Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Lastig gevallen met obsceen telefoontje

 
Profiel   

Ik zou het ook melden, al was het maar zodat er in de toekomst nog meldingen komen, ze kunnen zien dat het niet de 1ste keer was.
Als niemand iets meld, kunnen ze langer doorgaan zonder de politie iets kan doen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:12 



 

Suzanne F. schreef
Klopt. Ze posten het verplichte aantal posts om te kunnen meelezen en daarna blijven ze stil en lezen de interessante topics mee over paardrijdende meisjes die de piemels wassen van hun ruinen. En dat vinden ze mega interessant natuurlijk. Daar denken de meeste bokkers hier niet over na.

[MD] Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?


Bedoel je dat Bokkers geen topics mogen openen over het schoonhouden van schacht/piemel/vulva van paarden omdat mensen met vreemde gevoelens daarbij mee kunnen lezen?
Dat zou ik pas echt raar vinden. Dan zouden we dus ook moeten doen alsof veulentjes van de ooievaar komen, want merries mogen niet meer gedekt worden? Geen idee of je dat bedoelt, maar het staat zo wat raar.

@ TS: ik zou het inderdaad gewoon bij iedereen melden. Zelfs als Bokt/politie er niet veel mee kunnen dan helpt het jou persoonlijk waarschijnlijk wel om via deze manier de controle weer terug te pakken over je leven. En misschien kun je zo voorkomen dat die griezel zo verder gaat bij anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:22 



 
Profiel   

musiqolog schreef
Om te beginnen: ik was het niet.

Verder: ik zou inderdaad naar de politie gaan. Maar melden bij de moderatoren heeft wel degelijk zin. Er is een goede kans dat de figuur in kwestie een Boktaccount heeft (dan kun je een stuk meer lezen en een stuk meer zien). Er is ook een goede kans dat het niet bij één keer blijft. Die gasten vallen vaak in herhaling en kunnen makkelijk tientallen slachtoffers maken voordat ze gepakt worden of de kick begint te verdwijnen. Misschien doet hij ooit hetzelfde over de Boktmail. Dan kunnen de moderatoren maar beter op tijd weten dat er zo iemand actief is.


Als je weet dat de persoon in kwestie een Bokt-account heeft en welk account dat is, dan heeft het inderdaad zin om dit te melden bij het moderatorteam. Wij nemen dit soort zaken uiteraard heel serieus. Als dat echter niet het geval is en je hebt alleen een telefoonnummer of een naam, dan kunnen wij daar helaas niets aan doen.

Het is inderdaad in het algemeen wel af te raden je telefoonnummer bij een advertentie te zetten; bedenk je goed hoe zichtbaar/vindbaar dat is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:27 



 
Profiel   

Nog even een kleine aanvulling op de post van Hanmar: TS, is het je bekend dat je zelf je telefoonnummer uit je advertentie kunt halen? Je kunt je advertentie zelf aanpassen. Als dit niet lukt dan geef even een seintje, dan helpen we je hiermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:31 



 
Profiel   

[quote="Oscar"]Nog even een kleine aanvulling op de post van Hanmar: TS, is het je bekend dat je zelf je telefoonnummer uit je advertentie kunt halen? Je kunt je advertentie zelf aanpassen. Als dit niet lukt dan geef even een seintje, dan helpen we je hiermee.[/quote

Ik heb mijn nummer verwijderd:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 17:44 



 
Profiel   

Ik heb ooit de politie gebeld toen ik via de telefoon lastig was gevallen. Ben maanden later nog gebeld dat ze iemand opgepakt hadden. Ze bleken meerdere meldingen over die persoon gehad te hebben en zijn toen gaan zoeken. Netjes dat ze me nog even lieten weten wat de afloop was. Ik was toen nog jong en woonde net op mezelf. Ik vond het heel bedreigend. TS, melding doen bij de politie kan altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:05 



 
Profiel   

Nummer blokkeren indien mogelijk, en verder geen aandacht aan besteden. Of hij moet je vaker lastigvallen.

Voortaan je nummer niet zomaar open en bloot zetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:11 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Klopt. Ze posten het verplichte aantal posts om te kunnen meelezen en daarna blijven ze stil en lezen de interessante topics mee over paardrijdende meisjes die de piemels wassen van hun ruinen. En dat vinden ze mega interessant natuurlijk. Daar denken de meeste bokkers hier niet over na.

[MD] Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?


En maar goed dat de meeste bokkers daar niet over nadenken. Het probleem ligt namelijk niet bij de bokkers die in het topic posten. Als het probleem eigenlijk al wel een probleem is. Dat er misschien ergens een man zich momenteel bezig houdt met *jeweetwel* bij het zien van een paardenpiemel met velletjes aan, tja, er zijn ergere dingen in de wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 18:53 



 
Profiel   

Hanmar schreef
musiqolog schreef
Om te beginnen: ik was het niet.

Verder: ik zou inderdaad naar de politie gaan. Maar melden bij de moderatoren heeft wel degelijk zin. Er is een goede kans dat de figuur in kwestie een Boktaccount heeft (dan kun je een stuk meer lezen en een stuk meer zien). Er is ook een goede kans dat het niet bij één keer blijft. Die gasten vallen vaak in herhaling en kunnen makkelijk tientallen slachtoffers maken voordat ze gepakt worden of de kick begint te verdwijnen. Misschien doet hij ooit hetzelfde over de Boktmail. Dan kunnen de moderatoren maar beter op tijd weten dat er zo iemand actief is.


Als je weet dat de persoon in kwestie een Bokt-account heeft en welk account dat is, dan heeft het inderdaad zin om dit te melden bij het moderatorteam. Wij nemen dit soort zaken uiteraard heel serieus. Als dat echter niet het geval is en je hebt alleen een telefoonnummer of een naam, dan kunnen wij daar helaas niets aan doen.

Het is inderdaad in het algemeen wel af te raden je telefoonnummer bij een advertentie te zetten; bedenk je goed hoe zichtbaar/vindbaar dat is!
Puur uit interesse hoor: Wat gaan jullie hier dan mee doen? Volgens mij gaat dit, helaas, voleldig buiten Bokt om en dan kunnen/mogen/willen jullie er niets mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:17 



 
Profiel   

Gokje: account bannen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:19 



 
Profiel   

De accounts zijn niet aan een telefoonnummer gekoppeld, dus die link kunnen we niet leggen als er alleen een telefoonnummer bekend is en geen gebruikersnaam. En het klopt inderdaad dat we er dan niets mee doen.
Als we die link al wel zouden kunnen leggen, dan nog geven we gebruikers op basis van een enkele melding niet zomaar een ban. We houden er nl. altijd rekening mee dat er twee kanten aan een verhaal kunnen zitten.
We kunnen gebruikers wel aanraden om het nummer te blokkeren zodat ze er verder geen hinder van ondervinden en om hun telefoonnummer uit de advertentie te verwijderen. Ook hebben ze altijd de mogelijkheid om aangifte te doen bij de politie. Als daar door politie/justitie om gevraagd wordt, dan zullen we waar we kunnen ook altijd medewerking verlenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 19:33 



 
Profiel   

Ik heb hetzelfde meegemaakt, had een hele lijst met berichtjes en het telefoonnummer. En de politie kon er niks mee, tenzij het stalken werd en deze persoon bij mij op de stoep zou staan en mij lastig zou vallen. Werd mij verteld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 22:16 



 
Profiel   

Dat wil ik zeker wel geloven :j
Ik heb het zelf gelukkig nooit aan de hand gehad, maar ik hoor om me heen wel dat dit soort dingen weinig of geen prioriteit hebben. Net zoals internetoplichting, dat is ook iets waarvan de bestrijding helaas nog in de kinderschoenen staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:28 



 

Ik verplaats dit topic van Forumzaken naar Marktzaken, daar past het beter. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 11:57 



 
Profiel   

Daphara schreef
Nou ja zeg, ik vind het vreemd dat men ineens maar geen nummer meer bij een advertentie moet zetten, omdat er idioten zijn die er misbruik van maken.
TS, jij hebt niets fout gedaan hoor!
Ik zou aangifte doen bij de politie, met een beetje geluk is de eigenaar van het nummer te achterhalen en al bekend bij de politie. Een vrouw moet gewoon een telefoonnummer bij een advertentie kunnen zetten, zonder dat perverse idioten het nodig vinden om daarover reageren. Er gaat niets veranderen tenzij meer mensen aangifte doen van dit soort praktijken!


Dat ben ik helemaal met je eens, ik vind het eigenlijk ook niet echt oké dat er zo gereageerd wordt hier. Alsof het jouw schuld is een telefoonnummer bij een advertentie te zetten - op bijv. marktplaats is het heel gangbaar dat te doen hoor. En zelfs met alleen een e-mailadres (of andere wijze waarop je berichten kan ontvangen) kun je natuurlijk ongepaste reacties of ongewenste foto's toegestuurd krijgen.

Ik zou, dikke huid of niet, toch even kijken of je een melding kunt doen bij de politie. Al is het maar zodat er iets in het systeem staat onder zijn telefoonnummer. Zodat als er zich iets anders voor doet, of als dit zich vaker voor doet, hij al ergens bekend was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 12:07 



 
Profiel   

Tip van de politie: meldt het bij de politie. Nee, het wordt geen klopjacht met 14 rechercheurs en Victor Reinier. Ja, het wordt wel vastgelegd in het systeem als melding. Als meerdere mensen dit soort meldingen maken over hetzelfde telefoonnummer, dan kan er wel degelijk wat mee gedaan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-19 12:20 



 
Profiel   

Aangezien dit topic al bijna 2 maanden stil staat plaats ik hier een slotje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-19 10:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen