Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 16:16

Het valt me op dat de laatste tijd best veel accounts aangemaakt worden voor de verkoop van niet paardgerelateerde dingen. Nu iemand met honden, eerder iemand met autos en ook al eens huizen. Vind dat eigenlijk best irritant. Is daar iets aan te doen op de een of andere manier?

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:35

Pb een van de mods eens. Misschien is het dan ook handig dat er een grens komt met eerst 25 nuttige berichten plaatsen zoals bij de forums?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:40

die grens was er ooit toch ook meen ik? Of was dat misschien nog toen boktmarkt nog niet bestond, maar je wel dat 'enermaal,andermaal' had?

Account aanmaken om je auto bv te verkopen is wel raar ja, tenzij het een paardenvrachtwagen zou zijn ofzo.
Kijk om je paard te verkopen is wel begrijpelijk natuurlijk; is ten slotte een paardenforum. Maar puur alleen voor een auto ofzo is wel vaag ja.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-07-15 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 16:41

Niet een auto maar meer achter elkaar toen, was overduidelijk een handelaar in oudere autos.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:43

Nou dat soort verkopers horen toch thuis bij zoiets als Autotrader, niet Bokt....zou je zeggen dan toch.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 16:44

Ja vind ik ook. Net als deze persoon die als opvang/asiel veel honden aanbied.

Soort van gratis marktplaats op deze manier. Ook met huizen is het al eens geweest, of sierraden enz

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:51

ja precies; die zien dat idd mooi als een gratis marktplaats. Misschien moet Bokt maar net als marktplaats en autotrader bv maar kosten verbinden aan advertenties als het bedrijven betreft.
En dan kunnen ze zich wel mooi achter hun prive naam verschuilen, maar tig advertenties plaatsen van tig auto's of zoals die opvang; moge duidelijk zijn dat dat gewoon bedrijven zijn.

Zou dus als tweede regel in kunnen/moeten stellen dat als je onder je privenaam toch zo'n hele rits advertenties maakt of bv opvang aanbied tegen kosten dat je dan als adverteerder gewoon als bedrijf wordt gezien en er kosten verbonden zijn aan de advertenties.

Iets in die strekking bv.

Zal je toch al veel van dat soort handelaren weren, zeker autohandelaren zullen dan wel vrij snel weer terugvallen op een marktplaats etc

Maar goed; zullen wel weer allerlei haken en ogen aan zitten.

KimD

Berichten: 20436
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:52

Ik vind het ook vreselijk storend. Sowieso vind ik dat de markt word overspoeld Door bedrijven die nieuwe producten aanbieden. Het snuffelen is er echt vanaf...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 16:56

idd, vind dat van marktplaats ook zo irritant; hele rijen advertenties van nieuwe producten van webwinkels. Ik ga juist marktplaats op om het tweedehands te kopen; moet je eerst een half uur schiften tussen de winkels met hun advertenties.

Zou zonde zijn als boktmarkt ook zo wordt.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:02

Ligt eraan hoe je het bekijkt, laatst mooie boxen gekocht van iemand die een account gemaakt had puur voor de verkoop van die boxen. Wij zijn er blij mee. Misschien wel alleen paardgerelateerd!
25 berichten vind ik onzin als ze dan willen komt daar juist onzin op te staan!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70629
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:52

FZ -> MZ

Hier zijn in het verleden veel topics over geweest waarbij de antwoord met de zoekfunctie te vinden is.

Even een beknopte uitleg;
We hebben besloten de 25 nuttige berichten op Markt verwijderd omdat gebruikers hierom hebben gevraagd.
Daarnaast komt er een feedback systeem op Markt waarin kopers kunnen aangeven hoe de koop en transactie is gegaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 18:01

Ik weet dat er meer topics over zijn geweest, best een aantal ook door mij geopend trouwens. Toen ging het nog een beetje over paardgerelateerde dingen. Alleen nu vinden andere commerciele verkopers bokt ook voor niet paard dingen. Dat wordt toch langzaam irritant. We zijn toch geen marktplaats, nog even en de schutting, serre, schoenenverkopers overstromen de markt.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:14

Ik vind dat er eerst gewoon een aantal berichten moeten worden geplaatst alvorens er geadverteerd mag worden. Laatst was er toch ook een jongen die zich had aangemeld en die er niks te zoeken had. Daar viel half bokt toch ook over. Waarom zou iemand dit dan wel mogen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:17

Mee eens. Berichten eis is niet verkeerd.

En een zelfde webshop met 3 accounts en namen mag ook.
Maar ohoh als iemand anders 2 accounts heeft of schrijft op het account van huisgenoot.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:30

bruintje123 schreef:
Mee eens. Berichten eis is niet verkeerd.

En een zelfde webshop met 3 accounts en namen mag ook.


Mag niet. Dus daar kun je op temmen.

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:32

Waarom is dit zo vreselijk storend dan? :+ Ik snap die mensen wel, die willen gewoon zo snel mogelijk hun spullen verkopen. En als ze dat eenmaal hebben gedaan word de advertentie toch verwijderd/gesloten? Als je dat soort artikelen niet wil zien op de markt zijn er toch filters?
Ik snap de heisa niet zo.....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:33

Is al gedaan en naar gekeken door een mod.

Antwoord heb ik uiteraard nooit terug gekregen. Maar de advertenties zijn er nog wekelijks.

Maar ze meten niet met 2 maten. Ook niet in bijzondere gevallen heb ik deze week geleerd ;)

*sarcasme uit*

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:43

Ach ze leren het vanzelf af om advertenties te plaatsen. Ik vind het een ramp om al een foto bij een bericht te zetten, hoe vaak ik geen error krijg |o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37270
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 19:15

UhNee schreef:
Waarom is dit zo vreselijk storend dan? :+ Ik snap die mensen wel, die willen gewoon zo snel mogelijk hun spullen verkopen. En als ze dat eenmaal hebben gedaan word de advertentie toch verwijderd/gesloten? Als je dat soort artikelen niet wil zien op de markt zijn er toch filters?
Ik snap de heisa niet zo.....

Simpel bokt is een paardenforum geen dierenasiels.com, autotrader, funda of wat ook. De overspoeling met paardgerelateerde advertenties waarbij voor ieder product een advertentie geplaatst wordt is al irritant. Als dat gebeurt voor niet paard dingen door verkopers die in mijn ogen niks op bokt te zoeken hebben als ze alleen schoenen, honden, huizen, sierraden of wat ook verkopen.

Dat is voor mij hetzelfde als op een hondenforum alleen maar hamster of kattendingen aanbieden en daar speciaal een account voor aanmaken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70629
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:32

Ik vind dat je een goed punt hebt en zal je vraag achter de schermen plaatsen om te overleggen of we er iets mee gaan doen.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:36

Ik ben het er helemaal mee eens.
Van mij mag er ook weer een commercieel en een niet commercieel gedeelte komen van de markt.
Ik moet eerst tig advertenties van winkels doorworstelen voor ik tweedehands iets kan vinden op de markt.
Hetzelfde voor marktplaats trouwens.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70629
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:40

In dat geval kun je ook kiezen voor geen nieuwe partijen, je krijgt dan geen advertenties te zien van bedrijven
Daarnaast gaan we kijken naar een commercieel en particulier verkoop, di kunnen we nu niet veranderen omdat Bart en Shadow0 dit moeten doen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 18:22

Omdat te omzeilen adverteren er ook al bedrijven met nieuwe spullen onder gebruikt.
Maar dat gaat over dezelfde zaak die er ook 3 accounts op na mag houden.

Daarnaast is het erg jammer als een particulier een product wat hij alleen gepast heeft en dan onder nieuw wil adverteren dan ook weg valt.
Dat is niet alleen hier ook, ook bij marktplaats :)

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:35

Het nadeel is dat je op dit moment bij het melden van een advertentie nog niet aan kan geven waarom je hem meldt. Om die reden kan het weleens voorkomen dat ze niets doen met een advertentie omdat ze zelf niet kunnen ontdekken wat er mis mee is. Als je ziet dat 1 bedrijf/webshop meerdere accounts gebruikt dan kan je beter 1 van de marktmods een berichtje sturen, want het is niet toegestaan om onder meerdere namen te adverteren.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Account aanmaken alleen om dingen te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:53

Dat is inderdaad niet handig.
Maar een mod was op de hoogte. :)
Vandaar ook mijn verbazing, zeker nu met een ander topic in mijn gedachte erbij. Wat hier dan weer niets mee te maken heeft, maar toch. :)