oude advertenties in boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13220
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 16:57

bij mijn zoektocht naar een nieuw paard kom ik op de Markt helaas steeds op heel oude advertenties uit. Meestal zijn deze paarden al lang verkocht. Is er geen mogelijkheid om een 'verloopdatum' aan de advertenties te koppelen? Dat lijkt me wat overzichtelijker dan wanneer alle oude advertenties in beeld blijven.
(een reactie van een verkoper van een pony waar ik op wilde reageren was dat ze de advertentie wel had verwijderd, maar dat die wel gewoon zichtbaar bleef).

sorry als deze vraag al eerder is gesteld, ik kwam het zo gauw in 'forumzaken' niet tegen.

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:01

Nou idd, er staan advertentie's op van 3 jaar oud, mag hopen dat die ondertussen verkocht zijn :+

Ik zat pas te kijken naar laarzen... Zag ik súúúper mooie, dus ik een pb'te sturen, keek nog even om verder te kwijlen... Bleken ze al maanden geleden op de markt gezet te zijn :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27979
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:02


antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:03

Mijn pony staat ook al een jaar te koop...

Het is inderdaad jammer als verkochte producten op de markt blijven staan. Maar om elke maand weer te moeten verlengen vind ik best wel irritant.

juval

Berichten: 13220
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 17:03

ah, ik zie het... al sinds 2013 op het todo lijstje! succes Bart!

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:05

Toevallig zat ik hier laatst ook over na te denken. Ik vind het vooral vervelend wanneer je de zoekfunctie gebruikt. Want als ik opzoek ben naar iets specifieks, kom ik gerust advertenties tegen van twee jaar oud.
De markt wordt er ook onoverzichtelijk door, een van de redenen dat ik de markt niet graag bezoek.

Verder vind ik het linkermenu ook niet altijd even goed werken, de "keuze opties". Soms staat er bij een categorie een keuze optie die er totaal niet bij hoort! (bijvoorbeeld inchmaten bij hoofdstellen).

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:09

Ik zie ineens mijn advertentie van 2 jaar gelden :=
Ik heb die maar gauw gesloten

Daphne__
Berichten: 12469
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:13

antje_vip schreef:
Mijn pony staat ook al een jaar te koop...

Het is inderdaad jammer als verkochte producten op de markt blijven staan. Maar om elke maand weer te moeten verlengen vind ik best wel irritant.


Maar jouw pony word wss niet eens meer bekeken, omdat hij ondergesneeuwd word door advertentie's van paarden die allang verkocht zijn. En dat is toch ook jammer, voor jou en voor degene die jou pony dolgraag zou willen hebben, maar stopt met advertentie's kijken die heel oud zijn, omdat je vaak teleurgesteld word omdat de pony in de adv al weg is.

Het zou denk ik al schelen als advertentie's van spullen na een maand oid verwijderd worden en van paarden na bijv 6 maand. Of een makkelijke optie waarmee je je advertentie kunt verlengen, als hij bijna verwijderd gaat worden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70624
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:42

Ik verplaats dit topic naar MZ.

Het klopt dat oude advertenties die niet gesloten zijn met de zoekfunctie omhoog komen.

We raden iedereen aan om daarom oude advertenties te sluiten.

Bart wil dit jaar met Shadow0 Markt grondig onder handen nemen en dan zullen oude advertenties ook verwijderd worden zodat Markt opgeschoond wordt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:35

Is het niet een idee om daar een keer een banner of pop-up voor neer te planten Carola?
"Wist je dat je he oude advertenties ook kunt sluiten? Klik hier" (of zoiets dan he, weet niet wat technisch mogelijk is)
Tot de definitieve oplossing er is

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70624
Geregistreerd: 24-05-08

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:26

Goed idee, alleen zijn banners niet mogelijk op Markt. Maar we kunnen wel in die richting verder gaan denken om het onder de aandacht van gebruikers te brengen.

Ik zal je idee in ieder geval achter de schermen plaatsen zodat de andere markt moderators, Bart en Shadow0 het kunnen lezen.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 13:30

C_arola schreef:
Goed idee, alleen zijn banners niet mogelijk op Markt. Maar we kunnen wel in die richting verder gaan denken om het onder de aandacht van gebruikers te brengen.


Gewoon in een nieuwsbericht op de voorpagina of in de BBB? Je kunt 't zo lastig maken als je zelf wil, maar als over dit soort dingen al 'verder gedacht' moet worden met het team snap ik dat de modjes het zo druk hebben :(:)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70624
Geregistreerd: 24-05-08

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:07

Waarom het overlegt moet worden met de andere teamleden is omdat moderators niet alles kunnen.
Banners ed zijn dingen die wij moderators niet kunnen doen. Zo zijn er ook vaste collega's die de voorpagina en BBB beheren. We zullen daarom altijd in overleg moeten gaan met onze collega's en niet zelf maar even snel een bericht plaatsen.

Daarnaast lezen niet alle gebruikers de BBB of voorpagina. Het is dan beter om het op te laten vallen op de plek waar het om gaat, namelijk Markt. En de technische kant daarvan valt onder de taken van Bart en Shadow0 waardoor er weer overlegt moet worden waar en hoe we dat gaan doen.

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:43

Kunnen advertenties na 3 maand niet automatisch verwijderd worden en dat je 2 weken van te voren een melding krijgt om hem te behouden maar als daar niet op gereageerd word de adv gewoon verdwijnt?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70624
Geregistreerd: 24-05-08

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:09

We zijn inderdaad aan het kijken of we zo'n soort constructie kunnen gaan invoeren op Markt.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:26

Ik heb ook spullen op Boktmarkt staan die nog niet verkocht zijn.
Ik erger me er ook aan dat ik bij ads uitkom van paardentrailers die al meer dan 1 jaar oud zijn. Kan me bij diverse merktrailers niet voorstellen dat die nog te koop staan. Zo ook bij diverse paarden, Al weet ik van bepaalde paarden dat die al jaaaaren te koop staan er nog geen hond naar is komen kijken.

Om dus zomaar advertenties te gaan verwijderen omdat ze er al jaren op staan is daarom misschien niet helemaal correct. Dan moet toch wel duidelijk aan de plaatser worden doorgegeven dat de advertentie verwijderd is of gaat worden.

Van de nadere kant vind ik het wel handig om te zien dat iets al heel lang te koop staat. Als er nog niet 1 iemand op gereageerd heeft, dan kan dat schelen in de prijsonderhandelingen ;)

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Re: oude advertenties in boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:07

Vooral bij paarden, als er eentje in 2012 5 jaar was. Dan is dat paard na 3 jaar op bokt markt staan dus 8 jaar. En dat is soms nog een best verschil :P