Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn vrijdag op Horse Event

 
Profiel   

Als je niet van grote mensenmassa’s houdt is vrijdag de ideale dag om naar het Horse Event te gaan. Ik doe dat dan ook al jaren. Aangezien de Expo perfect te bereiken is met openbaar vervoer, pak ik dan ook niet meer de auto vanuit Brabant. Ik was er gisteren met mijn zus en misschien vinden jullie het leuk om een kort verslagje te lezen van onze dag, helaas zonder foto’s

Ik ben een grote fan van Warwick Schiller dus was erg blij dat hij aanwezig zou zijn voor een demo. Dus nadat we eerst koffie hadden gedronken en hadden bijgekletst, begonnen mijn zus en ik met een rondje langs de standjes en toevallig kwamen we vrij snel bij Warwick’s stand. Aangezien er helemaal niemand was konden wij even een praatje met hem en zijn zoon maken. Als je iemand al jaren volgt op internet en volgens zijn methode met je paarden werkt, is het leuk om iemand eens in levende lijve te zien. En dat kan dan ook tegenvallen, maar dat was in Warwick’s geval zeker niet van toepassing. In het echt is het ook een zeer aardige man. Om 11 uur begon zijn demo en dus zaten wij op de tribune van de recreatiepiste om op ons gemak alles te bekijken. Hij zou werken aan het bijten van een hengst maar omdat de hengst dat niet echt liet zien maar wel erg afgeleid was, heeft Warwick daar aan gewerkt in het slechts half uurtje dat hij had. Zijn methodes hebben veel raakpunten met wat Wendy Bleekemolen van Two Lazy Seven horse doet, die bij iedereen waarschijnlijk bekender is. Maar hij gaat dan nog een stapje verder.

De demo van Wendy hebben we ook gezien en was zoals altijd erg fijn om naar te kijken. We hebben nog een stukje over de biomechanica van het paard gezien, en naar aanleiding daarvan heb ik later ook het boek gekocht. Ik ben erg benieuwd naar wat daarin staat. Het rassendefile is ook altijd leuk om naar te kijken, al irriteert het me dat dat plaats moet vinden in de kleine recreatiepiste. Die is echt veel te klein voor zoveel paarden tegelijk en paarden kunnen zich niet echt goed laten zien.

Dan was er een Fransman, waarvan ik de naam even niet meer weet, die met 8 paarden bezig was. Hij zou later blijkbaar ook nog een show geven maar wij konen niet ontdekken waar en hoe laat dat dan was, dus die hebben we helaas niet gezien. Deze demo ging om te laten zien hoe hij met zijn paarden werkt. En het is geruststellend om te zien dat ook bij mensen die professioneel met paarden demo’s geven, niet alles meteen goed gaat. Als ik het goed had begrepen waren de paarden ook nog maar net aangekomen en mochten ze gewoon even ontspannen in de piste. Daarna begon hij om de paarden naast elkaar plaats te laten nemen, waar niet alle paarden even veel zin in hadden. En dan is het als toeschouwer amusant om een paard gewoon rondjes te zien rennen en als hij bij de andere paarden wilde gaan staan, hij dat perse tussen twee andere paarden wilde doen en niet aan de buitenkant zoals blijkbaar de bedoeling was. Maar uiteindelijk waren ze allemaal gekalmeerd en stond iedereen naast elkaar en liet hij nog wat oefeningen zien.

Verder hebben we nog de demo van Annemarie van der Toorn gezien, wat ik altijd leuk vind omdat zij gewoon leuk kan vertellen. En de demo met Arabische paarden. Het eerste deel daarvan was erg leuk, er werd een goed verhaal verteld wat op een bandje stond en het paard was relaxt en werd bitloos en met bareback pad gereden. Daarna kwamen een Engels en een western gereden Arabier in de ring en was er live een verhaaltje. Laat ik het er maar op houden dat zowel de demo als het verhaaltje nog wat werk nodig hebben. :D

Ik denk dat dat zo’n beetje de dingen zijn die wij hebben gezien. Wij zijn meer van het western (waar volgens mij dit jaar helemaal niks te zien was) en het Horsemanship dus hebben we niet in de sportpiste of penny piste gezeten.

Een ander voordeel van de vrijdag is dat je rustig bij alle standjes kunt kijken en de standhouders niet veel te doen hebben en maar al te graag met je willen praten. Soms irritant als je niet geïnteresseerd bent maar uit beleefdheid toch maar even blijft staan, en soms is het gewoon leuk/gezellig/interessant. Het overgrote deel ken ik wel, maar ieder jaar is er toch weer wel iets nieuws. Dit jaar zag ik een nieuw merk hoefschoenen, waar ik in ieder geval nog niet van had gehoord. Iets Zwitsers. En de pluche paardjes natuurlijk. Ik las in een ander topic dat er ook een educatief verhaal bijhoort, maar de paardjes en vooral alle toebehoren zijn geweldig. Je zou er bijna een kind voor nemen :j

En dan als laatste het eten, dat is ook prima verzorgd. Ik denk dat er voor ieder wel wat is. Jammer dat de vleesloze hamburger kraam niet open was want dat ik wel willen proberen. En ik vraag me af waarom er twee grote snoepkramen moeten staan. Maar er was niks mis met de hotdog, de poffertjes, friet, vruchtensap, koffie, appelgebak, muffin en gado gado die wij op hebben :o

Al met al weer een gezellig dagje uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-19 11:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen