Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

 
Profiel   

Ik heb aantal nieuwe dingen liggen. Gekocht maar niet meer nodig gehad ivm overlijden van tinker. Die raak je zo dus niet kwijt.

Ik mis gewoon hoop verschillende dingen in een advertentie zetten. Bv een vliegenmasker? Onder welke categorie hoort die thuis? Zo veel plekken om iets neer te zetten waardoor je gewoon niet meer fijn kunt zoeken. Eea was duidelijk paard gezocht of aangeboden, paarden spul gevraagd en aangeboden spullen voor ruiter en alles niet paardensport dingen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 14:52 



 

De markt is verre van fijn, er staan ook nog advertenties op van jaren geleden, inderdaad de foto's die met een addblocker niet te zien zijn, alle commerciële advertenties, als bokt nou de commerciële zou laten betalen hebben ze zo een extra kostendekkend potje er bij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 14:54 



 
Profiel   

Het is nooit in mij op gekomen om hier een topic over te maken, maar dit is wel dé reden waarom ik de bokt markt niet gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 15:18 



 
Profiel   

is het geen optie om een Boktmarkt door en voor Bokkers te hebben, evt wel nieuwe spullen zoals Karuna, maar geen commerciele zaken en een commerciele BM, waar alleen bedrijven kunnen adverteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 15:27 



 

Telpeva schreef
Het is nooit in mij op gekomen om hier een topic over te maken, maar dit is wel dé reden waarom ik de bokt markt niet gebruik.


Hier nog één. Ik vind het echt waardeloos. Gelukkig is er Facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 15:27 



 
Profiel   

Celiien schreef
Kunnen er richtlijnen voor ruitersportzaken komen op de markt? Of wellicht ze de toegang verbieden? Immers als je iets gloed nieuw voor de normale prijs wil kopen, weet je het toch altijd wel te vinden. De Markt lijkt mij meer voor mensen die nog iets hebben liggen en dat niet gebruiken, of voor mensen die iets goedkoper willen hebben, ofwel tweedehands?


Dat lijkt helaas verre van de bedoeling te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 19:58 



 
Profiel   

Ladygiroc schreef
Wou dat het kon, in 1 advertentie!! Net zoals vroeger bij EA toen kon je lekker struinen als het buiten zeikt van de regen en kwam je weleens dingen tegen die je niet specifiek zoekt maar wel kan gebruiken of perse wil hebben ofzo.
Ik heb zojuist mijn kastinhoud op FB geknald. Post amper wat op de markt hier.
Waarom?
Ik heb geen zin om alles in aparte rubrieken te zetten
Je kunt idd niet op tegen de commerciële aanbieders
En ik heb het idee dat steeds minder bokkers de markt gebruiken, dus minder kijkers en evt kopers.

Zelf kijk ik sporadisch nog op de boktmarkt.. en áls ik dan kijk selecteer ik het laatst geplaatste..

Hier sluit ik me volledig bij aan...
Ik mis die EA... <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 20:00 



 
Profiel   

Maureen95 schreef
Heb het ook gehad toen ik nog in Ede woonde. Hopelijk kan er ooit een oplossing komen in de trant vam dat je de betreffende bokkers kan blokkeren zodat je de advertenties ook niet meer van diegene ziet :)


Dat zou ik echt héél erg prettig vinden. Naast de optie ''nieuw'' en ''gebruikt''.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 20:03 



 
Profiel   

Ik heb dit een hele tijd terug al eens aan het team aangegeven. Vind het zelf ook echt zwaar irritant, een markt is juist spulletjes een 2e kans geven voor een kleiner prijsje, als ik nieuw spul wil ga ik wel op google zoeken of gewoon in paardenwinkels speuren.
Eigenlijk is het gewoon gratis reclame voor een bedrijf. Divoza e.d. betalen voor advertenties op pagina's en de kleine bedrijfjes pakken gratis de bokt markt om die vervolgens met tientallen ads vol te stouwen... :n
Maar ook dit is een dingetje op de wel bekende todo list waar ooit eens iets aan gedaan zal worden, gehele bokt markt trouwens. Althans dat is me toen gezegd als ik het me goed herinner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 20:22 



 

laraxXxemma schreef
Ik heb dit een hele tijd terug al eens aan het team aangegeven. Vind het zelf ook echt zwaar irritant, een markt is juist spulletjes een 2e kans geven voor een kleiner prijsje, als ik nieuw spul wil ga ik wel op google zoeken of gewoon in paardenwinkels speuren.
Eigenlijk is het gewoon gratis reclame voor een bedrijf. Divoza e.d. betalen voor advertenties op pagina's en de kleine bedrijfjes pakken gratis de bokt markt om die vervolgens met tientallen ads vol te stouwen... :n
Maar ook dit is een dingetje op de wel bekende todo list waar ooit eens iets aan gedaan zal worden, gehele bokt markt trouwens. Althans dat is me toen gezegd als ik het me goed herinner.


Klopt! Dit is iets wat pas (helaas!) in de verre toekomst verbetert gaat worden. In die tussentijd proberen wij als Markt mods ons best te doen om de 'overspoelers' zoals ik het even maar even noem toch aan te spreken.
Mocht je dus een commerciële gebruiker tegenkomen die de Markt overspoelt met advertenties, meldt dit dan! Wij kunnen helaas niet de hele Markt bekijken, dan echt per advertentie, dus als jullie iets zien en daarmee ons kunnen helpen, heel graag! :j

Uiteraard als jullie suggesties of ideeën hebben hoe het beter kan en wat er beter kan, dit kan altijd meegenomen worden in het toekomst plan :j

Kan alleen niet meer voor jullie betekenen op dit moment, al zou ik zelf ook graag anders willen zien. Wij doen ons best door middel van meldingen van jullie de boel een beetje in 'bedwang' te houden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 10:55 



 
Profiel   

Lalidan schreef
Zou een vinkje 'winkel' naast 'nieuw' niet een oplossing zijn? Dus dat winkels dat gewoon aan kunnen vinken, en als jij als particulier 1 nieuw item verkoopt je gewoon voor 'nieuw' kan kiezen. Dan kan de markt toch openblijven voor commerciële bedrijven, terwijl als je gewoon wilt sneupen tussen particulieren je er geen last van hebt.



Ik quote mezelf maar even, is dit geen (tijdelijke) optie? Dus gewoon als zoekfilter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:40 



 

Ik heb geen idee of dat technisch makkelijk te doen is := Ik ga het eens navragen voor je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:46 



 

Lalidan schreef
Lalidan schreef
Zou een vinkje 'winkel' naast 'nieuw' niet een oplossing zijn? Dus dat winkels dat gewoon aan kunnen vinken, en als jij als particulier 1 nieuw item verkoopt je gewoon voor 'nieuw' kan kiezen. Dan kan de markt toch openblijven voor commerciële bedrijven, terwijl als je gewoon wilt sneupen tussen particulieren je er geen last van hebt.



Ik quote mezelf maar even, is dit geen (tijdelijke) optie? Dus gewoon als zoekfilter?


Dan moet je alleen wel toezicht erop houden dat de 'winkel' dan ook daadwerkelijk winkel aanvinkt ipv nieuw. Of, wat je dan ook kan krijgen, is dat ze het alsnog als 'nieuw' zetten en de rest dan per pb afhandelen ipv het linkje in de advertentie te zetten... Technisch gezien doen ze dan nog steeds niks verkeerd maar zijn ze nog net zo strontirritant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:48 



 
Profiel   

De boktmarkt? Oja, die is er ook nog. :)* Ik gebruik hem alleen nooit, omdat ik het zo onwijs lastig zoeken vindt... Al die categorieën en comerciele verkopers etc. Lekker rond klikken en dan per ongeluk iets tegenkomen wat je helemaaaal niet nodig had, maar wat te leuk is om niet te kopen... Dat zit er nu in iedere geval niet in :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 11:51 



 
Profiel   

[***] schreef
Mocht je dus een commerciële gebruiker tegenkomen die de Markt overspoelt met advertenties, meldt dit dan! Wij kunnen helaas niet de hele Markt bekijken, dan echt per advertentie, dus als jullie iets zien en daarmee ons kunnen helpen, heel graag! :j


Het is voor het team te veel moeite een paar keer per dag éven de hoofdpagina te bekijken? Als daar tig dezelfde soort advertenties staan weet je genoeg toch? Zo zien wij het ook nl...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:11 



 

Volgens mij zeg ik dat nergens? :)
En de Markt mods zijn maar met een paar overigens, niet het hele team doet de Markt. Maakt verder ook niet uit, zal de hoofdpagina eens in de gaten houden dan, als je aangeeft dat het daar zo vaak voorbij komt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:15 



 

Ik zou opzich best markt-mod willen worden hoor, als jullie er nog 1 nodig hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:19 



 

Shanna schreef
Ik zou opzich best markt-mod willen worden hoor, als jullie er nog 1 nodig hebben?


De Markt is een extra taak van een 'gewone' moderator, dus als je interesse hebt kun je een sollicitatie sturen voor een 'gewone' moderator, uiteindelijk zou je dan (als je aangenomen wordt) op de Markt geplaatst kunnen worden. Ik ga hier zelf niet over, maar ik kan je wel de informatie geven die je nodig hebt :j

Alles kun je verder hier lezen, http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... _worden.3F.


Overigens loop ik er zelf ook tegenaan dat het niet fijn werkt op de Markt, maar ik kan helaas niets veranderen hieraan. Ik doe mijn best alle tips en adviezen die hier gegeven worden door te geven en zo mee te werken aan een oplossing, al is het maar een tijdelijke oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:24 



 
Profiel   

[***] schreef
Shanna schreef
Ik zou opzich best markt-mod willen worden hoor, als jullie er nog 1 nodig hebben?


De Markt is een extra taak van een 'gewone' moderator, dus als je interesse hebt kun je een sollicitatie sturen voor een 'gewone' moderator, uiteindelijk zou je dan (als je aangenomen wordt) op de Markt geplaatst kunnen worden. Ik ga hier zelf niet over, maar ik kan je wel de informatie geven die je nodig hebt :j

Alles kun je verder hier lezen, http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... _worden.3F.


Overigens loop ik er zelf ook tegenaan dat het niet fijn werkt op de Markt, maar ik kan helaas niets veranderen hieraan. Ik doe mijn best alle tips en adviezen die hier gegeven worden door te geven en zo mee te werken aan een oplossing, al is het maar een tijdelijke oplossing.


Is het dan niet handiger om 1 of 2 markt moderators te benoemen/aan te nemen ofzo?
Die alleen MZ en de markt zelf doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:34 



 
Profiel   

En als ik dan eens iets tegenkom van een wat in graag wil hebben dan is het een advertentie van 6 maand geleden en het product ook al lang en breedt weg 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:34 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Ik heb het ook al meerdere malen aangekaart maar er wordt niets mee gedaan.
Artikel als nieuw heeft geen zin, want verkoop ik mijn nieuwe deken met kaartje er nog aan wil ik niet bij de commerciële sh.t terecht komen.
Nu is het ook al enige tijd zo als je de bokt banners niet wilt en een blocker hebt dat de foto's op de markt ook niet meer te zien zijn.
Dus nu is er helemaal geen reden meer om nog te kopen via bokt.
MP blijft naar mijn idee nog de beste site met FB heel dicht in de buurt.


OH! Doen de foto's daarom zo raar bij mij! 8)7 Daar heb ik nou nooit aan gedacht :P
Kijk zelden op de Markt en dacht dat het een vage storing was ofzo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:37 



 

LoveBodin schreef
[***] schreef
Shanna schreef
Ik zou opzich best markt-mod willen worden hoor, als jullie er nog 1 nodig hebben?


De Markt is een extra taak van een 'gewone' moderator, dus als je interesse hebt kun je een sollicitatie sturen voor een 'gewone' moderator, uiteindelijk zou je dan (als je aangenomen wordt) op de Markt geplaatst kunnen worden. Ik ga hier zelf niet over, maar ik kan je wel de informatie geven die je nodig hebt :j

Alles kun je verder hier lezen, http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... _worden.3F.


Overigens loop ik er zelf ook tegenaan dat het niet fijn werkt op de Markt, maar ik kan helaas niets veranderen hieraan. Ik doe mijn best alle tips en adviezen die hier gegeven worden door te geven en zo mee te werken aan een oplossing, al is het maar een tijdelijke oplossing.


Is het dan niet handiger om 1 of 2 markt moderators te benoemen/aan te nemen ofzo?
Die alleen MZ en de markt zelf doen?


Daar ga ik niet over :) Maar kan het altijd even doorgeven aan degene die daar wel over gaat.


CharxHebe schreef
En als ik dan eens iets tegenkom van een wat in graag wil hebben dan is het een advertentie van 6 maand geleden en het product ook al lang en breedt weg 8)7


Dat is zeker vervelend, als het goed is worden alle advertenties die ouders zijn dan 8? maanden automatisch op slot gezet. Vervelend als de adverteerder het zelf niet netjes op slot zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:39 



 
Profiel   

CharxHebe schreef
En als ik dan eens iets tegenkom van een wat in graag wil hebben dan is het een advertentie van 6 maand geleden en het product ook al lang en breedt weg 8)7

M.i. mag hier inderdaad ook op ge-mod worden. Een waarschuwing via PB naar de adverteerder "je advertentie staat nu 3 maanden op de markt, reageer via onderstaand formulier om je advertentie te laten staan. Doe je dit niet, dan wordt je advertentie over 14 dagen automatisch verwijderd."
Geen idee hoe dat nu gaat, maar ik zie advertenties van 7 maanden erop staan; dat vind ik toch relatief lang.

Aparte Markt-mods lijkt me ook een goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:39 



 
Profiel   

[***] schreef
CharxHebe schreef
En als ik dan eens iets tegenkom van een wat in graag wil hebben dan is het een advertentie van 6 maand geleden en het product ook al lang en breedt weg 8)7


Dat is zeker vervelend, als het goed is worden alle advertenties die ouders zijn dan 8? maanden automatisch op slot gezet. Vervelend als de adverteerder het zelf niet netjes op slot zet.


Aan der zit toch wel een grens op dat is wel fijn. Maar vind hem erg ruim.

Toen ik nog op zoek was naar een paard heb ik zoveel pb's de deur uit gedaan die gewoon of niet gelezen werden of waar niet op gereageerd werd. In beide gevallen vermoed ik omdat het betreffende paard al verkocht was. Voor mijn gevoel maken sommige mensen een account aan om hun paard te verkopen maar als hij weg is dan zie je ze ook niet meer op bokt. Nadeel daarvan is dat je en geen reactie krijgt en de advertentie dus 8 maand blijft staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:56 



 

Welke grens zouden jullie beter vinden? 6 maanden?
En ik snap dat het vervelend is, dat is toch wel een stukje verantwoordelijkheid van de adverteerder zelf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 101 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen