Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mongol Derby 2022 Augustus

 
Profiel   

Leuk verslagje Apple! Vanmorgen ook genoten van het verslag van MD zelf en tijdens m’n ontbijt alle Insta stories van MD gekeken. Heerlijk vermaak.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 14:01 



 
Profiel   

Fijn Apple dat je die moeite doet voor ons. Het valt niet mee om op de telefoon al die stipjes te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 16:21 



 
Profiel   

Dank weer voor het verslag Apple, blijft leuk om te lezen steeds! Ook leuk dat er meer verslagen en foto's vanuit de organisatie lijken te komen dit jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-22 21:19 



 
Profiel   

OSU z'n paard kwijt vanochtend zo te lezen, weg voorsprong. Las ook nog iets over andere ongeplande afstappen van paarden. En al 4 in de adventure category volgens mij. Ze zijn lekker actief op Twitter! Helaas geen tijd uitgebreider verslag hier neer te zetten nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 07:23 



 
Profiel   

Hij was door een heel snel ingehaald, maar op een of andere manier ligt hij toch alweer derde. Nadeel van in Indonesië zijn op dit moment is dat ik het minder bij kan houden. Voordeel is wel dat ik bijna in de goede tijdzone zit, dus ze rijden voor mij nu ook gewoon overdag :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:13 



 
Profiel   

Osu had 3 keuzes gekregen. Of terug naar hs7 en opnieuw rijden, of lopend naar 8. Bij deze allebei had hij geen penalty gekregen. Hij heeft keuze 3 gedaan, met een lift naar 8 en een 2 uurs penalty. Hij wordt nu dus flink ingehaald. Dit stond op Twitter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 08:24 



 
Profiel   

Ik vraag mij af wat er met Joyce is gebeurd rond hs2. Haar lijntje maakt daar een enorme omweg. Lees daar tot nu toe niets over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 09:45 



 
Profiel   

Wellicht heeft Joyce daar een wat andere route genomen danwel wat navigatie problemen gehad.

Dag 3 zit er al weer op. OSU al deze tijd stevig voorop, maar helaas, vandaag ging het wat minder voorspoedig :+ Het hele klassement is overhoop gehaald.

Tijd om eens alle ruiters te noemen om te kijken waar iedereen nu is. Aan het einde van dag 2 waren er nog geen uitvallers en volgens mij ben ik ook niets in die richting tegen gekomen nu op dag 3. Ik ga er dus maar even vanuit dat iedereen er nog is.

Tussen 9 en 10

Helen Davey (HDA) en Callie King (CKI), beiden uit de USA, vlak voor HS10 aan de leiding. HDA heb ik hier al eerder genoemd, zij heeft al een race door de Gobi Desert gedaan.

Vlak daarachter Victoria Wang (VWA), de Chinese deelneemster en Carol Federighi (CFE). Volgens de Twitterfeed logeren zij bij een vriendelijke dame (compleet met fotootje van enkele Gers en een zonnepaneel daarnaast :D ) .

Daarachter Rochelle Latka (RLA), zij heeft ook al de Gaucho Derby gedaan dit jaar. Zij kampeert samen met Ron Tira (RTI) uit Israel. Ron heeft een afwijkende route genomen van HS8 tot HS9 en is dit is goed uitgepakt waardoor hij plotsklaps voorin het veld rijdt! Zo te zien zijn de zusters "in it to win it": AKE en MKE ook bij hun.

Op HS9 een hele grote groep ruiters, 13 in totaal :oo : Bilegbat Erdensukh (BBE) een van de Mongoolse deelnemers. Nadat hij twee vetpenaltys op de eerste dag had gekregen heeft hij nu door hoe hij zijn paarden netjes binnen kan brengen. Zijn paard had de respectabele hartslag van 44 bij binnenkomst op HS9.
Abbi Bell (ABE) en Erdene Ochir Uuganbayar (EOU), de andere Mongoolse deelnemer, lijken nog steeds samen te rijden en zijn nu op ook op HS9. Een filmpje van Abbi met een mooie appaloosa naast haar. Abbi is erg tevreden over haar paard en geeft aan dat 'een moeras betekent dat je er recht doorheen kan gaan' :)) (gewoon EOU volgen en ' when in Rome..." ) Stan Michael (SMI) heeft de hele dag samen gereden met Brittany Hook (BHO) en zij hebben HS9 bereikt.
Verder nog: Alex Muirhead (AMU) uit de UK, Ben Dampier-Crosley (BDA) uit Nieuw Zeeland met zijn broer Hugh Dampier-Crosley (HDM), Carla Rasdall (CRA), Tom Lambert (TLA), William Evert (WEV), Zoe Geddes (ZGE), Jessica Di Pascuale (JDP) uit Nieuw Zeeland met een bijna onzichtbaar lijntje :') ,

Iets voor HS9: Amy mcNamee (AMC) uit de USA en Shandy Johnson (SJO)

Ook tussen HS8 en HS9: de voormalige leider Olaf Sondstrum (OSU) volgt daarna Hugh McMurtrie (HMC), Krista Carter (KCA), Mary Donohue (MDO)

Op HS8 ook een grote groep, 9 ruiters: de Nederlandse Joyce Bergsma (JBE) is daar. Patti Long (PLO) en Lisa Smith (LSM) zijn daar ook. Ik hoop dat het goed gaat met Patti. In het dagelijkse verslag van dag 2 stond dat Lisa de rugzak van Patti droeg. Zo op dag 2 is dat geen goed teken := , dus ik hoop dat het nu aan het einde van dag 3 nog steeds oke gaat.
Verder zijn daar Kate McTaggart (KMA) uit de USA, Adele Dobbler (ADO) uit Canada, Sarah Caroll (SCA), Stefanie Buetnner (SBU), Ariane Leoni Sceti (ALE) uit Italie, zij rijdt samen met haar vader Elio Leoni Sceti (ELE). Dat had ik helemaal gemist, dat we ook een vader-dochter team hadden :-)

Tussen 7 en 8: Maria Johansson, de andere Zweedse deelnemer, Meredith Jarman (MJA) uit de UK, Nathalie Bell (NBE) uit Australie. Deze drie lijken samen te kamperen.

Op HS7 de hekkensluiters: Alice Gully (AGU) uit de UK, Bailey Martinez (BMA) uit de USA, Chloe Dvorak (CDV), Emma Sunnucks (ESU), Kim Mckenzie (KME) uit Canada, Kristi Slattery (KSL), Rachel Liebelt (RLI) (en die laatste twee zijn moeder en dochter!)

Behalve dus twee zussen hebben we deze editie ook twee broers, een moeder-dochter en een vader-dochter combinatie. Leuk die familie groepjes :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 15:10 



 
Profiel   

Bedankt voor de update apple!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 23:17 



 
Profiel   

Zo, springen in Denemarken is afgelopen.... terug naar de Mongoolse steppe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-22 23:55 



 
Profiel   

Interessante lijnen vandaag >;) What's going on....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:02 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
Interessante lijnen vandaag >;) What's going on....

Ja ik ben ook benieuwd. Die 3 op weg naar de start (?) is hopelijk niks ernstigs mee. En Joyce heeft het heen en weer... Had gehoopt dat ze HS12 nog zou halen vandaag maar dat zit er met 45 min. rijtijd niet meer in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:13 



 
Profiel   

Hilli schreef
Psydoxy schreef
Interessante lijnen vandaag >;) What's going on....

Ja ik ben ook benieuwd. Die 3 op weg naar de start (?) is hopelijk niks ernstigs mee. En Joyce heeft het heen en weer... Had gehoopt dat ze HS12 nog zou halen vandaag maar dat zit er met 45 min. rijtijd niet meer in.


Misschien had Joyce een heel traag paard en is teruggegaan om te wisselen?
Die 3 is echt een vraagteken, maar zijn alle Adventure, mogelijk dat ze worden geforward.

Ai, ELE is out. Die is zo te zien hard eraf gegaan.

Rider update: ELE has retired due to medical reasons; he has been seen by our medics and transported to the UB for good measure.

En ondertussen is het regen, regen, regen en koud :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:37 



 
Profiel   

Nee want qua stipjes reed ze heel aardig op met het handjevol ruiters wat nu op HS11 is tot het moment dat ze terugkeerde. Misschien paard niet OK?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 12:54 



 
Profiel   

Hilli schreef
Nee want qua stipjes reed ze heel aardig op met het handjevol ruiters wat nu op HS11 is tot het moment dat ze terugkeerde. Misschien paard niet OK?
Zou goed kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:00 



 
Profiel   

Hilli schreef
Psydoxy schreef
Interessante lijnen vandaag >;) What's going on....

Ja ik ben ook benieuwd. Die 3 op weg naar de start (?) is hopelijk niks ernstigs mee. En Joyce heeft het heen en weer... Had gehoopt dat ze HS12 nog zou halen vandaag maar dat zit er met 45 min. rijtijd niet meer in.

Vraag mij af of dat niet met haar gps tracker te maken heeft. Eerder had ze ook zo’n heen en weer lijn bij hs 2 of 3 en die lijn is nu gewoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 13:20 



 
Profiel   

Het einde van rij dag 4. Het regent en is koud.

Weer is het hele klassement door elkaar gehusseld :=

We hebben nu:

Op HS13 maar liefst 8 ruiters:

De twee Mongoolse ruiters: BBE en EOU, een groot gedeelte van de dag heeft ABE (Abbi Bell) samen met hun gereden en zij is ook op HS13. Verder de twee zussen 'in it to win it' AKE en MKE. Alleen zag ik ook op de twitter een fotootje langs komen van een serieuze schuurplek ergens op het been van AKE. We zijn pas op dag 4, dus dat kan nog een probleempje worden.
Verder RLA (Gaucho Derby Veteraan), CKI en HDA (Gobi Desert race gedaan).
Ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen :-)

Tussen HS12 en HS13:
BDA, HDM en CFE zijn samen. De Chinese deelneemster VWA kampeert ergens alleen. VWA en CFE zaten gisteren nog in de kopgroep, maar ze zijn nu eigenlijk ingehaald door degenen die gisteren op HS9 hebben overnacht.

Op HS12 een aardige groep waaronder RTI. Hij reed gisteren nog bijna vooraan, maar had vandaag zo te zien een minder goede dag. Onze cowboy SMI is daar ook te vinden net zoals BHO waar SMI de afgelopen twee dagen mee heeft samen gereden.

Net buiten HS11 OSU. Hoewel hij eerder deze race al een keer een paard was kwijtgeraakt waardoor hij erg in het klassement is teruggevallen heeft dat hem blijkbaar er niet van weerhouden om weer buiten te kamperen :)). Doorzetter!

Combinatie Lisa Smith (LSM) en Patti Long (PLO) zijn uit elkaar. LSM is nu op HS11 en PLO is uitgevallen en nu in de Adventure Class. Dat vreesde ik al aangezien op dag 2 Lisa de rugzak van Patti bij zich droeg. Ik hoop dat Patti in de Adventure Class nog te paard mee zal doen, het zal voor haar niet gemakkelijk zijn. In 2019 niet gefinished en nu in 2022 ook uitgevallen.

Op HS10 is Joyce, de Nederlandse deelneemster (JBE). De andere Zweedse deelneemster MJO is daar ook.

Eens even kijken hoe het met de familiegroepjes gaat:

De zussen "in it to win it" beiden op HS13 aan de leiding

Broers BDA en HDM: Tussen HS 12 en HS 13

Vader en dochter ELE en ALE: vader is voor een medisch probleempje naar UB gebracht en is uitgevallen. Dochter ALE is inmiddels op HS11

Moeder KSL en Dochter KLI zijn beiden uitgevallen en in de Adventure Categorie. Zij zijn nu naar HS12 gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 14:26 



 
Profiel   

Joyce kampeert tussen HS10 en HS11 volgens FB. Het duurde 3 families met 'nee' voor ze bij een vierde familie terecht kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 17:29 



 
Profiel   

Wie was dat nou met dat stukje plee papier? Ik kwam niet meer bij :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 20:26 



 
Profiel   

RLA had tijdens de Gaucho de VET award. Super leuke meid. Trekt haar eigen plan. Baalde dat ze mis navigeerde tijdens de Gaucho (sloeg een vetcheck over en dan moet je terug) Heeft haar waarschijnlijk de overwinning gekost.

In 2019 had ik een hakkefietje met ABE. Verbaast me dat ze zover vooraan ligt, maar of ze dat volhoud?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 21:58 



 
Profiel   

Psydoxy schreef
RLA had tijdens de Gaucho de VET award. Super leuke meid. Trekt haar eigen plan. Baalde dat ze mis navigeerde tijdens de Gaucho (sloeg een vetcheck over en dan moet je terug) Heeft haar waarschijnlijk de overwinning gekost.

In 2019 had ik een hakkefietje met ABE. Verbaast me dat ze zover vooraan ligt, maar of ze dat volhoud?

... Ik ben niet nieuwsgierig :+
Wat voor akkefietje?



En nog een mooie quote uit het dagverslag

Citaat
Hats off to these folks – if you see someone at the back of the pack on the leaderboard just remember that they have probably ridden a tough few legs with tack from the lost-and-found or have walked around half a day on the steppe looking for a horse.

Petje af voor degenen die aan de achterzijde van het deelnemersveld rijden.
Besef dat ze hebben mogelijk een paar moeilijke ritten gehad waarbij ze extra hebben gereden om hun verloren bepakking te vinden of de halve dag hebben gelopen om hun paard te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-22 22:19 



 
Profiel   

De voorhoede is inmiddels bij HS17! Denk ook dat een handjevol gaat kamperen tussen HS15 en HS16. Ben benieuwd of de hele achterhoede (die inderdaad het full package "afzien, ellende, pijn en nogmaals afzien" benut heeft) op HS13 zal aankomen of dat er daar toch ook nog kampeerders bij zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 12:53 



 
Profiel   

Zo leuk om weer alle stipjes en live video’s te volgen, kan er geen genoeg van krijgen! Nog 2 weken en dan vlieg ik zelf naar Mongolië om ervaring op te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 13:06 



 
Profiel   

O leuk waikiki! En spannend! Kan je er daar dan voor trainen en hoelang duurt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 15:27 



 
Profiel   

Het dagelijkse verslagje weer :-)

Ach, in 2019 waren er wel meer akkefietjes tussen ruiters onderling als ik mij goed herinner :+ . Het is nu eenmaal zo dat de zwaarte van de MD het beste, maar ook het slechtste in mensen omhoog haalt. Het is IMO niet zo netjes om dergelijke zaken omhoog te halen. In 2022 juli editie was het een veel betere groep en heb ik niets gehoord voor wat betreft dergelijke verhalen.

Het hele klassement is in elk geval weer goed door elkaar gehaald. Blijft bijzonder spannend deze editie.


[ img ]


Op HS17:
Beide Mongoolse deelnemers, EOU en BBE, daarnaast ook RLA en CKI. Hoewel er een twitterfeed was dat ABE's paard 5km buiten HS17 had besloten om niet meer te bewegen is zij toch op HS17 aangekomen. Deze 5 ruiters hebben 4 HS afgelegd nadat ze alle 5 de nacht daarvoor op HS13 hadden overnacht. En, enigzins verrassend: VWA, de Chinese deelneemster! Zij had afgelopen nacht tussen HS12 en HS13 bij een lokale familie overnacht en heeft dus ruim 4 HS op 1 dag gedaan. Topper!

Zo te zien niemand tussen HS16 en HS17

In de kopgroep missen we de zussen 'in it to win in'. Gedurende de dag reed AKE vooruit en MKE iets daarachter. Op dit moment zijn zij beiden op HS16
Ook op HS16 broers HDM en BDA. Zij hebben 3.5 HS afgelegd vandaag. MKE heeft veel gereden met de broers vandaag.
HDA, Helen Davey, is ook uit de kopgroep gevallen. Zij is nu op HS16. In de twitterfeed kwam iets langs dat ze zich niet zo goed voelde. Misschien een buikgriepje of iets anders opgelopen op de steppe. Ik hoop dat ze met wat warm eten en een goede nachtrust weer snel hersteld.

Iets voor HS16 is Stan, SMI. Stan reed samen met Brittany Hook (BHO), maar is nu vandaag alleen gespot. Gelijk berichten op de twitter dat Stan door behulpzame herders in de juiste richting gestuurd moest worden. Navigeren volgens de GPS is niet zijn sterkste punt.

Tussen HS15 en HS16 een grotere groep aan het kamperen, in elk geval: AMU, ZGE, TLA, HMC en volgens het klassement nog enkele anderen.

De Zweedse viking, OSU, is nu op HS14. BHO is ook op HS14. Zij heeft vandaag twee HS afgelegd, dus ik denk dat ze een probleempje had.

Onze Nederlandse Deelneemster Joyce Bergsma, JBE, is op HS13 net als 1 andere deelnemer nog in de race

Lisa Smith (LSM) ook op HS13. Ook zij heeft het lastig gehad en slechts 2 HS kunnen afleggen, zo te zien is zij nu Adventure Categorie. MJO de andere Zweedse deelneemster op HS13, ook Adventure Categorie.
HS13 is het laatste station waar ruiters zijn.

Belangrijke regel die is toegevoegd dit jaar waar de ruiters die nog in de race zijn profijt van hebben is dat de Adventure class pas een paard kan uitkiezen en kan gaan rijden als alle ruiters die nog in de race zijn een HS hebben gepasseerd. In 2019 was dit niet het geval waardoor de ruiters die achteraan reden weinig meer te kiezen hadden en er goede paarden waren meegegeven aan Adventure rijders. De laatste dagen in 2019 zijn toen de Adventure ruiters naar het Finish Camp verplaatst waarna de ruiters nog in de race een betere keuze hadden.
Dit jaar hebben ze de Adventure class gewoon in het veld gehouden, maar dan achteraan. Hierdoor hebben de mensen in de race een betere keuze aan paarden en komen de Adventure Class ruiters op de laatste dag aan op het finishkamp.


Laatst bijgewerkt door Apple op 14-08-22 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 15:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 151 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen