Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

 

Dit is inderdaad steeds één en dezelfde persoon :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-16 16:49 



 

Helaas is er weer een nieuwe naam bij gekomen, mocht je een zadel van jkamp55 gekocht hebben of willen kopen. Dit is helaas weer dezelfde oplichter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:10 



 
Profiel   

Is het niet beter om de bankrekeningnummers erbij te vermelden die hij of zij gebruikt? Dan wordt het wat moeilijker gemaakt het is handiger te switchen van boktnaam dan van banknummer toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:40 



 
Profiel   

Volgenmij is er weer een nieuwe bij! Met een kieffer dressuurzadel.

Vandaag geregistreerd als gebruiker en dit is het enige wat geplaatst is. Heb de advertentie gemeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:43 



 

Rizette schreef
Is het niet beter om de bankrekeningnummers erbij te vermelden die hij of zij gebruikt? Dan wordt het wat moeilijker gemaakt het is handiger te switchen van boktnaam dan van banknummer toch?


Dit mogen wij niet doen voor zover ik weet, dit is privé informatie en dat mogen wij niet zomaar online gooien. In dit geval wel vervelend, maar andere kant, stukje privacy die wij moeten waarborgen.


Niekj_Jente schreef
Volgenmij is er weer een nieuwe bij! Met een kieffer dressuurzadel.

Vandaag geregistreerd als gebruiker en dit is het enige wat geplaatst is. Heb de advertentie gemeld!


Gezien en bedankt voor het melden! Ik ga ermee aan de slag :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:57 



 
Profiel   

Hoe kan dat, dat dat hier niet kan? Op sites op internet worden wel alle gegevens verzameld en lijstjes gemaakt van mensen die naar hetzelfde banknummer over hebben gemaakt onder vermelding van de gebruikersnaam en het bedrag en het rekeningnummer. Dan maak je het iemand echt moeilijk want dan moeten ze ook rekeningen openen en weer sluiten om te blijven oplichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:04 



 

Rizette schreef
Hoe kan dat, dat dat hier niet kan? Op sites op internet worden wel alle gegevens verzameld en lijstjes gemaakt van mensen die naar hetzelfde banknummer over hebben gemaakt onder vermelding van de gebruikersnaam en het bedrag en het rekeningnummer. Dan maak je het iemand echt moeilijk want dan moeten ze ook rekeningen openen en weer sluiten om te blijven oplichten.


Ik ga dit even voor je uitzoeken en navragen :j Want ik durf er geen antwoord op te geven, voordat ik het verkeerd vertel namelijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:07 



 
Profiel   

Dat kan niet, en mag niet, omdat wij geen opsporingsbevoegdheid hebben. We mogen dus niet zomaar echte namen en herleidbare persoonsgegevens op internet zetten van mensen die daar niet zelf hun toestemming voor gegeven hebben - dan zouden wij weer te vervolgen zijn, en dat wil je ook niet. Opgelet op Internet is er niet voor niks mee opgehouden.

De politie had inderdaad ooit een zoekmachine waar je een bankrekeningnummer in kon stoppen en die vertelde je dan of dat nummer eerder was gebruikt bij oplichtingszaken, maar die kan ik zo ook niet meer vinden.

Wat daar ook van zij: wij mogen het niet, dus we doen het ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:34 



 

En enkel de laatste 3 nummers van een bankrekening en welke bank het is? Dat helpt misschien al genoeg om oplichten deels tegen t gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:42 



 
Profiel   

Wist niet dat ze gestopt waren, maar inderdaad de site is uit de lucht. Men geeft aan dat het landelijk meldpunt internetoplichting voorziet in de behoefte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 14:22 



 

Bankrekening is niet altijd van de oplichter zelf. Kan ook van iemand zijn wiens pasje de oplichter heeft gejat. Of van een katvanger. Of van iemand met een verstandelijke beperking, dementie of andere problemen, wiens rekening voor dit doel wordt misbruikt door iemand uit de sociale omgeving. Dus ik kan me best goed voorstellen dat bankrekeningnummers niet zomaar online kunnen worden gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 14:36 



 
Profiel   

Prrrr schreef
De politie had inderdaad ooit een zoekmachine waar je een bankrekeningnummer in kon stoppen en die vertelde je dan of dat nummer eerder was gebruikt bij oplichtingszaken, maar die kan ik zo ook niet meer vinden.


Aan zoiets moet ik dus gelijk denken, dat je het bankrekeningnummer in een soort zoekmachine typt. Lijkt me wel handig als het inderdaad telkens dezelfde bankgegevens worden gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 14:53 



 
Profiel   

Bij wat verder zoeken naar die politiesite kwam ik dit tegen: https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html . Daar staat bij dat er ook op rekeningnummer gezocht kan worden. Als nou iedereen die opgelicht wordt aangifte gaat doen, komt vanzelf ook dit rekeningnummer daar in de database. Dan is het niet gelijk via google te zien, maar het is dan wel ergens te vinden tenminste.

Wel balen dat iemand zo door blijft gaan zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 17:24 



 
Profiel   

Jet schreef
Bij wat verder zoeken naar die politiesite kwam ik dit tegen: https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html . Daar staat bij dat er ook op rekeningnummer gezocht kan worden. Als nou iedereen die opgelicht wordt aangifte gaat doen, komt vanzelf ook dit rekeningnummer daar in de database. Dan is het niet gelijk via google te zien, maar het is dan wel ergens te vinden tenminste.

Wel balen dat iemand zo door blijft gaan zeg!

Ik denk er net zo over. Hoe meer er bekend is hoe moeilijker het wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 23:10 



 
Profiel   

Wat een namen... Zal wel verdienen dan... Al trapt er maar een in heeft ie weer twee honderd euro binnen.. voor de lol gaat die niet door.. maar voor geld.

Hopelijk houd het binnen kort wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 23:35 



 
Profiel   

Wat een vreemde vogel.
Hopelijk raakt er niemand gedupeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 02:43 



 
Profiel   

Ik zat ook te denken aan de laatste 3 cijfers maar inderdaad je kan ook het bankreknr. van iemand anders gebruiken.

Misschien kan er wel gekeken of hetzelfde op mp wordt aangeboden en hun ook waarwchuwen.

Zikn ze hier niet bezig dat je eerst wat zinnige post moet plaatsen en dan pas op de bokt markt kan?
Of was dat toen alleen een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 05:15 



 

Gesloten wegens niet meer relevant.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 20:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 293 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen