Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een drukte van jewelste op de zondag van Horse Event 2018!

 
Profiel   

Hoi allemaal, mijn naam is Sera Roth en dit is het eerste deel van mijn Horse Event verslag. Ik mocht op de zondag voor Bokt reporter zijn en ben voor jullie met mijn camera op stal geweest! Ik ga jullie dus meenemen naar de zondag van Horse Event. Wat een sfeer, wat een drukte maar vooral, wat een shows! Je kon geen moment stilzitten, er was altijd wel iets te zien of te doen. Dat heb ik gemerkt, want tijd voor foto's verwerken was er bijna niet. Vandaar dat jullie nu pas een verslag te zien krijgen. Laten we snel beginnen!

Aan clinicgevers kwamen we absoluut niet te kort, de keuze was reuze. Van dressuur tot mennen en van leren trailerladen tot het perfect bijhouden van het gewicht van je paard. Deze dingen heb ik tussendoor stukjes van mee weten te pakken en vond het vooral bij Annemarie van der Toorn erg interessant en bijzonder. Ik heb ooit een lesdag bij haar gevolgd en vind haar manier (zij hanteert de methode van Monty Roberts ) heel paardvriendelijk en vooral erg duidelijk. Je ziet dat ze het paard precies weet te vertellen bij wie ze veilig zijn en heeft dit in een no-time aan ze verteld door middel van puur lichaamstaal.

Annemarie van der Toorn bij een clinic trailerladen. Dit paard had het probleem dat hij de trailer op op liep maar halverwege in staak ging en achteruit liep. Stapje voor stapje wist ze hem steeds verder de trailer in te krijgen en zag je de spanning steeds meer van het paard af zakken.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_12 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_13 by Sera Roth, on Flickr

Bart Bax, eigenaar van een dressuurstal, internationaal Grand-Prix ruiter en jurylid.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_1 by Sera Roth, on Flickr

Anneke Hallebeek van de rubriek paardenvoeding op paardenarts.nl over het beoordelen van het gewicht van je paard.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_22 by Sera Roth, on Flickr

Naast deze clinicgevers waren natuurlijk ook de koninginnen van de dressuursport aanwezig om ons wat te komen vertellen over appuyementen, changementen en hoe dat het beste te rijden. Dit waren natuurlijk Anky van Grunsven en Tineke Bartels. Tineke reed op een merrie van Johnson die erg hoog in het bloed zat en alles nogal spannend vond. Toch wist Tineke haar zo te rijden dat het niet duidelijk te merken was. Het paard leek het aan het eind van de clinic toch wel erg leuk te vinden toen ze een prachtige uitgestrekt draf liet zien. Iedereen applaudisseerde en de oortjes gingen strak naar voren. Anky observeerde de clinic en vulde aan waar nodig, en dat vooral met een leuke dosis humor. De vriendschap tussen de twee is duidelijk te merken en ze kunnen veel van elkaar hebben. Tijdens de changementen weet Anky Tineke er meerdere malen op te wijzen dat ze ‘echt recht moet blijven zitten!!’
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_29 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_28 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_2-2 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_1-2 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_3-2 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_30 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_31 by Sera Roth, on Flickr
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:02 



 
Profiel   

Super leuk en dat op een gewone trens *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:22 



 
Profiel   

Snel door naar een van de volgende onderdelen. Want alle variatie binnen de paardensport betekend ook variatie in rassen. Je kon ze allemaal bewonderen in de stal op het event, maar ook in de recreatiepiste om 13:00. Van een enorme Groninger tot mini-paard, en van Hackney tot PRE. Aantal van deze rassen heb ik op de gevoelige plaat weten te zetten, wat me nog niet al te makkelijk af ging tussen al het publiek door. Misschien had je het niet snel verwacht, maar hier was het flink druk!

De Spaanse Andalusiër (oftewel de Pura Raza Espanola).
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_4 by Sera Roth, on Flickr

Het Groninger paard.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_5 by Sera Roth, on Flickr

Het Fjordenpaard.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_8 by Sera Roth, on Flickr

De stoere Fell-pony’s.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_9 by Sera Roth, on Flickr

De Hackney.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_10 by Sera Roth, on Flickr

Tussendoor was er ook tijd om de paardenrassen zelf te bewonderen. Veel meisjes keken hier dan ook hun ogen uit en staat er een grote groep om de dieren heen, die het maar al te leuk vinden om geaaid te worden.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_11 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_21 by Sera Roth, on Flickr

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:24 



 
Profiel   

En natuurlijk kon je genieten van allerlei fascinerende shows. Het lijkt soms bijna een soort goochelshow, je krijgt steeds de gedachte ‘hoe doen ze dat nou?’ . Ik heb mogen genieten van Danca do Lusitano, een Spaanse dressuur Pas-de-Deux en mijn persoonlijke hoogtepunten Pierre Fleury en Alizee Froment. Ik ga hier niet teveel over tikken, want de foto’s spreken voor mij boekdelen als het gaat om deze shows!

Een Pas-de-Deux gegeven door de vereniging van het Spaanse paard Nederland, waaronder Thamar Ghottjalpsen (eigenaar van Penny’s Schaduw) op de bruine PRE hengst Bonito.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_14 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_17 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_15 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_16 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_19 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_20 by Sera Roth, on Flickr

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 21:25 



 
Profiel   

Pierre Fleury, wat een bizarre show was dat. Hij zet in zijn eentje samen met 6 paarden een show in totale vrijheid neer. Hij weet de paarden precies te vertellen waar ze heen moeten en ze doen precies hoe hij zegt, dit met alleen twee zweepjes. Hij heeft zijn rechtervoet op paard 1, linkervoet op paard 2 en paradeert zo de Penny piste door, over hindernisjes heen, en later met meerdere paarden in een rij. Een echt genot om naar deze echt Franse paardenman te kijken! Het was nog een hele klus om wat foto’s te krijgen, want ik was niet de enige op de tribune. Vele paardenmeisjes die dit wille zien en de ouders die het niet erg vinden om hierbij te zijn. Het is dan ook wel erg fascinerend om te zien dat dit mogelijk is.
[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_23 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_24 by Sera Roth, on Flickr

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:47 



 
Profiel   

Nooit genoeg Spaans geweld! Daarom was ik gewoon weer bij een show met Spaanse paarden te vinden, of eigenlijk Portugees. Deze paarden hebben echt mijn hart gestolen en ik vind het prachtig om te zien hoe deze dieren door de piste heen dansen. Danca do Lusitano, een show met 6 Lusitano’s met allemaal andere kwaliteiten. Ze laten met deze show zien hoe veelzijdig dit ras is. Ze worden natuurlijk getraind in de Spaanse rijschool, maar in de moderne dressuur en zelfs de working equitation stelen ze de show. Er zitten zelfs soms springwonders tussen. De een na de ander laat een perfect gedragen passage of piaffe zien, en er is zelfs een combinatie echt traditioneel Portugees gekleed. Deze laten samen met een danseres een soort kür op muziek zien.

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_32 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_34 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_35 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_33 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_36 by Sera Roth, on Flickr

[ img ]HE18_SeraRothPhotography_zondag_37 by Sera Roth, on Flickr

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:47 



 
Profiel   

Gave foto's vam de Fell pony's!! <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 18:20 



 
Profiel   

Gaaf zeg, heb je nog meer foto's van het trailerladen? Paard staat bij ons op stal en ken de eigenaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:28 



 
Profiel   

Mooie foto's! Heb je toevallig ook plaatjes van de proefgerichte clinic gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 08:35 



 
Profiel   

wat een mooie foto's! heel leuk om de dag zo nogmaals te beleven <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 19:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen