Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 18 [ 443 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eper Paarden4daagse 2022

 
Profiel   

Zojuist de overnachting voor mijn paard geregeld bij de Veenhove. Ik twijfel alleen wat ik met mijn shet ga doen.

Mijn paard staat aan huis met de shet, ik twijfel of ik haar mee neem naar Epe waar ze dus iedere dag mijn paard weg ziet gaan, of dat ik haar thuis laat en ze 5 dagen alleen staat. Zijn er hier meer met dit dilemma?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:25 



 
Profiel   

Ik heb ook mijn bevestiging van de Veenhove binnen.
@Niwla, leuk dat jij daar dan ook ben. Ik zou denk ik de shet 5 dagen alleen thuis laten. Ik denk dat meenemen en in vreemde omgeving je elke keer zien vertrekken meer stress geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:30 



 
Profiel   

Leuk dat jullie ook naar de Veenhove gaan. Ik ga daar ieder jaar heen.
De afgelopen jaren hebben wel meerdere mensen meerdere paarden mee waarbij er wat achterblijven. Soms gaat dat heel goed en soms niet. Dan wordt er wel gevraagd of we ervoor kunnen zorgen dat niet iedereen weg is met paard van het terrein. Niet altijd even handig. Wellicht kun je vragen of er meerdere mensen van plan zijn dit te doen. Want als er 1 achterblijft is het niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 14:56 



 
Profiel   

Wat leuk dit! Ik kende het helemaal niet. Ik ga jullie zeker volgen! En wellicht doe ik volgend jaar wel mee. Ik heb totaal geen beeld bij de afstand te paard. Hoe houden ze het vol gemiddeld gezien? Is het iets wat je kunt doen als je ong vier keer per week rijdt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 15:20 



 
Profiel   

Wings_love schreef
Wat leuk dit! Ik kende het helemaal niet. Ik ga jullie zeker volgen! En wellicht doe ik volgend jaar wel mee. Ik heb totaal geen beeld bij de afstand te paard. Hoe houden ze het vol gemiddeld gezien? Is het iets wat je kunt doen als je ong vier keer per week rijdt?


Alleen 4x per week rijden zegt niet zo veel over het volhouden van de vierdaagse.
Je rijdt 4 dagen gemiddeld minimaal 3 uur per dag, dat is vaak al zwaarder dan thuis. Maar de grootste uitputting voor paarden is vaak het verblijven in een vreemde omgeving en de drukte die de vierdaagse met zich mee brengt.

Mijn pony trok het prima, maar had ook veel ervaring met weekendjes weg en evenementen/wedstrijden te paard. Toch was ze altijd de eerste dag drukker dan normaal en dat kost veel energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 15:43 



 
Profiel   

Josien_ schreef
Wings_love schreef
Wat leuk dit! Ik kende het helemaal niet. Ik ga jullie zeker volgen! En wellicht doe ik volgend jaar wel mee. Ik heb totaal geen beeld bij de afstand te paard. Hoe houden ze het vol gemiddeld gezien? Is het iets wat je kunt doen als je ong vier keer per week rijdt?


Alleen 4x per week rijden zegt niet zo veel over het volhouden van de vierdaagse.
Je rijdt 4 dagen gemiddeld minimaal 3 uur per dag, dat is vaak al zwaarder dan thuis. Maar de grootste uitputting voor paarden is vaak het verblijven in een vreemde omgeving en de drukte die de vierdaagse met zich mee brengt.

Mijn pony trok het prima, maar had ook veel ervaring met weekendjes weg en evenementen/wedstrijden te paard. Toch was ze altijd de eerste dag drukker dan normaal en dat kost veel energie.


Dank je wel!
Ze gaat regelmatig mee naar vreemd terrein en met de trailer naar het bos. Dan rijden we meestal 1,5 tot 2 uur. Verder gewoon dressuren en veel naar buiten in de omgeving van stal. Ik ben op zich dus niet zo bang voor het vreemd terrein en hoe ze daar op reageert, maar meer hoe intensief 20km is. Als dat zoals je zegt ongeveer drie uur rijden is, zou ze dat volgend jaar denk ik makkelijk moeten kunnen. En natuurlijk, mocht ik meedoen, ga ik haar daar ook op voorbereiden. Maar vroeg me inderdaad af hoe intensief het ongeveer is en hoe lang je dan onderweg bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 15:56 



 
Profiel   

De ritten variëren van 19 tot 25 km. Soms een uitschieter.. 2x een rit van 30 gehad. Je kan het zo intensief maken als je zelf wil. Je bepaalt zelf het tempo en er is een pauzeplaats onderweg. Ik rijd gem 3a4x per week. Mijn meeste ritten zijn tussen de 10 en 20 km. Ligt aan weer, tijd of gezelschap. Als ik alleen ga zijn het vaak ritten van 10a12 km maar dan doe ik heel veel draven galopperen. Met zijn 2en zijn de ritten wel rond de 15a20 km maar veel meer stap.(kletsen te veel). Paardje red de vierdaagse met gemak. Maar heb ik wel het voordeel dat het een thuiswedstrijd is. Paardje staat in zijn eigen wei. Hoe lang je erover doet ligt er dus ook aan hoe snel je rijd. Ik ben nu vaak binnen 3u terug. Met mijn vorige paardje(een draakje) heb ik er wel een keer 5u over gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-22 19:00 



 
Profiel   

Ik laat mijn andere shet ook thuis. Ik merkte in de jaren dat ze beide mee gingen de andere niet veel deed. (Is te sterk tijdens de vierdaagse). Thuis word hij prima verzorgd en het scheelt veel in de kosten. Wij staan ook op de veenhove.

Hier train ik altijd wel goed voor de vierdaagse. Ik merk wel altijd dat ze na zo een week flink afvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:25 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Ik neig ook naar thuis laten inderdaad, dan heeft ze er even stress van, maar als ik op buitenrit ga dan kalmeert ze uiteindelijk altijd wel.

Wanneer starten jullie met trainen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:43 



 
Profiel   

Ik doe niet echt iets speciaals. Ik rijd altijd veel buiten. Vaak tussen de 10 en 15 km per keer. Met mooi weer wil ik ook wel regelmatig 20 a 30 doen. Ze hebben een prima basisconditie om dat een paar dagen achter elkaar dat vol te houden.

Ze lopen sowieso wel veel per dag. Ze staan in een paddock paradise van 7 hectare.

Als ik iets doe qua training dan is dat meer gebaseerd op trainen met prikkels van meerdere paarden met ander tempo en menwagens dan op afstanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 09:55 



 
Profiel   

Hai hai

Ik heb zojuist ook ingeschreven, hoop dat ik ingeloot word.
Heb vorig haar zorgvlied gedaan en dit zou 1e x epe worden.
Ik kijk wel of er nog overnachtings plek is als ik ingeloot word, anders rijd ik heen en weer, is uurtje voor mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 10:07 



 
Profiel   

L_Rivaldo schreef
Wij staan ook op de veenhove.

Ik heb net ook bericht dat ik daar terecht kan. :D
Livonia is helaas een glamping geworden (met vaste tenten en geen plek meer voor een eigen tent/caravan).
Die vaste tenten zijn best duur voor een week (goedkoopste was 550E voor een week, grotere tent 650E en een huisje is 1250E per week :oo ), ook zijn de tenten al bezet met de 4daagse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 20:48 



 
Profiel   

Brainless schreef
L_Rivaldo schreef
Wij staan ook op de veenhove.

Ik heb net ook bericht dat ik daar terecht kan. :D
Livonia is helaas een glamping geworden (met vaste tenten en geen plek meer voor een eigen tent/caravan).
Die vaste tenten zijn best duur voor een week (goedkoopste was 550E voor een week, grotere tent 650E en een huisje is 1250E per week :oo ), ook zijn de tenten al bezet met de 4daagse.


Ja zonde dat zij het niet meer doen!
Ik heb daar 5 jaar met veel plezier gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-22 23:12 



 
Profiel   

Ah leuk een topic!!
Ik had om 6 uur de wekker staan. Nu duimen voor de loting. Duurt zo lang dat wachten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 23:00 



 
Profiel   

Ik heb niet gelijk bij open gaan ingeschreven dus geen idee hoeveel kans ik maak.
Ik heb wel al onder voorbehoud plek voor mij en paard bij camping in Nunspeet kunnen regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 05:07 



 
Profiel   

Ik had in 2020 aangemeld en ingeloot.
In 2021 wel door laten gaan, maar staat die aanmelding nog voor 2022?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:37 



 
Profiel   

Qua loting maakt de tijd van inschrijven niet uit. Alleen als je niet wordt ingeloot en je op de reservelijst komt dan maakt het tijdstip wel uit want dat gaat op volgorde van inschrijven.

@ JoyceEnya, heb je geen mail gehad? Want ik heb heb op 22 december een mail gehad dat ik nog ingeschreven stond en dat ik me kon afmelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 07:50 



 
Profiel   

Dankjewel sure Lee, dat wist ik niet.
Spannend, kan niet wachten tot 1 februari

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 09:29 



 
Profiel   

klinkt wel erg leuk, mss volgend jaar. voor dit jaar vind ik het nog te intensief voor mijn pony, hij rijd nu Max 7-10 km buiten en is net van de ijzers af, en wordt dit jaar weer opgepakt voor de kar. Het is mss off topic maar weet iemand ook andere leuke weekenden waar je bijv 10-15 km p dag rijd gedurende 3 dgn?? lijkt me leuk om eens een keer zoiets te gaan doen met onze pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:09 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Qua loting maakt de tijd van inschrijven niet uit. Alleen als je niet wordt ingeloot en je op de reservelijst komt dan maakt het tijdstip wel uit want dat gaat op volgorde van inschrijven.

@ JoyceEnya, heb je geen mail gehad? Want ik heb heb op 22 december een mail gehad dat ik nog ingeschreven stond en dat ik me kon afmelden.


Klopt inderdaad, heb niet afgemeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 10:34 



 
Profiel   

Sure_lee schreef
Qua loting maakt de tijd van inschrijven niet uit. Alleen als je niet wordt ingeloot en je op de reservelijst komt dan maakt het tijdstip wel uit want dat gaat op volgorde van inschrijven.


Ja daarom dus maar de wekker gezet. Zijn al zo veel plekken vergeven dit jaar. Dus gok dat het gevalletje reservelijst wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 09:06 



 
Profiel   

Ik heb optie op campingplek en stal bij de witte wieven.
Mocht ik het geluk hebben ingeloot te worden dan heb ik iig een slaapplek

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:22 



 
Profiel   

Gaan de mensen die dan wat verder zitten met de trailer op en neer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:34 



 
Profiel   

Ja ik ga met de trailer heen en weer, zit 15 auto minuten er vanaf

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:57 



 
Profiel   

Ik zit nog wel verder weg, maar ga ook met de trailer op en neer, áls ik word ingeloot.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 18 [ 443 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen