Zuidlaardermarkt 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 21:46

Klopt idd meganvr. Kans is idd groot dat ze niet meer leeft, maar mocht ze nog wel leven, zal ze uiteindelijk op een markt belanden vermoed ik.

@brainless, ik wil alleen graag weten of ze nog leeft of niet. Niks meer, niks minder. Hoef dus niet te weten waar ze is verder of contact met een nieuwe eigenaar. Maar mocht iemand haar zien, dan weet ik dat ze nog leeft. Mocht ze weer niet gezien worden, is de kans groot dat ze er niet meer is.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:17

Nou duurt het niet lang meer, zin in en benieuwd naar de aanvoer!

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:57

Ik ben benieuwd of iemand met iets thuis komt!

Hier in de buurt is helaas niks door gegaan...

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:17

Hoop dat er veel gepost wordt hier door bokkers die gaan. Altijd leuk om mee te kijken.
Maar ondertussen vind ik het altijd ook weer een vervelend idee dat er nu of vanacht veulens bij merries worden weggehaald en pony’s uit vertrouwde weitjes worden gehaald om naar de markt te gaan.
Hoop dat ze allemaal een mooi leven krijgen en zo weinig mogelijk naar de slacht.

vaniwithlove
Berichten: 11
Geregistreerd: 03-10-21
Woonplaats: Pays de La Loire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:17

Zijn er toevallig heeeele lieve mensen die naar de Warenmarkt gaan en een extra kijkje voor mij kunnen nemen? :o ik ben er zelf niet bij (zit in het buitenland)

Uiteraard wordt alles nadien direct overgemaakt en kan ik het volgende week ophalen bij je (dan ben ik weer in Nederland) stuur even een berichtje.. :j

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:27

Wij gaan morgen ook, voor mij de eerste keer, aangezien dit de eerste keer is dat ik vrij kon krijgen.
Plan is nu om niks te kopen.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:27

Ik woon op loopafstand en ga niet. Ik heb pony's genoeg en t lukt me niet om zonder pony van de markt te komen :=

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:42

Haha Roekes, jij woont op een droom locatie voor velen :D

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 12:50

roekes schreef:
Ik woon op loopafstand en ga niet. Ik heb pony's genoeg en t lukt me niet om zonder pony van de markt te komen :=

Dan wonen wij niet zo heel ver van elkaar.
Ik ga ook niet. Ik heb ook niks nodig maar koop ook nooit op de markt.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:14

Letsdunit schreef:
Haha Roekes, jij woont op een droom locatie voor velen :D

echt hé , ik zou dat echt niet kunnen om dan niet te gaan :=

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:24

Als ik zelfs al een pony meekrijg voor 20 euro is het beter dat ik niet ga, hoe moeilijk ook :D deze loopt nu onder t zadel en voor de kar.
Veulens durf ik daar wel te kopen. Volwassen pony's en paarden niet. Vaak gaat het goed maar ook al veel mensen gehoord die er een gesedeerd braaf paard kochten of een paard wat veel pijnstillers kreeg. Na een paar dagen staatsgevaarlijk of stokkreupel.

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 13:56

idylle schreef:
Klopt idd meganvr. Kans is idd groot dat ze niet meer leeft, maar mocht ze nog wel leven, zal ze uiteindelijk op een markt belanden vermoed ik.

@brainless, ik wil alleen graag weten of ze nog leeft of niet. Niks meer, niks minder. Hoef dus niet te weten waar ze is verder of contact met een nieuwe eigenaar. Maar mocht iemand haar zien, dan weet ik dat ze nog leeft. Mocht ze weer niet gezien worden, is de kans groot dat ze er niet meer is.


is het nu met het nieuwe I&R systeem niet makkelijker te achterhalen of het dier nog leeft? als je het chipnummer hebt kun je wellicht wat meer gegevens achterhalen.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:30

Zijn er mensen die mij tijdens of na de markt wat prijzen van C/D pony veulens kunnen doorgeven?

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 14:48

Vraag namens de eigenaresse van de vermiste jaarlinghengst... [PP] Jaarlinghengst vermist Friesland

Ze kan zelf niet naar de markt en is niet actief hier op bokt.... zouden jullie willen kijken of hij er evt tussen staat als er jaarlinghengsten zijn?

RanjaRietje

Berichten: 543
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:17

saskiaojan schreef:
Vraag namens de eigenaresse van de vermiste jaarlinghengst... [PP] Jaarlinghengst vermist Friesland

Ze kan zelf niet naar de markt en is niet actief hier op bokt.... zouden jullie willen kijken of hij er evt tussen staat als er jaarlinghengsten zijn?


Ik ga heen en wil wel opletten, we zijn er vaak best lang. Ik moet dan wel even goed opzoek naar foto's

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:26

RianneP schreef:
saskiaojan schreef:
Vraag namens de eigenaresse van de vermiste jaarlinghengst... [PP] Jaarlinghengst vermist Friesland

Ze kan zelf niet naar de markt en is niet actief hier op bokt.... zouden jullie willen kijken of hij er evt tussen staat als er jaarlinghengsten zijn?


Ik ga heen en wil wel opletten, we zijn er vaak best lang. Ik moet dan wel even goed opzoek naar foto's



Afbeelding

Afbeelding

Bedankt vast!

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 15:51

De handelaren zijn vanaf gisteren al aan het rondrijden. Denk dat er een mooi aantal komt, sommige hebben vrachten vol bij en meer dan 1. Maar het zal met handelaren druk zijn onder elkaar dus of er voor de particulier wat leuks tussenzit wat qua prijs ook nog interessant is dat betwijfel ik.

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:42

ik zie graag wat jullie aanwinsten zijn dit jaar! sprak net een ondernemer uit het dorp, het is al gezellig druk!

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:29

Ik vind op de foto's van het zoekgeraakte hengstje niet dat de aftekeningen aan de benen duidelijk zichtbaar zijn.
Op de eerste foto lijkt hij een witte kroonrand te hebben rechtsachter, en een wit sokje linksachter. En onduidelijk, iets van wit rechtsvoor.

Op de tweede foto blijkt het wit rechts achter achterop omhoog door te lopen (op zich best wel een goed kenmerk), en dat lijkt bij de andere benen ook zo te zijn.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:44

Is dat geen oud haar of veulenhaar ?

_Tarzan

Berichten: 11167
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 17:55

Ik vind het heel jammer maar kan er niet heen. Had anders wel een leuke mini of welshje mee kunnen nemen. Ik ga nu maar genieten van jullie foto's :D

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 18:11

Ik hoop ook op veel foto's van iedereen! :D

Ik kan ook niet wachten om te gaan. hoop dat ik nog een beetje kan slapen vannacht, voor die paar uurtjes die ik vannacht ga krijgen haha.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 18:56

Wij zijn al weer 1,5 uur onderweg en nog 40 min te gaan. Trailer thuisgelaten maar mochten we wat vinden hebben we sowieso stalling! En vanavond gezellig bij @Roekes slapen en tevens onze verkochte pony dus weer zien!

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:04

Veel plezier alvast!!

Ben benieuwd of er mensen zijn die met wat moois terug naar huis gaan <3

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 19:44

Ik kan niks meenemen, maar weet nu al zeker dat ik m'n hart ga verliezen aan een paar schattige spikkelpony's. Gebeurt ieder jaar weer :')

Had gehoopt dat dit het jaar zou zijn dat ik eindelijk eentje mee kon nemen, maar de stalling is niet voor elkaar en dat gaat nog wel even duren, dus weer alleen windowshoppen :Y)