Boktmarkt en addblocker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Boktmarkt en addblocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:27

@Tazzey; heb je die problemen ook als je de adblocker uitschakelt?

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Boktmarkt en addblocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:25

Als ik de adblocker uitzet zie ik de advertenties goed, zodra hij aanstaat zijn de foto's niet zichtbaar.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Boktmarkt en addblocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:49

There's your answer :)

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Boktmarkt en addblocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:54

Ik heb de addblocker uitstaan en nog heb ik soms dat de foto's het niet doen. Soms ook weer wel. Vind het maar apart :+

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:54

Wel een beetje flauw eigenlijk dat je zo mensen dwingt hun adblocker uit te zetten als ze foto's op de markt willen kunnen zien.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Boktmarkt en addblocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:04

Afbeelding
Ik zie dit (niks dus eingelijk :')), via safari. Adblocker staat overal op bokt uit.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:11

Tazzey schreef:
Wel een beetje flauw eigenlijk dat je zo mensen dwingt hun adblocker uit te zetten als ze foto's op de markt willen kunnen zien.

Hier is al een topic over geweest en dat was mijn conclusie toen ook.

Kijk wel in facebook.
Bevalt nog beter ook.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:48

bruintje123 schreef:
Tazzey schreef:
Wel een beetje flauw eigenlijk dat je zo mensen dwingt hun adblocker uit te zetten als ze foto's op de markt willen kunnen zien.

Hier is al een topic over geweest en dat was mijn conclusie toen ook.

Kijk wel in facebook.
Bevalt nog beter ook.


Daar hou ik het ook maar bij want ik laat me niet dwingen om mijn adblocker uit te zetten. Als er op de normale manier niet genoeg geld binnen komt dan gaan we de boel gewoon uitkleden. Niet mijn manier van werken.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Boktmarkt en addblocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:00

Het is geen dwingen om de adblocker uit te zetten. Het is al eerder uitgelegd maar dit is een toevallig bij-effect van de manier waarop de Markt is gebouwd. Belangrijkste oorzaak is dat in het Engels een banner ook een 'ad' of 'advertisement' wordt genoemd. Hebben de blokken waar de foto's in staan intern namen als 'slide-0-field_ad_images-453919'. Daar zie je als gebruiker niets van, dat is puur informatie voor de browser en de opmaak.

Adblockers kijken naar dat soort namen om banners te vinden. Op Bokt heet het blok waar de laatste banner op een pagina in staat bijvoorbeeld: 'div-gpt-ad-topicend'. Heel andere soorten 'ads', maar veel adblockers gaan daar nogal rucksichloss mee om.

Daarnaast; Op Bokt kan je helemaal gratis advertenties plaatsen, je kan gratis foto's uploaden, topics plaatsen, reageren en zoveel lezen als je wil. Dat kost uiteindelijk allemaal flink wat geld aan onze kant en de manier waarop we dat oplossen is door middel van banners. Heel weinig banners als je ingelogd bent.

Nu wil ik echt een hele hoop doen om te zorgen iedereen op een zo prettig mogelijke manier gebruik kan maken van Bokt.nl. Maar als jouw manier om te zorgen dat wij geen geld kunnen verdienen ervoor zorgt dat je een aantal foto's niet kan bekijken dan is dat niet iets dat hier hoog op de prioriteitenlijst komt te staan. Ik hoop dat je daar begrip voor hebt.

Op de Markt staat maar op 1 plaats een banner. In de meeste adblockers is het erg eenvoudig om een specifieke site uit te sluiten van blokkeren. Het staat je natuurlijk vrij daar niet voor te kiezen, maar ik vind het wat flauw om Bokt.nl dan te beschuldigen van dwingen.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:17

Als jij zorgt dat de getoonde advertenties geen virusmeldingen meer triggeren, false positive of niet. En ik ook geen ongepaste 18+ advertenties op mijn scherm zie terwijl er ook nog wel eens kinderen op mijn pc of telefoon zitten dan wil ik best mijn adblocker uitzetten. En kom nu niet met de onzin dat alle advertenties gebaseerd zijn op zoekgedrag want dat klopt niet.

Dorien66

Berichten: 1651
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:33

Ik heb de adblocker uitgeschakeld staan voor bokt (dus wel advertenties), maar ook het probleem van advertenties zonder foto's. Het ligt dus kennelijk niet altijd of alleen maar daar aan Bart....

Dorien66

Berichten: 1651
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:38

Tazzey schreef:
En kom nu niet met de onzin dat alle advertenties gebaseerd zijn op zoekgedrag want dat klopt niet.

Hoeft niet jouw zoekgedrag te zijn, mijn ervaring is dat je ook advertenties te zien krijgt die getriggerd worden door zoekgedrag van forumgenoten. Ik ben een tijdje lid geweest van een klein forum en daar hebben we het eens geprobeerd te forceren en dat lukte. Eentje ging zoeken naar vakantie op Gran Canaria en wij kregen allemaal advertenties van - jawel - vakanties naar Gran Canaria en Spanje te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:16

Omdat dit topic al een geruime tijd stil staat, plaats ik hier een slotje.
Mocht het nodig zijn kun je altijd een nieuw topic openen over dit onderwerp of mij een pb'tje sturen om dit topic te heropenen.

:)