op soort van marktplaats want heel veel mensen zetten er een aadvertentie op en je ziet ze nooit meer op bokt


:j
Ik heb daar al contact over gehad met een modje en als het goed is, zijn ze er wel mee bezig!

Ik zou ook absoluut voorstander zijn voor een regel dat iemand langer dan een bepaalde tijd lid moet zijn van bokt, alvorens een advertentie te kunnen plaatsen!

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:02

FZ -> MZ.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:10

Aah, ik dacht al dat het verkeerd stond :+ Thanks!
Om even in te gaan op bovenstaande, wat hier werd gezegd over webshops vind ik ook! zie je de laatste tijd erg vaak voorbij komen, en vaak zonder dat ze enig bericht hebben geplaatst (nu vind ik sowieso webshops en het adverteren op marktplaats/bokt een beetje vreemd maar goed).
Over de mensen die altijd kijken naar het berichten aantal, doe ik ook altijd! maar kon mij herinneren dat vroeger op eenmaal andermaal, er wel een minimum van 25 berichten was. uiteraard moet je altijd opletten als je iets online koopt!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:16

Dat was 'vroeger' inderdaad zo (en kon je maar 1 advertentie per zoveel dagen plaatsen)
Oppassen moet je zeker altijd, maar ik had ook altijd (het misschien onterechte?!) gevoel dat je 'veiliger' op BM kon kopen dan bijvoorbeeld MP, omdat je hier wat 'bekender bent. Als een ieder van buitenaf zo kan adverteren is dat idee ook helemaal weg.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 16:17

Kentaro schreef:
Dat was 'vroeger' inderdaad zo (en kon je maar 1 advertentie per zoveel dagen plaatsen)
Oppassen moet je zeker altijd, maar ik had ook altijd (het misschien onterechte?!) gevoel dat je 'veiliger' op BM kon kopen dan bijvoorbeeld MP, omdat je hier wat 'bekender bent. Als een ieder van buitenaf zo kan adverteren is dat idee ook helemaal weg.

Dit had ik dus ook! Vooral dat 1 advertentie per zoveel dagen lijkt mij ook geen verkeerd idee persoonlijk :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:57

Als eerste het antwoord op de vraag van Celiien;
We hebben toen we van Eenmaal Andermaal gingen overstappen op Markt besloten om de 25 posts regel te laten vervallen. Dit hebben we gedaan omdat niet iedereen 25 nuttige posts kon plaatsen en daarom oneliners gingen plaatsen om toch te kunnen adverteren op Markt.
In plaats van de 25 posts regel zijn we van plan om een Feedback systeem op Markt te gebruiken waardoor gebruikers na transactie kunnen laten weten hoe de transactie en het afhandelen daarvan is gegaan. Helaas is dit systeem nu nog niet in gebruik maar dit willen we in de toekomst zeker gaan gebruiken.

Kentaro schreef:
ralphtdw schreef:
Wat ik erg irritant vind op bokt markt is als je een advertentie heb geplaatst en iemand reageerde op de advertentie en dus niet privé dan kan je diegene niet eens aan klikken en een privé bericht terug sturen. Ik moet dan elke keer de naam kopiëren en dan in de ledenlijst opzoeken en zo een privé bericht versturen.

Maar bokt markt lijkt steeds meer op soort van marktplaats want heel veel mensen zetten er een aadvertentie op en je ziet ze nooit meer op bokt


:j
Ik heb daar al contact over gehad met een modje en als het goed is, zijn ze er wel mee bezig!

Ik zou ook absoluut voorstander zijn voor een regel dat iemand langer dan een bepaalde tijd lid moet zijn van bokt, alvorens een advertentie te kunnen plaatsen!

Klopt, Bart is inderdaad bezig om ervoor te zorgen dat je de naam van de adverteerder kunt aanklikken om rechtstreeks contact met diegene op te nemen. Dit heb ik een tijdje geleden aan Kentaro laten weten. Ik heb geen idee hoelang dit nog gaat duren aangezien Bart het erg druk heeft met meerdere dingen.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:02

Celiien schreef:
Kentaro schreef:
Dat was 'vroeger' inderdaad zo (en kon je maar 1 advertentie per zoveel dagen plaatsen)
Oppassen moet je zeker altijd, maar ik had ook altijd (het misschien onterechte?!) gevoel dat je 'veiliger' op BM kon kopen dan bijvoorbeeld MP, omdat je hier wat 'bekender bent. Als een ieder van buitenaf zo kan adverteren is dat idee ook helemaal weg.

Dit had ik dus ook! Vooral dat 1 advertentie per zoveel dagen lijkt mij ook geen verkeerd idee persoonlijk :+


1 advertentie per zoveel dagen lijkt me erg onhandig.
Stel je verkoopt je paard en moet al je spullen kwijt, dan duurt het weken voordat je alles erop kan hebben :P.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:07

1 advertentie per zoveel dagen geldt voor advertenties waarin je dezelfde producten aanbiedt. Je mag bijvoorbeeld niet elke dag een advertentie plaatsen waarin je dezelfde dekje aanbiedt om deze bovenaan de pagina te krijgen. Uiteraard geldt dit niet voor verschillende producten in verschillende advertenties.

Charaz

Berichten: 24341
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Waarom geen min. berichten bij de markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:38

Een feedback systeem lijkt me een heel goed idee, doordat er geen minimum berichten aantal meer is wordt het wel heel vrijblijvend om mensen op te lichten via de boktmarkt (en ja dat gebeurd) lekker anoniem.