Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

 
Profiel   

Precies, grote doos, hopen dat ie heel blijft, onderweg de boom niet breekt etc ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 21:41 



 
Profiel   

Ods schreef
Helaas wederom een naam moeten toevoegen aan de OP.


Wil je hem ok nog even toevoegen aan de post over deze persoon in het Centrale meldtopic ( de sticky bovenaan)? Datum van eerste plaatsing van die post is: Geplaatst: 21-08-15 20:08 , geplaatst door Miranda.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-16 23:13 



 
Profiel   

[***] schreef
Wij doen wat wij kunnen :j

Heel vervelend dat je dat mee hebt gemaakt, wel fijn dat je je geld terug hebt gehad. Hoe is dit in werking gegaan? Misschien kan je gedupeerden van deze gebruiker er een handje mee helpen?

Ik weet niet of het nog zinvol is maar ik heb destijds alle gegevens verzameld voor opgelet op internet en van daaruit gaan ze dan ook de oplichter mailen. In mijn geval heeft het er toen voor gezorgd dat het haar te heet onder de voeten werd. Er was n.l. een paar weken later nog iemand die zich meldde dat ze door haar opgelicht was. Wel dezelfde bankrekening maar onder een andere naam. Dus toen had ik ineens het geld terug op mijn rekening, Dit is het verhaal in een notendop. Maar denk nooit dat je het niet terug gaat krijgen gewoon volhouden. Ik was ook zeker aangifte gaan doen als het lander geduurd had. Zo iemand moet gestopt worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 08:13 



 
Profiel   

Is het een idee om dit aan undercover in Nederland op te geven. Veel kans dat ie dan gepakt wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 08:33 



 

Liannetje86 schreef
Precies, grote doos, hopen dat ie heel blijft, onderweg de boom niet breekt etc ;)
Dit. :j
Wij hebben laatst een zadel verkocht aan een Bokker, opgestuurd, netjes aangekomen, maar bleek niet te passen.
Ze heeft hem toen terug gestuurd en haar geld terug gekregen toen het zadel in dezelfde staat aan kwam. :)
Er zijn dus ook echt nog wel eerlijke verkopers.

Wat een enorme lijst al...
Lijkt me voor het beheer ook een onmogelijke taak om van elke nieuwe gebruiker het IP-adres te controleren.
Plus dat je die heel gemakkelijk kunt omzeilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 08:39 



 
Profiel   

Of voor het programma opgelicht.
Geef je dit topic door.
Wie weet kunnen ze er wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 08:55 



 
Profiel   

Ik heb al Bokkers gezien met 4 verschillende accounts/ boktnamen. Het ene wordt gebruikt om paarden te kopen het andere om te verkopen en dan nog 1 om zelf te reageren en nog 1 om op zichzelf te reageren. Het viel me op omdat het niet zo ver hier uit de buurt is en op alle foto's hun eigen stal of een gedeelte daarvan te zien is. Ik dacht ook dat het niet kon dus weet inmiddels wel beter. En in die topics waar kritiek wordt gegeven op een bepaalde pensionstalling of wat dan ook en waar dan allerei "nieuwe"mensen komen vertellen dat het daar toch wel zo goed is. Jammer dat het mogelijk is de verkeerde mensen maken er misbruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 09:24 



 

Maar zelfs al zie je dat iemand een IP-adres met een ander account deelt, kan daar een logische verklaring achter zitten.
Ik gebruik regelmatig de laptop van mijn partner en hij die van mij, dus loggen we daar ook in met ons eigen account.
Dan hebben we dus op dat moment elkaars IP-adres.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 09:27 



 
Profiel   

Of je zit op je mobiel en je bent ergens met een openbare wifi...

En als je dan een beetje slim en handig bent met pc's, want ik neem aan dat een oplichter ook wel weet hoe het zit met ip-adresjes, dan zit je met die ehm...proxy-dingetjes waar van ik niet op de naam kom omdat ik niet zo'n nerd ben :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 09:29 



 

Een proxy server. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 09:31 



 
Profiel   

Op het moment dat je op dezelfde wifi zit heb je al hetzelfde ipadres, niet per se per computer dus. :)
IP's worden vaak dus ook gedeeld door vrienden en zusjes e.d. en dit soort oplichters hebben helaas meestal voldoende verstand om dit soort barricades makkelijk te omzeilen door idd vanaf openbare plekken te werken of proxyservers te gebruiken.

@Rizette; als dit soort accounts je opvallen mag je altijd een PB naar een mod sturen, graag zelfs! Zodat we er naar kunnen kijken, meerdere accounts hebben is simpelweg niet toegestaan. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 15:59 



 

Jet schreef
Ods schreef
Helaas wederom een naam moeten toevoegen aan de OP.


Wil je hem ok nog even toevoegen aan de post over deze persoon in het Centrale meldtopic ( de sticky bovenaan)? Datum van eerste plaatsing van die post is: Geplaatst: 21-08-15 20:08 , geplaatst door [***].



Heb ik inmiddels gedaan, heb er ook een link naar dit topic in gezet, dus in principe is deze nu altijd te vinden (ook al zakt dit topic een stuk onderuit)

Verder ontvangen wij heel graag meldingen over verdachte advertenties, ook al blijkt er niets aan de hand te zijn, beter één keer te veel melden dan één keer te weinig :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 16:01 



 
Profiel   

Dank je Miranda, top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-16 21:01 



 
Profiel   

Helaas zojuist weer een naam toe moeten voegen aan de OP.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-16 22:59 



 

Toch typisch dat het merendeel mannennamen zijn, terwijl mannen juist flink in de minderheid zijn op Bokt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-16 06:51 



 
Profiel   

Gaat het steeds om dezelfde advertentie? Kun je niet gewoon een levensgrote waarschuwing bovenaan de markt plaatsen? Dan is de lol er snel af zou je denken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-16 16:48 



 
Profiel   

Ook ik heb er eventueel 1 voor de lijst

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 20:36 



 

Ik neem contact met je op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 21:05 



 

*knip* ik doe dit wel even via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-16 21:14 



 
Profiel   

wat vervelend is dit zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-16 12:05 



 

Er is helaas weer een nieuwe naam gekomen, dit keer wordt er gehandeld onder de naam denijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-16 21:03 



 
Profiel   

Wil je die ook nog even toevoegen aan het centrale topic van gebande gebruikers ;-) ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-16 12:50 



 
Profiel   

Is al toegevoegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-16 12:54 



 
Profiel   

Het topic wel, maar deze nieuwe naam is daar nog niet aan die lange lijst van deze persoon toegevoegd. Misschien niet helemaal noodzakelijk meer omdat daar ook de link naar dit topic geplaatst is, maar volgens mij toch wel handiger om het plaatje compleet te houden in het ene sticky-topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-16 13:02 



 
Profiel   

Is dit maar 1 persoon dan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-16 16:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen