Mijn laatste Horse Event...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:16

KimD schreef:
Captain schreef:
Grappig dat de mensen die het zo afschuwelijk vinden wel willen gaan als het gratis is. Blijkbaar vindt je het dan toch niet zo erg. :D


Dit dus! Dan ging ik ook niet als het gratis was.


Nee, ze bedoelen dat ze het, het geld niet waard vinden.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:24

Ik ben het helemaal eens met topicstarter. Heel hoog pennygehalte..... Voor mij geen HE meer.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:35

Ik ben van de 15 jaar HE in totaal 12 keer geweest; 3 keer als publiek, de rest via school (HAS) of omdat mijn pony's meededen aan een clinic of ik iemand hielp bij een clinic. Ik moet zeggen... vorig jaar was ik publiek en het viel me eigenlijk best tegen... Eerdere jaren zag ik alleen wat ik echt interessant vond en als ik dan ook nog alleen als ik tijd had om te gaan; verder liep ik achter de schermen. Maar ik vond het vorig jaar vrij veel van het zelfde; niet altijd even diepgaand en vooral erg zonde dat er onregelmatige / kreupele paarden bij clinics meededen.

De pennypiste en aanverwante clinics met (even heel kort door de bocht) gillende meisjes zouden ze eigenlijk ergens achterin moeten stoppen; dan heeft de rest van het publiek er geen last van (zo is bijv. ook het Ondernemerscongres altijd in één hal op de vrijdagmiddag).

Op zich is de locatie qua accommodatie hartstikke goed, maar qua parkeren volgens mij echt ruk. In Deurne was dat ook niet altijd top (ik heb heel veel auto's achter tractors het terrein afgesleept zien worden gedurende de jaren), maar dan was het altijd nog relatief korte afstand tussen auto en ingang HE-terrein.

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:36

Leuke dag gehad, ik ga altijd op mijn verjaardag :D maar idd veel van hetzelfde, kraampjes waren niet heel leuk en ook erg klein door de tenten eromheen. De bussen waren er snel, maar de chauffeurs reden echt belachelijk hard, zowel heen als terug, levensgevaarlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:38

Onze chauffeurs reden prima. Mensen moeten zich gewoon goed vasthouden als ze staan.

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:42

Bellatrix schreef:
Onze chauffeurs reden prima. Mensen moeten zich gewoon goed vasthouden als ze staan.


Zelfs zittend was het echt niet ok, ik ben wel wat gewend, maar dit was gevaarlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:44

Dan heb jij net pech gehad denk ik...die van ons vond ik prima rijden.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:03

Ik vind inderdaad ook weinig nieuws. Vaak dezelfde shows.

Ik heb daarintegen bijna 20kg aan gratis voer mee naar huis genomen. Een aantal bladen en pennen. Ik begrijp nog steeds niet waarom er on godsnaam zoveel stands zijn met zadels. Stallen of stal fronten springbalken etc. Heel veel voer stands.(vervolgens geen info waar je rt in de buurt betaalbaar kan kopen) Of veeeeel te duur. Ik was opzoek naar leuke halsters of elastiekjes voerbakjes etc. Echte Penny dingetjes kon ik niet vinden. Veel dezelfde stands waar ik zo voor bij loop omdat het er voorgaande jaren ook al stond.

En dan heb ik het nog geen eens gehad over het vervoer van t Parkeer terrein naar horse event toe. Betalen voor een Parkeermunt terwel je een paasei end verweg staat. hele smalle doorgangen. Ik vond eigenlijk dat Deurne mij meer beviel dan Ermelo.

Maar een ding is zeker. Wij gaan niet meer.

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:04

Caira schreef:
Bellatrix schreef:
Onze chauffeurs reden prima. Mensen moeten zich gewoon goed vasthouden als ze staan.


Zelfs zittend was het echt niet ok, ik ben wel wat gewend, maar dit was gevaarlijk



Sterker nog onze bus verloor een hele plaat van de zijkant en reed stug door terwel omstanders toeterden. Tot een Parkeer wacht hem aanhielt en het vertelde. Nee lekker veilig hoor :')

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:07

[quote="Judith_VB]
Daarnaast is er een kartelvorming ontstaan bij de grote standhouders. Zij bepalen wat ander standhouders wel of niet mogen verkopen. Van een vrije marktwerking is geen sprake en HE doet er vrolijk aan mee. Daarom is er ook zo weinig te koop bij de verschillende stands..[/quote]
Sorry dat is dus onzin. Als standhouder heb je daar geen invloed op, hooguit kunnen je zeggen dat je niet komt als er teveel standhouders van een bepaalde branche staan. In het contract staat dat je geen branche vreemde artuikelen in je stand mag verkopen. Dus geen tractoren bij een ruitersportwinkel, ik noem maar wat.
Dat er weinig echte aanbiedingen zijn kan ik mij wel voorstellen gezien de standprijzen. Als je met goedkope zweepjes en andere prul je standgeld wil betalen, gefeliciteerd.
Dat er weinig stands zijn voor mensen die geen eigen paard hebben maar bijrijden of op een manege rijden kan ik mij goed voorstellen: daar is ook geen droog brood aan te verdienen.
En de gratis weggeef dingen, die kosten de standhouders klauwen met geld en leveren niets op, ook achteraf niet.
Wat betreft de Equitana, ben er een aantal jaren geleden geweest en vond het erg tegenvallen, vooral de eerste verdieping met ramsch leek wel een uitdragerij

Damelza

Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:13

Er moet gewoon een apart evenement komen voor de penny-piste, al die gillende kinderen zijn zo niet leuk. Ze duiken ook gewoon met zijn allen op de tribune bij clinics waar ze niks te zoeken hebben en waar ze dus uitgebreid allerlei dingen gaan bespreken.

Hondenpiste bij een paardenevenement is ook wel een beetje krom... weet niet of het daar erg druk was?

Kraampjes vielen mij ook wel tegen, maar was ook zo druk dat je amper kon kijken/wat kon vragen. Heel veel voer inderdaad! Maar ook voornamelijk de bekendere/grotere. Wilde graag kijken voor een nieuwe plastron maar die waren nergens te bekennen :')

Dat Ermelo wat compacter is vind ik juist wel fijn, in Deurne moest je echt je poten uit je lijf lopen en kon je niet echt clinics dicht achter elkaar plannen in verschillende pistes en dat is in Ermelo wel gewoon redelijk haalbaar (als je door de drukte komt)

Ik heb de volgende clinics gezien (Bit piste voornamelijk): Rassenshow, Chris Irwin, Verzameling met Bartels, Stelling en buiging, Dinja, Britt en Tineke, Pura Raza Espanola en Patrik Kittel. Kwamen helaas pas 's middags aan ivm de parkeerproblemen en de mensenfile. De stelling en Buiging clinic ging echt totaal ergens anders over en ook de hoe begin je met verzameling clinic begon niet echt bij hoe begin je met verzameling. Chris Irwin was interessant maar 1 persoon in de ring was overzichtelijker geweest, ook begreep de amazone niet echt wat hij bedoelde (ivm het Engels spreken) leek het. Dinja gaf een goede clinic! Erg duidelijk.
En al dat Piaff en Passage is leuk voor de show, maar 99 procent van het publiek heeft daar echt niks aan.


Ik ben dit jaar ook naar de paardendrogist-dag geweest en dat was wel echt veel interessanter en je kreeg veel goodies :')

De opzet van HE is leuk, maar het kan echt zoveel beter

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:16

Ik ben in 2011 geweest en dat was een gevalletje eens en nooit weer :n
Entree belachelijk geprijst en een patatje,een broodje of wat te drinken is de prijs ook meervoudig van overdekop gegaan :$

Enige wat ik nog enigszins gaaf vond was de eind show.

Ik wens de mensen die er (met plezier) heen gaan veel plezier ieder jaar maat mij niet meer gezien.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: Mijn laatste Horse Event...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:21

Wat ik ook heel erg vervelend vond dat als je bij de Springpiste een clinic wilde volgen, kon je de clinicgever haast niet verstaan omdat er zoveel meer herrie van de andere kant (fokkerijpiste) kwam. Daardoor werd ik écht geïrriteerd. Was zo interessant maar je verstond er nauwelijks wat van. Zo jammer

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:32

Ben ook al lang niet meer geweest.

Duur, oude koek, en nu het niet meer in Deurne is al helemaal geen argument meer om wél nog te gaan.
Vind dat eerlijk gezegd het zelfde met het Animal Event maar daar valt in ieder geval nog wel iets te scoren, maar je kan eigenlijk met gemak zonder platte grond lopen......

meggiemeg

Berichten: 12221
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:42

Ollie1 schreef:
Wat ik ook heel erg vervelend vond dat als je bij de Springpiste een clinic wilde volgen, kon je de clinicgever haast niet verstaan omdat er zoveel meer herrie van de andere kant (fokkerijpiste) kwam. Daardoor werd ik écht geïrriteerd. Was zo interessant maar je verstond er nauwelijks wat van. Zo jammer


Dat was voor de fokkerijpiste net zo. We zaten op een gegeven moment op de tribune aan de fokkerijkant, aan de springkant werd er heel enthousiast geklapt en de mensen op de tribune aan de fokkerij kant gingen vrolijk meeklappen terwijl er nog niets in de ring was... was best grappig eigenlijk.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:53

meggiemeg schreef:
Ollie1 schreef:
Wat ik ook heel erg vervelend vond dat als je bij de Springpiste een clinic wilde volgen, kon je de clinicgever haast niet verstaan omdat er zoveel meer herrie van de andere kant (fokkerijpiste) kwam. Daardoor werd ik écht geïrriteerd. Was zo interessant maar je verstond er nauwelijks wat van. Zo jammer


Dat was voor de fokkerijpiste net zo. We zaten op een gegeven moment op de tribune aan de fokkerijkant, aan de springkant werd er heel enthousiast geklapt en de mensen op de tribune aan de fokkerij kant gingen vrolijk meeklappen terwijl er nog niets in de ring was... was best grappig eigenlijk.


Maar dat heb je bij elk evenment met meerdere ringen zo

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:20

JoycexEnya schreef:
Maar dat heb je bij elk evenment met meerdere ringen zo


Nou ik heb het nog nooit ergens meegemaakt. En ook zonde voor de clinicgever als deze nauwelijks te verstaan is....ik kan me niet voorstellen de de organisatie en de clinicgever dit voor ogen hadden.

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:23

Interessant topic dit! Ik weet zomaar een paardensport die ik daar best wel eens met mijn vriendin wil laten zien om voor wat meer afwisseling in de clinics te zorgen O:)

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:25

Ik weet niet welke instantie HE organiseert, vraag me af wat ze met de winst doen?
Wat een belachelijke prijzen zeg :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101725
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:26

Ja heel graag!!

Weer iets nieuws om te fotograferen :D

Doranne

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Achel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:35

Ik ben afgelopen zaterdag geweest, 's morgens om 8 uur vertrokken en om half 10 kwamen mijn moeder en ik bij de afrit aan richting HE, daar hebben we eerst een dik uur in de file gestaan, daarna eindelijk aangekomen op de parking, ook nog is een dik uur in de rij gestaan voor er eindelijk de bussen waren, Om 11u was er een bepaalde clinic die ik echt wou zien, waar ik dus eigenlijk voor ging, maar helaas gemist.

Toen maar rond gaan lopen omdat ik toch voor niks anders kwam. Ik was opzoek naar bepaalde spullen, maar aangezien er zo'n weinig stands waren met echt de standaardspullen, heb ik niks kunnen vinden van wat ik echt nodig had (gewoon simpele zweetdekens, transportbeschermers) of ze hielden gewoon de winkelprijs aan (voor die prijs haal ik het hier wel in de winkel, dan kan ik het ten minste nog ruilen mocht het niet passen) Na 3u had ik alles al gezien en hadden we zelfs al 2 rondjes gelopen.
om 4 uur zijn we maar weer naar huis gegaan.

Voor mij niet meer, ben diverse keren overhoop gelopen daar gillende pennymeisjes, ben letterlijk uit standjes geduwd geweest vanwege de drukte. Nope, niet meer voor mij

Ik ga wel naar equitana, stuk goedkoper en veel meer te zien

setteke

Berichten: 3506
Geregistreerd: 05-11-09
Woonplaats: Onder zeeniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:43

dynamiek schreef:
Ik weet niet welke instantie HE organiseert, vraag me af wat ze met de winst doen?
Wat een belachelijke prijzen zeg :')

Academy Bartels organiseert het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:58

setteke schreef:
dynamiek schreef:
Ik weet niet welke instantie HE organiseert, vraag me af wat ze met de winst doen?
Wat een belachelijke prijzen zeg :')

Academy Bartels organiseert het.


Klopt, ik was een paar jaar geleden als 'Bokt-reporter', maar tijdens de kennismakingsdag werd er doodleuk verteld dat we in dienst waren voor AB. Dat schoot mij zo in het verkeerde keelgat, dat ik bijna heb geweigerd om te gaan. Ik wilde daar heen voor Bokt, niet voor AB, zodat ze goedkoop gebruik konden maken van publiciteit :+
Uiteindelijk toch gegaan, omdat ik toch wel nieuwsgierig was, en ik moet zeggen dat ik het hartstikke leuk vond. Vooral leuk ja, heb wel wat interessante dingen gezien, maar weinig nieuws. Vond het vooral leuk om veel bokkers te ontmoeten toen.
Dit was nog in Deurne, maar ik zou er zelf geen kaartje voor gedokt hebben.

NikkivanOlst

Berichten: 7820
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:04

arno8 schreef:
Interessant topic dit! Ik weet zomaar een paardensport die ik daar best wel eens met mijn vriendin wil laten zien om voor wat meer afwisseling in de clinics te zorgen O:)



Jaaaa! Zal je gelijk voordragen bij de organisatie!

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:06

arno8 schreef:
Interessant topic dit! Ik weet zomaar een paardensport die ik daar best wel eens met mijn vriendin wil laten zien om voor wat meer afwisseling in de clinics te zorgen O:)


Oeh Bokt clinic :))