Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Koekeroekus & Lovelyfiefy @ Horse Event

 
Profiel   

Leuk zo'n 'live' verslag! Lekker uitgebreid, zo krijgen wij als thuisblijvers ook een mooi beeld van de clinics.
Dank jullie wel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 16:45 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Waarom moeten die meiden helemaal uit Italië komen?

Zijn 2 Italiaanse die nu gewoon in Nederland wonen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 16:49 



 
Profiel   

Dressuurshow met 6 paarden


Wij zijn bij de demo van Fransman Pierre Fleury en zijn 6 paarden.

Een vrolijk typisch frans deuntje klinkt door de boxen in de Penny Piste. Pierre loopt met zijn paarden door de piste om ze onderweg verschillende kunsten te laten doen. Steigeren, buiging, liggen, alles zit in het pakket. De paarden doen feilloos wat hun opgedragen wordt. Het enige wat Pierre doet een aanwijzing geven met zijn zweep.

Al snel springt hij op de rug van één van de paarden. Zij aan zij lopen de zes paarden met hem mee. Voltes en pirouettes gaan moeiteloos en Pierre kan ze in alle mogelijke posities brengen. Onderweg stapt hij geregeld over van paard naar paard. Dit doet hij natuurlijk allemaal staand. Één van de paarden trekt even al bokkend een sprintje door de piste. Pierre schud lachend zijn hoofd en het publiek moet smakelijk lachen om de streken.

Ondertussen wordt er een hindernis de piste in gedragen. Pierre springt van zijn paard af en legt twee van zijn paarden naast de hindernis. Opvallend witte paarden liggen heerlijk ontspannen te wachten op hun volgende opdracht. Pierre klimt weer op één van zijn paarden en zet ze weer netjes naast elkaar. Pierre rijd op de hindernis af en ze springen er soepel over heen.

Bij de afsluiting komen er nog twee paarden de piste in galopperen. Pierre zet ze twee aan twee in een cirkel. De paarden geven elkaar een dikke knuffel om dan een diepe buiging te maken voor het publiek. Er is ruimte voor een handtekening van Pierre en wanneer hij bij de tafel staat, staan de paarden vrolijk en nieuwsgierig om zich heen te kijken.

Een echte aanrader om op te nemen in je planning! Het is moeilijk om in tekst te omschrijven wat ik gezien heb. Ik vond het super gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:12 



 
Profiel   

Foto's zijn trouwens allemaal gemaakt met de mobiel van Sabrina. De originele foto's komen later nog!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:16 



 
Profiel   

Wat een leuke verslagen en mooie foto's

Duplo schreef
nine1987 schreef
Waarom moeten die meiden helemaal uit Italië komen?

Zijn 2 Italiaanse die nu gewoon in Nederland wonen :)


Dat inderdaad. Beide Italiaanse dames studeren of studeerden in Nederland en wonen en werken hier al een aantal jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:17 



 
Profiel   

Het springen van technische lijntjes en moeilijke combinaties.


De demonstratie wordt gedaan door het Bavaria 0.0 team. Larissa heeft een mooie zwarte KWPN meegenomen met een naam die ik niet kan uitspreken. Er staan drie crosshindernissen in de piste en een enkele gewone hindernis.

Voordat ze moeilijke combinaties gaan springen is het belangrijk dat de hindernissen eerst normaal gesprongen kunnen worden. Ze rijden de hindernissen dus eerst recht aan in een beheerst tempo. Larissa galoppeerd aan en laat even goed zien hoe een goede verlichte zit eruit ziet. Ook in deze sport is het belangrijk dat je controle hebt over je tempo. Larissa laat het paard even flink door galopperen om hem vervolgens weer netjes terug te nemen aan het eind van de piste.

Larissa gaat even inspringen over de gewone hindernissen. De eerste keer komt het paard wat groot, nadat ze opnieuw aanrijd op de hindernis springt het paard keurig over de hindernis.

Larissa neemt nog één keer de normale hindernis om vervolgens één van de cross hindernissen te nemen. Ze galoppeerd in hoog tempo door de piste en voordat ze afwend naar de hindernis neemt ze de controle terug en ze springen zonder twijfel over de hindernis.

Vind het altijd imposante hindernissen. Er staat nu een bankje, een hindernis met tonnen en een vrij hoge rondvormige massief houten hindernis. Het zijn geen balken die op de grond vallen als het paard een foutje maakt of een been net niet hoog genoeg optilt. Helemaal op deze hoogte.

Larissa begint met het schuin springen van de hindernissen. Eerst even oefenen op de gewone om dan naar de massief houten hindernis door te rijden. Dan zijn de tonnen aan de beurt, die staat op de lijn E-B alleen dan enorm schuin. Larissa wend bijna in een recht lijn af vanaf E. Om dan over de tonnen te springen en bij de B weer op de hoefslag te komen. Knap hoor!

Het is belangrijk bij het schuin aanrijden dat je het binnenbeen er goed bij houdt. Dan houd je het paard tussen de vlaggen en kan hij er niet langs schieten. De tonnen hindernis wordt nog schuiner gezet om het even moeilijker te maken. Daarmee wordt de clinic ook afgesloten.

Volgende en alweer de laatste clinic van vandaag is de stoere stunts te paard in de Penny Piste. Het interview met Tieneke hoop ik snel uitgewerkt te hebben voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:20 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:20 



 
Profiel   

TinGu schreef
Leuk zo'n 'live' verslag! Lekker uitgebreid, zo krijgen wij als thuisblijvers ook een mooi beeld van de clinics.
Dank jullie wel!


Super leuk om te horen dat jij lekker mee geniet!


Duplo schreef
nine1987 schreef
Waarom moeten die meiden helemaal uit Italië komen?

Zijn 2 Italiaanse die nu gewoon in Nederland wonen :)


Kijk! Iemand die het weet!
Dankjewel :D


Wicky schreef
Wat een leuke verslagen en mooie foto's


Dankjewel!
De echt goede foto’s van mijn camera moeten nog komen.
Ik maak nu af en toe een foto met mijn mobiel of een foto van me camera scherm.
Maar dat is uiteraard ‘iets’ minder mooi :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:21 



 
Profiel   

Wat zijn jullie ontzettend goed bezig! +:)+ Leuk om zo een beeld te krijgen van de clinics en de eerste dag. Hele fijne schrijfstijl en leuk om die kleine inside dingen te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 17:22 



 
Profiel   

Stoer stunts te paard


Door Josh Clemens stuntteam. Stunts ter paard op een snelheid waar je u tegen zegt.

Wanneer de clinic begint lopen er twee mensen met een lint naar binnen. Dit moet denk ik de scheidingslijn voorstellen. Gevold door vier paarden met twee knappe kerels en twee knappe dames. Gekleed in een fel rode blouse.

In volle galop gaan ze door de baan. De ruiters doen stunts op en naast het paard. Ze springen eraf, hangen ernaast of doen de meest uitdagende combinaties daarvan. Ruiters wisselen onderling van paarden. Om vervolgens weer een rondje vol stunts te doen.

De vrouw in het midden die het lint vast houd moet meermaals aan de kant springen als de paarden in hoog tempo de binnenbocht nemen. Je houd je hart vast.

Na een ereronde scheuren ze in vol tempo de piste uit en hiermee eindigt deze Horse Event dag.

Een zeer korte maar boeiende demo, mijn aandacht werd getrokken en heb met onzettend veel respect gekeken. Ook zeker een aanrader voor bezoekers van de komende twee dagen.

Voor ons was dit alweer onze laatste clinic. We hebben een ontzettende gave dag gehad! Enorm veel gezien, mensen gesproken en onwijs genoten. We hopen dat jullie een goed beeld hebben gekregen van onze dag op Horse Event. De foto's van Sabrina zullen hier nog geplaatst worden en ook de uitwerking van het interview komt nog.

We willen de reporters van zaterdag en zondag enorm veel succes wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 18:23 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag hebben jullie geschreven van de kennismaking clinics working equitation! Apollo en ik hebben genoten! Hebben jullie toevallig nog foto's gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 20:09 



 
Profiel   

pietos87 schreef
Wat een leuk verslag hebben jullie geschreven van de kennismaking clinics working equitation! Apollo en ik hebben genoten! Hebben jullie toevallig nog foto's gemaakt?


Van elk onderdeel wat Bertina beschreven heeft heb ik foto's gemaakt.
Ik ben nu thuis en ga nu van elk onderdeel eerst iets bewerken zodat ik hier alvast van alles wat kan plaatsen nog vanavond.
Vind het wel leuk als iedereen alvast wat kan zien.

___

ik zie nu ook pas op de computer hoe slecht de foto's zijn die ik met mijn telefoon van me camera scherm gemaakt heb :+
Ik kan dus garanderen dat er betere foto's aan zitten te komen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 20:16 



 
Profiel   

Ok super leuk. Ik ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 20:19 



 
Profiel   

Bij deze een kleine impressie van From Principles to Purpose

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

aangezien ik iets meer foto's heb gemaakt dan ik verwacht had
is mijn camera nog steeds bezig met alles op de computer te zetten :+
Dus vandaar nu eerst maar een paar foto's van het eerste onderdeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 21:27 



 
Profiel   

Mag ik de foto's met ze delen? Dat vinden ze wel leuk denk.
Super zo jullie verslag en ook benieuwd naar de foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 21:55 



 
Profiel   

Bij deze ook alvast wat foto's van wat er nog meer te zien is op het Horse Event
En ook wat voor super leuke dingen er te halen zijn op HE ! *\o/*

Geweldig leuke dekjes!
[ img ]

Super gave halsters!! <3
[ img ]
[ img ]

Kunstenaars zijn ook volop aanwezig,
dit is er 1:
[ img ]
[ img ]

Ook erg educatief, allemaal hoeven en ziektes/aandoeningen/achterstallig onderhoud
met uitleg!
[ img ]

Jummies!! *\o/*
[ img ]
[ img ]

Nog meer hoeven/benen van paarden.
Hier is een hele hoek van langs de ondernemers piste.
Erg interessant en eigenlijk ook erg mooi om te zien!
[ img ]

Een geniaal kunstwerk (al zeg ik het zelf :P )
[ img ]

Een deel van de inhoud van je paard
[ img ]

Een super gezellig en knus hoekje!
[ img ]


Laatst bijgewerkt door lovelyfiefy op 14-09-18 22:02, in het totaal 7 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 21:56 



 
Profiel   

Dyonne schreef
Mag ik de foto's met ze delen? Dat vinden ze wel leuk denk.
Super zo jullie verslag en ook benieuwd naar de foto's.


Natuurlijk!
Ik heb nog veel meer van ze.
Maar die groepsfoto vinden ze vast erg leuk om nu al te hebben :D

als de rest af is ben ik ook bereid de foto's gewoon naar ze te mailen als ze dat willen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-18 21:58 



 
Profiel   

Ik ben gister dat Bertina een mooi verslag aan het maken was voor jullie
op pad gegaan om alles verder vast te leggen op het terrein.

Eten is er goed geregeld, staat super ruim opgesteld en ziet er top uit!
[ img ]

Daar vind je ook de hondenrassen en paardenrassen opgesteld
[ img ]

Maak een leuke/gekke foto met deze arabier en wie weet win je ook nog een leuk prijsje!
De arabier zal jou zeker helpen om de foto wat extra karakter te geven :P
[ img ]

Ook de ijslanders zijn er te vinden.
[ img ]

Erg leuke merchandise voor tinkers, friezen, haflingers en fjorden
[ img ]

Vanuit de bokt lounge naar links staat deze grote stand van Havens
[ img ]

Waarna als deze weg gevolgd wordt er nog een mooi eetplekje op een stuk gras oppopt.
Hier zijn ook aan de rechterkant toiletten te vinden ;)
[ img ]

Dan staat er ook nog een mooie grote stand van Pavo
[ img ]

Hele leuke stokpaardjes <3
[ img ]

Travelin Country staat links achter het binnenterrein.
[ img ]

Links in achter in de gehele hoek vinden we deze geweldig kleurrijke stand, die je gewoon niet kan missen
[ img ]

Ook staat er binnen het stamboek van de minipaardjes.
zij gaven overigens ook een leuke show in de pennyring vrijdag
[ img ]

Voor de gene die op zoek zijn naar een mooie nieuwe vervoerswagen voor hun paardje,
ook aan jullie is gedacht. Bijna de helft van de wand van de ondernemerspiste bestaat uit trailers en vrachtwagens om de paarden mee te kunnen vervoeren.
[ img ]

Paard en ring vind je links achter de pennypiste, bij de ingang naar de ondernemerspiste.
Zij vertelde mij ook, wat ik zelf wel erg grappig vond.
Dat zij het ervoer alsof ze in een tuincentrum zat. _O-
Dit legde voor mij meteen alle puzzelstukjes op zijn plek, want ik kon mijn eigen gevoel in de hal ook nog niet precies plaatsen. Dat lukte mij na deze geweldige uitleg wel :=
[ img ]

Heel veel halsters in allerlei leuke kleuren!
Aan kleurrijke dingen doet Horse Event dit jaar niet te kort naar mijn mening.
Het ziet er overal lekker fleurig uit!
[ img ]

Zo ook deze geweldige kleurrijke stand voor halstertouwen, hoofdstellen en noem het maar op!
[ img ]


Dit was weer even een update met foto's
ik hoop dat iedereen zo ook een beetje een idee heeft van wat er nu zoal staat op het Horse Event.
Wellicht iets waarvan jullie nu dus zeggen 'daar moet ik vandaag of morgen toch echt even heen!'

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 07:54 



 
Profiel   

Citaat
Zij vertelde mij ook, wat ik zelf wel erg grappig vond. Dat zij het ervoer alsof ze in een tuincentrum zat.


Logisch want dit is volgens mij het voormalig Floriade terrein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 09:01 



 
Profiel   

Wat een leuk verslag! Het was gisteren niet heel druk of wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 09:25 



 
Profiel   

Destination schreef
Wat een leuk verslag! Het was gisteren niet heel druk of wel?


Wij hebben het gister niet als druk ervaren.
Ik persoonlijk vond het heerlijk!
Alle ruimte , niet tegen mensen aanlopen, geen rijen gezien bij de toiletten.
Dus voor mij was het perfect.
Ik ben heel erg benieuwd hoe wij het morgen gaan ervaren aangezien het morgen ook uitverkocht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-18 09:59 



 
Profiel   

Begrijp je paard, begin bij jezelf.

Bij deze een aantal foto's van de eerste 2 ruiters die hier aan meededen.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:06 



 
Profiel   

Begrijp je paard, begin bij jezelf.

Ook was er een menner aanwezig.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:13 



 
Profiel   

Working Equitation van Christel Provaas

[ img ]
[ img ]

het matje in de rijbak was wel een beetje spannend
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En hier ook een leuke groepsfoto :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:30 



 
Profiel   

Wie was diegene op de appaloosa? Mocht je dit lezen: wij zaten te kijken en vonden jou echt super leuk met je paard omgaan. Veel belonen, rustig in je hand en mooi gedoseerd in je hulpen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-18 18:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen