Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Horse event: de zaterdag

 
Profiel   

Hallo :wave:

Vorige week zaterdag ben ik samen met een goede vriendin naar Horse Event geweest. Doordat we bij de afslag al in de file stonden en ook nog heel lang moesten wachten tot we met de bus opgepikt werden om naar het terrein te gaan, waren we flink later dan we hadden gepland. Daardoor hebben we helaas veel leuke dingen gemist. Omdat onze planning toch al in de soep was gelopen begonnen we maar met het verkennen van het terrein want dit was voor ons de eerste keer in Ermelo. En hoe kun je dat nou beter doen dan door eens lekker te gaan shoppen? :o
Toen ik mijn camera tevoorschijn haalde was het grootste deel van de dag al voorbij. Maar gelukkig heb ik nog hele mooie paarden op de foto kunnen zetten :)


Het fotograferen begon bij het springen. Ook van de eventing heb ik wat foto's. Wil je weten of ik wat foto's van je heb, stuur me dan even een pb.

[ img ]


Na het springen zijn we naar de Bit-piste gegaan. We hadden geluk dat veel mensen opstonden want daardoor konden wij een mooi plekje krijgen. Er kwamen een paar prachtige PRE's van Buena Suérte de ring binnen. Wat een mooie paarden blijven het toch!

[ img ]

[ img ]


Na de PRE's kwam Patrik Kittel de ring binnen. Hij begon met het instappen van zijn paard met lange teugel. Geleidelijk aan pakte hij de teugels steeds meer op. Ik vond het er mooi uit zien en Patrik leek een vriendelijke ruiter. Hij maakte ook mooie pirouettes en flying changes.

Pirouette

[ img ]


Flying change

[ img ]


Toen reed hij de ring bijna uit, maar voordat hij weg was draaide hij om voor een laatste (ere)rondje. Omdat het publiek zo luid applaudisseerde draafden ze nog een laatste mooie uitgestrekte draf.

[ img ]


En na Patrick Kittel kwam dan eindelijk Jean-François Pignon met zijn prachtige witte paarden. Erg mooi om te zien hoe gehoorzaam de paarden zijn. Alhoewel ze af en toe een klein beetje gemotiveerd moesten worden :=
De kleine witte shetlander had vaak een iets andere rol dan de andere paarden en stal daardoor de show.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Halverwege de show kwam de hengst de ring in. Mijn vriendin zei: als Pegasus zou bestaan dan zou dit hem zijn :~

[ img ]


En meer richting het eind kwam een nieuwe deelnemer de ring binnen gegaloppeerd: het veulen. Pignon heeft altijd een veulen in zijn show. Wat een schatje was het <3

[ img ]

[ img ]


Al met al was het toch een hele leuke dag! :) Ik hoop jullie een beetje een impressie te hebben gegeven van (het laatste deel van) de zaterdag van Horse Event.

Als afsluiter nog een laatste foto van Patrik Kittel :evaw:

[ img ]


P.S. Tips voor de foto's mogen tips gegeven worden, maar houd het vriendelijk :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 14:06 



 
Profiel   

Mel, wat zijn de foto's mooi geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 17:47 



 
Profiel   

Heel erg mooi !! Wij waren vrijdag daar :)
Mag ik vragen wat voor camera je gebruikt ? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 18:42 



 
Profiel   

ITP–>HE

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 19:33 



 
Profiel   

LiindseyV schreef
Heel erg mooi !! Wij waren vrijdag daar :)
Mag ik vragen wat voor camera je gebruikt ? :=



Leuk! Ik heb een Nikon D5100 met een 50-300 mm objectief :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-16 20:33 



 
Profiel   

mooie foto's!

ik zou persoonlijk proberen om het onderwerg (in vele gevallen van de foto's het paard) proberen in het midden te houden, en dan niet teveel poespas er om heen :)
Maar vind ze zeker goed gelukt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 00:24 



 
Profiel   

JenW schreef
mooie foto's!

ik zou persoonlijk proberen om het onderwerg (in vele gevallen van de foto's het paard) proberen in het midden te houden, en dan niet teveel poespas er om heen :)
Maar vind ze zeker goed gelukt! :D

Doodzonde om dit als tip te geven. Centrale compositie is zo'n dooddoener en ontzettend saai in 90% van de gevallen. Iedereen doet het.

Lekker spelen met je composities dat is juist wat je foto vaak wat interessanter kan maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 07:28 



 
Profiel   

Marjoow schreef
JenW schreef
mooie foto's!

ik zou persoonlijk proberen om het onderwerg (in vele gevallen van de foto's het paard) proberen in het midden te houden, en dan niet teveel poespas er om heen :)
Maar vind ze zeker goed gelukt! :D

Doodzonde om dit als tip te geven. Centrale compositie is zo'n dooddoener en ontzettend saai in 90% van de gevallen. Iedereen doet het.

Lekker spelen met je composities dat is juist wat je foto vaak wat interessanter kan maken!


Ieder zijn mening natuurlijk. Maar zonde van de tip nee vind ik niet ;)

Ik ben als ik een foto zie waar het paard aan de zijkant staan toch meer
geneigd om naar andere dingen te kijken als naar het paard. En dat is denk ik dan toch jammer als het om het paard gaat ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:15 



 
Profiel   

leuk hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:38 



 
Profiel   

JenW schreef
Marjoow schreef
Doodzonde om dit als tip te geven. Centrale compositie is zo'n dooddoener en ontzettend saai in 90% van de gevallen. Iedereen doet het.

Lekker spelen met je composities dat is juist wat je foto vaak wat interessanter kan maken!


Ieder zijn mening natuurlijk. Maar zonde van de tip nee vind ik niet ;)

Ik ben als ik een foto zie waar het paard aan de zijkant staan toch meer
geneigd om naar andere dingen te kijken als naar het paard. En dat is denk ik dan toch jammer als het om het paard gaat ;)

In zo'n geval ligt het dan niet aan de compositie, maar aan hoe je de ruimte en de achtergrond gebruikt in combinatie met scherptediepte en licht. Ik snap je punt wel, maar ik vind een centrale compositie een dooddoener omdat de foto dan veel minder interessant is.

Ik denk dat je doelt op foto 2, 6, 10 en 15?

Mocht je er verder op in willen gaan, wil je dan een PB sturen? Vind het wel een interessante "discussie" maar ik wil het topic van TS niet vervuilen met off-topic geklets :D Tenzij TS dit niet erg vind en graag mee leest natuurlijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:46 



 
Profiel   

Marjoow schreef
Doodzonde om dit als tip te geven. Centrale compositie is zo'n dooddoener en ontzettend saai in 90% van de gevallen. Iedereen doet het.

Lekker spelen met je composities dat is juist wat je foto vaak wat interessanter kan maken!


Ieder zijn mening natuurlijk. Maar zonde van de tip nee vind ik niet ;)

Ik ben als ik een foto zie waar het paard aan de zijkant staan toch meer
geneigd om naar andere dingen te kijken als naar het paard. En dat is denk ik dan toch jammer als het om het paard gaat ;)
Citaat
In zo'n geval ligt het dan niet aan de compositie, maar aan hoe je de ruimte en de achtergrond gebruikt in combinatie met scherptediepte en licht. Ik snap je punt wel, maar ik vind een centrale compositie een dooddoener omdat de foto dan veel minder interessant is.

Ik denk dat je doelt op foto 2, 6, 10 en 15?

Mocht je er verder op in willen gaan, wil je dan een PB sturen? Vind het wel een interessante "discussie" maar ik wil het topic van TS niet vervuilen met off-topic geklets :D Tenzij TS dit niet erg vind en graag mee leest natuurlijk :j


Bedankt voor het commentaar :)
Bij sommige foto's heb ik ze juist uit het midden gehaald. Je krijgt dan meer ruimte in de foto en je ziet als het ware waar het paard heen gaat. Alleen de achtergrond is natuurlijk niet zo prachtig ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:50 



 
Profiel   

mellienie schreef
Bedankt voor het commentaar :)
Bij sommige foto's heb ik ze juist uit het midden gehaald. Je krijgt dan meer ruimte in de foto en je ziet als het ware waar het paard heen gaat. Alleen de achtergrond is natuurlijk niet zo prachtig ;)


Hier kun je wel mee spelen. Maar let vooral op het licht. Op de laatste foto kan ik me goed vinden in het feit dat het oog niet naar het onderwerp getrokken word, en dat komt omdat je onderwerp zelf in de schaduw zit. Natuurlijk heb je hier zelf geen invloed op, maar in dat geval zou je ofwel de foto níet gebruiken, ofwel de foto zo nabewerken dat je het verschil in licht niet storend word.

Let ook op bijvoorbeeld je scherptediepte. Ik heb het idee dat je met een klein diafragma (dus hoog diafragma getal) hebt gefotografeerd waardoor de achtergrond bijna net zo scherp is geworden als het onderwerp :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:53 



 
Profiel   

Marjoow schreef
mellienie schreef
Bedankt voor het commentaar :)
Bij sommige foto's heb ik ze juist uit het midden gehaald. Je krijgt dan meer ruimte in de foto en je ziet als het ware waar het paard heen gaat. Alleen de achtergrond is natuurlijk niet zo prachtig ;)


Hier kun je wel mee spelen. Maar let vooral op het licht. Op de laatste foto kan ik me goed vinden in het feit dat het oog niet naar het onderwerp getrokken word, en dat komt omdat je onderwerp zelf in de schaduw zit. Natuurlijk heb je hier zelf geen invloed op, maar in dat geval zou je ofwel de foto níet gebruiken, ofwel de foto zo nabewerken dat je het verschil in licht niet storend word.

Let ook op bijvoorbeeld je scherptediepte. Ik heb het idee dat je met een klein diafragma (dus hoog diafragma getal) hebt gefotografeerd waardoor de achtergrond bijna net zo scherp is geworden als het onderwerp :)


Je hebt inderdaad gelijk. Helaas werd de piste steeds meer overschaduwd. Ik heb daar op automatisch gefotografeerd waardoor de schaduw erg werd benadrukt. Later ging ik over op handmatig, waardoor ik beter kon fotograferen in de schaduw. Het was jammer dat ik daar pas later mee ben begonnen. Op de automatische stand kan het inderdaad zijn dat ik een klein diafragma heb gebruikt. Als ik handmatig fotografeer heb ik altijd een zo laag mogelijk diafragma getal. Maar goed punt, zal ik op letten :)

Ik heb hem overigens nog iets geprobeerd te bewerken waardoor hij wat beter zichtbaar zou worden, maar het paard is te donker waardoor dat bijna niet mogelijk was en als ik hem verder zou oplichten zou het onrealistisch worden ;)


Laatst bijgewerkt door mellienie op 19-09-16 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:56 



 
Profiel   

mellienie schreef
Marjoow schreef

Hier kun je wel mee spelen. Maar let vooral op het licht. Op de laatste foto kan ik me goed vinden in het feit dat het oog niet naar het onderwerp getrokken word, en dat komt omdat je onderwerp zelf in de schaduw zit. Natuurlijk heb je hier zelf geen invloed op, maar in dat geval zou je ofwel de foto níet gebruiken, ofwel de foto zo nabewerken dat je het verschil in licht niet storend word.

Let ook op bijvoorbeeld je scherptediepte. Ik heb het idee dat je met een klein diafragma (dus hoog diafragma getal) hebt gefotografeerd waardoor de achtergrond bijna net zo scherp is geworden als het onderwerp :)


Je hebt inderdaad gelijk. Helaas werd de piste steeds meer overschaduwd. Ik heb daar op automatisch gefotografeerd waardoor de schaduw erg werd benadrukt. Later ging ik over op handmatig, waardoor ik beter kon fotograferen in de schaduw. Het was jammer dat ik daar pas later mee ben begonnen. Op de automatische stand kan het inderdaad zijn dat ik een klein diafragma heb gebruikt. Als ik handmatig fotografeer heb ik altijd een zo laag mogelijk diafragma getal. Maar goed punt, zal ik op letten :)


En al doende leert men :D Niks mis mee hoor, hier leer je juist van en word je op den duur alleen maar beter in je vak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 12:58 



 
Profiel   

Citaat
En al doende leert men :D Niks mis mee hoor, hier leer je juist van en word je op den duur alleen maar beter in je vak :)


:) Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 13:00 



 
Profiel   

Mooie foto's! Ik vind het een interessante foto trek discussie :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-16 20:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen