Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:01

Leuk!

Ik had kaartjes voor vandaag maar vanwege het weer niet gegaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:01

LoveUggs schreef:
Wij staan klaar voor de eindshow!


En hoe was die eindshow dan? Zo maak je het wel heel spannend. :+ ;)

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:55


petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:05

Jester_ schreef:
Even de huidige stand bij bijv parkeerplaats zuid..

[ [url=m/jDPLMG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje Mina, en dat pas na 1 dag. :oo Ik wil niet weten hoe het er zondag gaat uit zien.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 20:06

De eindshow was best mooi om te zien! Iedereen is volgensmij nu onderweg naar huis of alweer thuis. Ik ben zelf net thuis aangekomen. Ik ga zo even de laatste foto's van de eindshow posten!

Het parkeerterrein was wel een puntje, veel mensen vast....maar gelukkig waren de trekkers er! Zelf wat "vakken" overgestoken rustig aan en verderop gelijk de rijplaten op ipv de "weg" naar de weg waar iedereen zich vast reed.

Ik vind het leuk dat jullie zo leuk en enthousiast gevolgd hebben! Ook wil ik hier het Bokt team even bedanken voor deze geweldige kans, super gaaf om zo verslag te mogen doen van HE voor alle bokkers! Ik heb erg genoten en het erg naar mijn zin gehad. Erg leuk om dit topic zo bij te houden! En natuurlijk ook alle reagerende bokkers bedankt!

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:27

Weet je toevallig of het parkeerterrein van de trailers ook zo erg was? Ik kom zondag met mijn paard voor "Lol met je Knol", maar mijn vrachtwagen redt het echt niet door de modder :')

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 20:29

Geen idee waar die moeten parkeren. Ik stond op P zuid.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 20:36

Bij deze dan de laatste foto's van vandaag van mijn kant. De foto's van de eindshow. Ik heb een topdag gehad, ik kijk met veel voldoening terug op deze dag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:37

Ik heb manlief het sleepoog op laten zoeken :') als het echt zown blub is zondag rijd hij de auto er maar uit en laden we dat paard wel op de weg. Scheelt toch weer.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:59

Ik ben net thuis dus mijn foto's houden jullie heel even te goed, geef me een half uurtje/uurtje! :+

Ik heb het ook naar mijn zin gehad, ondanks dat ik op een gegeven moment zo iets had van: nu wil ik naar huis.
Toch ging de dag erg snel, maar het gevoel van naar huis willen kwam vooral door de regen. Ik had een jas van stal aan, met daaroverheen een regenjas maar ik had het ijs en ijs koud. Mijn schoenen zaten vol met water, mijn broek was doorweekt, koude voeten, koude benen, door mijn jas heen had ik het koud.. Maar ondanks dat heb ik het wel naar mijn zin gehad! :j

Daarnaast; ondanks dat de 'parkeerplaats' een ondergelopen weiland werd, een enorme blubberboel was was het wel heel goed geregeld! :j die mensen die vast stonden, werden heel snel geholpen en konden zo weg.

Ik daarintegen... Ik kwam bij de auto aan, en toen bleek dat ik mijn lichten aan had laten staan, dus: lege accu (is me nog nooit gebeurd!!). Gevraagd of ze startkabels hadden, maar helaas. Stond ik daar in de stromende regen, door en door koud en nat.. Mensen gevraagd of ze startkabels hadden maar het geluk had ik niet aan mijn zijde vandaag. Toen kwam de jongen van de tractor nog een keer naar me toe. Of ik een kleine auto had, en of het een schakel was. Jup! Dus; sleeptouw eraan, jongen in mijn auto achter het stuur, en gas op die tractor! De beste heren hebben mijn auto getrokken en prompt konden ze hem starten! Ik was inmiddels ruim een half uur verder dus ik was zo blij dat ik geen ANWB hoefde te bellen want zie maar uit te leggen in welk weiland je staat :+

Blij dat ik thuis ben dus!

BenWLOVER

Berichten: 186
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:20

Leuk, leuk, leuk!! Is er ook iemand van jullie geweest bij de clinic van Bas de recht??

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:23

Hier heb ik ook genoten vandaag, ondanks dat alles, maar dan ook alles, vies en nat is. Wij mochten meerijden in de springclinic van Bianca. Ondanks het lastige terrein heb ik toch een fijne leerzame clinic kunnen rijden :j Gelukkig werd de hoogte aangepast aan de bodemgesteldheid en heeft iedereen nog wel lekker kunnen rijden volgens mij. Bedankt Bokt!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:27

Wat een puinhoop. Ik ben heel benieuwd hoe het er morgen bij ligt, dan mag mijn pluisje aantreden.

En volgende week. Er staat nog een hippiade met 10 grote 30x60 menbanen op de planning, maar wil wel graag mijn pony heel houden.

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:31

Ik vind het beeldverhaal met foto's leuk. Mooie fotos om een indruk te krijgen van heBedankt

CarinaR

Berichten: 11948
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:36

Dennis schreef:
Wat een puinhoop. Ik ben heel benieuwd hoe het er morgen bij ligt, dan mag mijn pluisje aantreden.

En volgende week. Er staat nog een hippiade met 10 grote 30x60 menbanen op de planning, maar wil wel graag mijn pony heel houden.

Hoe laat en waar ben je, kom graag kijken

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:40

Ik heb vast een aantal foto's van de clinic van Bianca Schoenmaker!
Ze zijn lang niet allemaal scherp, maar laten we het erop houden dat het op dat moment echt flink regende :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:50

Leuk LoveUggs dat jullie de regen nog hebben getrotseerd bij de Outdoor piste! (Ik ben de enalaatste op je foto's)

Ik las dat die ring voor in ieder geval morgen is gecanceld... Is misschien ook maar t beste :=

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:51

CarinaR schreef:
Dennis schreef:
Wat een puinhoop. Ik ben heel benieuwd hoe het er morgen bij ligt, dan mag mijn pluisje aantreden.

En volgende week. Er staat nog een hippiade met 10 grote 30x60 menbanen op de planning, maar wil wel graag mijn pony heel houden.

Hoe laat en waar ben je, kom graag kijken

fokkerij piste 15:30 , mijn pony's ook

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:05

We zijn nog bij het Dutch Vaulting Show team wezen kijken, in eerste instantie binnen in de KNHS hal.

Toevallig kwamen wij ze buiten voor de eindshow nog eens tegen! Aangezien mijn camera binnen de foto's niet zo goed trekt zegmaar laat ik jullie graag nog even de foto's zien van de show die zij aan het einde van de dag gaven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:07

Is er iemand die morgen niet gaat? M'n vader heeft per ongeluk een verkeerd kaartje gekocht. En kennelijk zou 't uitverkocht zijn?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:17

BenWLOVER schreef:
Leuk, leuk, leuk!! Is er ook iemand van jullie geweest bij de clinic van Bas de recht??

Stukje van gezien. Was dressuur aan de lange teugel toch? Erg leuk om te zien. Hij gaat ook heel hard met zn paard om.

Ik vond t parkeren reuze meevallen. We waren met een koekblikje, maar niet vast komen te zitten of gaan slippen oid.
Dus we waren zo weg (en een van de laatsten op t terrein) De jongens met de trekkers keken goed rond wie er hulp nodig had.
Maar Ja, dat soort dingen krijg je met dit weer. Daar heeft niemand invloed op. Het is zoals het is.

Ik heb er iig geen minder leuke dag om gehad. Tuurlijk was een zonnetje lekker geweest, maar ja. Deze editie komt iig wel in de 'boeken' waar je later over zegt van "Oh, weet je toen nog...?!"

Ik vond de slotact erg leuk. Knap dier ook :j
Verder vond ik de dames Bartels weer heel leuk en interessant en ook grondwerk blijft boeiend en voor t eerst springclinic gekeken. Door Mans Beerdrecht ofzo ( :? ) Erg leuk!

Liess__
Berichten: 2032
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:20

petraaken schreef:
Rije schreef:
Het is de 43e gemechaniseerde brigade: http://www.horse-event.nl/clinicgever/n ... rtillerie/

goh, best interessant. Al vraag ik wel af wat het leger met paarden in Afghanistan doet.


Ik wil er wel wat over vertellen :)

De shows van 43 gemechaniseerde brigade zijn een samenstelling uit infanterie en Manege korps rijdende artillerie. De paarden zelf worden uiteraard niet meer ingezet in huidige missies.

Met de paarden van het korps rijdende artillerie laten wij zien hoe de paarden vroeger werden ingezet tijdens oorlogen en veldslagen bij de artillerie met het 6-veld kanon.

Om onze shows zo veilig mogelijk te laten verlopen trainen wij onze paarden in diverse situaties met rookgranaten, kanonschoten, vuur en andere 'enge' dingen.

Daarnaast worden de paarden, in hun 'dagelijks' leven, ingezet voor paardrij-lessen aan militairen, coachingsessies en brengen wij ze uit op KNHS wedstrijden in dressuur, springen en sgw.

Mochten jullie nog meer vragen hebben, stel ze gerust :) natuurlijk kunnen jullie ons ook gewoon aanspreken op Horse event! Wij vinden het juist erg leuk als mensen nieuwsgierig zijn naar wat wij doen!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:23

En natuurlijk nog de foto's van de eindshow!
In de loop van de week komt er nog een uitgebreid verslag van ons voor jullie over deze dag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:25

Liess__ schreef:
petraaken schreef:

goh, best interessant. Al vraag ik wel af wat het leger met paarden in Afghanistan doet.


Ik wil er wel wat over vertellen :)

De shows van 43 gemechaniseerde brigade zijn een samenstelling uit infanterie en Manege korps rijdende artillerie. De paarden zelf worden uiteraard niet meer ingezet in huidige missies.

Met de paarden van het korps rijdende artillerie laten wij zien hoe de paarden vroeger werden ingezet tijdens oorlogen en veldslagen bij de artillerie met het 6-veld kanon.

Om onze shows zo veilig mogelijk te laten verlopen trainen wij onze paarden in diverse situaties met rookgranaten, kanonschoten, vuur en andere 'enge' dingen.

Daarnaast worden de paarden, in hun 'dagelijks' leven, ingezet voor paardrij-lessen aan militairen, coachingsessies en brengen wij ze uit op KNHS wedstrijden in dressuur, springen en sgw.

Mochten jullie nog meer vragen hebben, stel ze gerust :) natuurlijk kunnen jullie ons ook gewoon aanspreken op Horse event! Wij vinden het juist erg leuk als mensen nieuwsgierig zijn naar wat wij doen!



Zijn jullie er zondag ook? Had het heel graag op de foto gezet maar het regende zo hard, en had mijn camera hoes in de vip lounge laten liggen dus geen bescherming voor mijn camera :+ Ik baalde flink want vond het juist rete gaaf om te zien!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Horse Event - Dag 1 - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 22:30

Ik hoop dat we jullie ondanks het vele beeldmateriaal, en weinig tekst, toch een beetje mee hebben kunnen nemen naar de vrijdag van Horse Event 2017! :j
Speciaal voor de thuisblijvers hebben wij ons nat laten regenen, kou geleden, natte voeten gehaald, en vieze schoenen en broeken, zodat we jullie thuis ook een beetje konden laten mee genieten van het prachtige weer van vandaag, en natuurlijk niet te vergeten, de clinics en paarden! :)

Wij geven het stokje door aan Marjoow en Its_Laraa, die morgen voor jullie op pad gaan.
Dames, succes morgen en vooral veel plezier! Trek de kaplaarzen maar uit de kast, de regenjassen aan, en bereid je voor op een he-le-boel blubber! Succes!