Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

[HE19] [Boktreport] De zondag in beeld

 
Profiel   

Ik heb absoluut geen interesse in het event zelf maar wat weten jullie dit leuk te omschrijven! Echt complimenten :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 02:39 



 
Profiel   

Leuke foto’s. Veel verschillende de dingen te zien.

Heb je toevallig ook nog foto’s van de Gelderse?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 06:59 



 
Profiel   

Eveline123 schreef
In 1978 was de laatste Groninger hengst Baldewijn net optijd gered van de slacht. Het ras was in gevaar, maar door de Vereniging Het Groninger Paard kunnen wij nog steeds van het ras genieten! Het ras heeft officeel een status als zeldzaam huisdier, omdat er nog steeds relatief weinig Groninger paarden zijn.

De vereniging heeft een prachtige omschrijving van het Groninger paard:
‘Een zwaar, lang gelijnd warmbloedpaard met een krachtige bouw, een sprekend hoofd, een gespierde middellange hals, voldoende schoft die soepel overgaat in een niet te lange sterke rug, een tamelijk schuine schouder, een brede en diepe zwaar gespierde romp, ronde welving der ribben, een zwaar ontwikkelde achterhand, massief beenwerk met platte pijpen en ruime harde voeten. Het temperament is gelijkmatig en toch voldoende levendig. Het paard is sober en werkwillig.
Kortom een prachtig sierlijk maar sterk paard die graag voor je werkt en waar je zelfs na een paar dagen niet rijden gewoon kunt opstappen en wegrijden.
Het was dan ook prachtig om deze paarden te zien rondrijden in de ring! En ze hebben zeker hun plekje op horse event verdient. Zijn er toevallig nog mensen die zelf een Groninger hebben, lijkt me leuk om te weten.

In deze show reden 4 ruiters, ik heb van slechts 2 de namen kunnen horen. Dit waren Marjolein en Sandra.


[ [url=m/QCMX0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xRyQkV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8KYCzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUEeQo.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wat een mooie foto’s!! Ik rijd op het eerste paard, Marco heb om te reageren even weer een account aangemaakt, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:13 



 
Profiel   

Lepenie schreef
Eveline123 schreef
In 1978 was de laatste Groninger hengst Baldewijn net optijd gered van de slacht. Het ras was in gevaar, maar door de Vereniging Het Groninger Paard kunnen wij nog steeds van het ras genieten! Het ras heeft officeel een status als zeldzaam huisdier, omdat er nog steeds relatief weinig Groninger paarden zijn.

De vereniging heeft een prachtige omschrijving van het Groninger paard:
‘Een zwaar, lang gelijnd warmbloedpaard met een krachtige bouw, een sprekend hoofd, een gespierde middellange hals, voldoende schoft die soepel overgaat in een niet te lange sterke rug, een tamelijk schuine schouder, een brede en diepe zwaar gespierde romp, ronde welving der ribben, een zwaar ontwikkelde achterhand, massief beenwerk met platte pijpen en ruime harde voeten. Het temperament is gelijkmatig en toch voldoende levendig. Het paard is sober en werkwillig.
Kortom een prachtig sierlijk maar sterk paard die graag voor je werkt en waar je zelfs na een paar dagen niet rijden gewoon kunt opstappen en wegrijden.
Het was dan ook prachtig om deze paarden te zien rondrijden in de ring! En ze hebben zeker hun plekje op horse event verdient. Zijn er toevallig nog mensen die zelf een Groninger hebben, lijkt me leuk om te weten.

In deze show reden 4 ruiters, ik heb van slechts 2 de namen kunnen horen. Dit waren Marjolein en Sandra.


[ [url=m/QCMX0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xRyQkV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8KYCzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUEeQo.jpg]Afbeelding[/url] ]




Wat een mooie foto’s!! Ik rijd op het eerste paard, Marco heb om te reageren even weer een account aangemaakt, haha.


Dankje! Als je wilt kan ik wat foto's mailen dan moet je me even een pb sturen☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:16 



 
Profiel   

Benoite schreef
Ik heb absoluut geen interesse in het event zelf maar wat weten jullie dit leuk te omschrijven! Echt complimenten :j


Dankjewel! Het was ook heel leuk om te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:16 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
Leuke foto’s. Veel verschillende de dingen te zien.

Heb je toevallig ook nog foto’s van de Gelderse?


Ik helaas niet maar misschien heeft Sarah daar wel foto's van. Er is zoveel daar dat we jammer genoeg niet alles kunnen fotograferen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:18 



 
Profiel   

Eveline123 schreef
In 1978 was de laatste Groninger hengst Baldewijn net optijd gered van de slacht. Het ras was in gevaar, maar door de Vereniging Het Groninger Paard kunnen wij nog steeds van het ras genieten! Het ras heeft officeel een status als zeldzaam huisdier, omdat er nog steeds relatief weinig Groninger paarden zijn.

De vereniging heeft een prachtige omschrijving van het Groninger paard:
‘Een zwaar, lang gelijnd warmbloedpaard met een krachtige bouw, een sprekend hoofd, een gespierde middellange hals, voldoende schoft die soepel overgaat in een niet te lange sterke rug, een tamelijk schuine schouder, een brede en diepe zwaar gespierde romp, ronde welving der ribben, een zwaar ontwikkelde achterhand, massief beenwerk met platte pijpen en ruime harde voeten. Het temperament is gelijkmatig en toch voldoende levendig. Het paard is sober en werkwillig.
Kortom een prachtig sierlijk maar sterk paard die graag voor je werkt en waar je zelfs na een paar dagen niet rijden gewoon kunt opstappen en wegrijden.
Het was dan ook prachtig om deze paarden te zien rondrijden in de ring! En ze hebben zeker hun plekje op horse event verdient. Zijn er toevallig nog mensen die zelf een Groninger hebben, lijkt me leuk om te weten.

In deze show reden 4 ruiters, ik heb van slechts 2 de namen kunnen horen. Dit waren Marjolein en Sandra.


[ [url=m/QCMX0M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xRyQkV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8KYCzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JUEeQo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik reed met de Hengst Oscar op de BBP, het was weer prachtig om mee te rijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:39 



 
Profiel   

[/quote]

Ik reed met de Hengst Oscar op de BBP, het was weer prachtig om mee te rijden![/quote]

Jullie zagen er prachtig uit. Knap hoe je hem met barebakpad reed en je zag hoeveel plezier jullie hadden als jullie een mailadres geven kan ik de foto's sturen als jullie dat willen ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:45 



 
Profiel   

Eveline123 schreef
Ik heb vandaag een strakke planning, maar dan loop je even langs de sportpiste en zie je daar 4 prachtige lipizzaners door de baan lopen. Ik moest wel even kijken.
En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan, want er waren niet alleen paarden maar er kwam ook een danser de piste in.
Dit gaf een prachtig beeld van de paarden met de danser en het gaf echt een Spaans gevoel.


[ [url=m/5lGhhd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dF0DmD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lLsRjR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GmVmxl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zrb68p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TaRJ0U.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn dat geen Lusitano's?

Portugees in dat geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:56 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Eveline123 schreef
Ik heb vandaag een strakke planning, maar dan loop je even langs de sportpiste en zie je daar 4 prachtige lipizzaners door de baan lopen. Ik moest wel even kijken.
En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan, want er waren niet alleen paarden maar er kwam ook een danser de piste in.
Dit gaf een prachtig beeld van de paarden met de danser en het gaf echt een Spaans gevoel.


[ [url=m/5lGhhd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dF0DmD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lLsRjR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GmVmxl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zrb68p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TaRJ0U.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn dat geen Lusitano's?

Portugees in dat geval :)



Klopt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:58 



 
Profiel   

Jeetje als ik zo die foto's zie zie ik wat een hoop ik ook niet gezien heb gisteren. Het was gewoon teveel. Prachtige plaatjes :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:00 



 
Profiel   

Nibbit schreef
Eveline123 schreef
Ik heb vandaag een strakke planning, maar dan loop je even langs de sportpiste en zie je daar 4 prachtige lipizzaners door de baan lopen. Ik moest wel even kijken.
En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan, want er waren niet alleen paarden maar er kwam ook een danser de piste in.
Dit gaf een prachtig beeld van de paarden met de danser en het gaf echt een Spaans gevoel.


[ [url=m/5lGhhd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dF0DmD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lLsRjR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GmVmxl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zrb68p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TaRJ0U.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zijn dat geen Lusitano's?

Portugees in dat geval :)


Ja het zijn Lusitano's heb het programma even teruggekeken. Dat gebeurt er dus als je je niet van tevoren hebt ingelezen wat voor show het is haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:04 



 
Profiel   

Eveline123 schreef
The principles of training
Dit was toch wel de clinic waar ik het meest naar uitkeek! De Australiër Warwick Schiller zou gaan laten zien en uitleggen wat nou de principes van trainen zijn. Tijdens het trainen zoekt hij naar een manier van contact maken waarbij het paard altijd op de eerste plek komt.
Schiller heeft ook een YouTube kanaal waar hij ook een serie heeft lopen over The principles of training. Zelf heb ik hier al aandachtig naar gekeken en ik raad het ook zeker aan! Hij kan het niet alleen goed uitleggen maar hij kan ook laten zien wat hij bedoelt. Ik vind het in ieder geval prachtig en interessant om te zien en horen.
Nog een korte beschrijving van Warwick zelf. Warwick heeft op het hoogste niveau deelgenomen aan 2 wereldruiterspelen met het Australische Reinig Team. Hij is opgegroeid op een schapenhouderij en had daar ook paarden. Zijn vader Ray was 18 jaar stierenrijder en zijn vrouw vertegenwoordigde het Australische Reinig Team in de World Equestrian Games in Tryon in 2018, Warwick is dus niet de enige die beroemd is. Tegenwoordig heeft hij een stal in Hollister, California.
In deze clinic heeft hij verteld over ‘make the wrong things hard and the right things easy’. Ik zal het proberen uitteleggen hoe hij dat in deze clinic heeft laten zien.
Het paard hier was een druk paardje dat graag zo snel mogelijk weer naar de uitgang wou. Het naar de uitgang willen is ‘the wrong thing’ Warwick liet het paard en de ruiter dus hier in een cirkel lopen en liet de druk los wanneer het paard ontspande. En wat gebeurt er het paard loopt relax weg van de uitgang. Waarom? Omdat de het lopen bij de uitgang nu moeilijker is gemaakt dan het lopen in de piste. Zo leert het paard rustig te blijven in een bak. Het foute is dus moeilijker dan het goede (rustig door de piste lopen). Dit is even in een notendop uitgelegd en dit kan hij zelf veel beter. Maar ik hoop dat jullie nu het punt begrijpen
[ [url=m/o5a4Be.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uEf2Ej.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mel3LN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9LxcMN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dank je wel dat je van mij ook foto's hebt gemaakt :D :D :D
Hij was ook wel erg druk, zelfs voor zijn doen. Maar dat was juist perfect voor Warwicks show!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:44 



 
Profiel   

Eveline123 schreef
NatasjavE schreef
Leuke foto’s. Veel verschillende de dingen te zien.

Heb je toevallig ook nog foto’s van de Gelderse?


Ik helaas niet maar misschien heeft Sarah daar wel foto's van. Er is zoveel daar dat we jammer genoeg niet alles kunnen fotograferen


Als er foto's zijn gemaakt hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 09:52 



 
Profiel   

Benoite schreef
Ik heb absoluut geen interesse in het event zelf maar wat weten jullie dit leuk te omschrijven! Echt complimenten :j

Wat leuk! Dankjewel! :D


NatasjavE schreef
Leuke foto’s. Veel verschillende de dingen te zien.

Heb je toevallig ook nog foto’s van de Gelderse?

Ik helaas ook niet, sorry! Ik heb nog foto's van de clinic van Aeres in de ondernemerspiste en van Felinehoi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 10:42 



 
Profiel   

SarahIlse schreef
Benoite schreef
Ik heb absoluut geen interesse in het event zelf maar wat weten jullie dit leuk te omschrijven! Echt complimenten :j

Wat leuk! Dankjewel! :D


NatasjavE schreef
Leuke foto’s. Veel verschillende de dingen te zien.

Heb je toevallig ook nog foto’s van de Gelderse?

Ik helaas ook niet, sorry! Ik heb nog foto's van de clinic van Aeres in de ondernemerspiste en van Felinehoi.


Helaas! Misschien iemand anders....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 13:26 



 
Profiel   

Eveline123 schreef
Ik reed met de Hengst Oscar op de BBP, het was weer prachtig om mee te rijden!


Ik heb jullie vorig jaar al gespot op Horse Event en dit jaar weer. En verbaas me er elke keer weer over dat hij zo ontzettend braaf is. Dat je hem kan rijden bitloos en met bbp in de hectieck van het evenement en zijn hengst zijn.

Mijn omplimenten heel gaaaaf <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 19:22 



 
Profiel   

Super leuk verslag!

Wil via deze weg ook even de dames van de Groningers complimenten geven! Vond jullie kur erg tof! En extra respect voor Birte! Bitloos en op een barebackpad! En zo leuk hoe je Oscar helemaal knuffelde beloonde en de hemel in prees toen hij netjes op het blok stond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 19:32 



 
Profiel   

Wat leuk! Heb je een foto van Orion? Ik ben wel heel benieuwd nu zijn broer was al heel mooi knap hoe ze hem heeft gereden met bareback pad![/quote]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

2 fotos zijn van Horse Event 2 jr geleden, toen reed ik samen met Orion naast Oscar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 20:07 



 
Profiel   

Ik heb nog enorm veel foto's waarvan ik ze toch wil posten. Dit heb ik eerder niet gedaan omdat of een andere reporter hier al foto's van heeft geplaatst of ik het was me simpelweg ontschoten, oeps.

Vincent Liberator, een naam die jullie dit weekend al in het zaterdag verslag hebben gezien.
Zelf ben ik heb ik hem dit weekend 3x gezien. Eerst was ik vrijdag naar zijn demo gegaan in de recreatiepiste, dit ging niet helemaal soepel maar daar leer je ook heel veel van. De paarden waren voor het eerst weer in de bak dus gingen de eerste 10 minuten lekker zelfs spelen, ik geef ze groot gelijk! Toen het serieuze werk begon was vooral Loes een beetje eigenwijs en we hoorden dus vaak dat Vincent Loes weer riep en/of corrigeerde.
Bij de show van Britt en George kwam Vincent eerst de penny piste in nu voor een kleine show voordat Britt kwam. Hier was ook 1 lekker eigenwijs paard waarvan wij wisten dat dat waarschijnlijk wel weer Loes was, we konden hier wel om lachen haha. Maar desalniettemin was het een prachtige show!
Zondag wou ik dus ook al te graag foto's maken van Vincent en zijn paarden helaas was ik te laat en heb ik slechts de laatste 5 minuten gezien. Maar ik wou ze toch delen, dus hier zijn ze dan.

Nog even nagenieten van horse event 2019:)

[ img ]
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 14:41 



 
Profiel   

Op horse event 2019 was er ook elke dag een afscheid van Feline en Fenna als penny vloggers.
Bij dit afscheid gaven ze het stokje door aan Calijn (van paardzoektbaas), Famke Dijkstra en Joyce&Jaydee. Ik kwam bij de Penny piste aan en ze deden net hun laatste rondje. Daar heb ik uiteraard foto's van geschoten.

Feline en Fenna
[ img ]

Famke en Calijn
[ img ]

En Joyce en Jaydee

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 14:53 



 
Profiel   

Afgelopen zondag was ik ook nog op Horse Event te vinden. Ik heb de zondag geholpen op de stand, maar ben stiekem nog even wezen kijken bij Britt Dekker en heb daar een korte video compilatie van gemaakt.


Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 17:03 



 
Profiel   

SsSimonee schreef
Super leuk verslag!

Wil via deze weg ook even de dames van de Groningers complimenten geven! Vond jullie kur erg tof! En extra respect voor Birte! Bitloos en op een barebackpad! En zo leuk hoe je Oscar helemaal knuffelde beloonde en de hemel in prees toen hij netjes op het blok stond!



Bedankt, Oscar is een paard wat geniet van aandacht en graag werkt en altijd super zijn best doet. Dat maakt dat hij mij zo’n safe gevoel geeft dat ik hem overal bitloos en met BBP kan rijden. Dat met het Blok hebben we thuis slechts 1x geoefend, daardoor vond hij het nog een klein beetje spannend maar deed het toch weer voor mij. Zo lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 18:13 



 
Profiel   

felicity schreef
Eveline123 schreef
Ik reed met de Hengst Oscar op de BBP, het was weer prachtig om mee te rijden!


Ik heb jullie vorig jaar al gespot op Horse Event en dit jaar weer. En verbaas me er elke keer weer over dat hij zo ontzettend braaf is. Dat je hem kan rijden bitloos en met bbp in de hectieck van het evenement en zijn hengst zijn.

Mijn omplimenten heel gaaaaf <3 <3



Een van de sterke punten van een Groninger is zijn goede karakter. Erg leuk om te lezen dat dit anderen ook opvalt.

Ook bij de ruin Marco was het goede karakter goed zichtbaar, hij is slechts een half jaar onder het zadel en dit was zijn eerste evenement, paard zette geen stap verkeerd! Zo fijn om met deze paarden te werken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 18:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen