Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[HE19] mijn kleine samenvatting van de zondag

 
Profiel   

hallo lieve Bokkers

Jaaa dat was het dan alweer helaas.
Horse Event 2019. Zelf ben ik 2 dagen geweest, 1 dag als bokt reporter (waar ik super van heb genoten en met plezier verslag van heb gedaan) en een dag voor mij zelf.
Uiteraard is natuurlijk ook de 2e dag mijn camera mee geweest en heeft weer een aantal mooie plaatjes gemaakt.
Zo heb ik vandaag gekeken naar een stukje over de opleiding van het Aeres MBO Barneveld.
Hierin werd het onderdeel springen uitgelegd. Heel interessant, er werd door de clinic gever ook mee geteld hoeveel galopsprongen er precies tussen de hindernissen zaten, zodat het voor de toeschouwers gelijk duidelijk was.

Daarna kwamen de friezen in actie. Hier werd verteld hoe je eigenlijk van een B niveau tot de grandprix rijd en waarom de dressuur onderdelen nou precies in een proef zitten.
In de clinic reden 2 friezen mee. Eentje op z1 niveau en eentje die net zijn grandprix bewijs had binnen gehaald.

Op een gegeven moment kwam er een act die niet op de planning van de site stonden, dit was natuulijk een enorme verassing.
Er kwam een vierspan trekpaarden de baan ingestormd en je voelde gewoon de grond trillen wat een kracht. De clinic duurde maar een klein kwartiertje maar was super gaaf om te zien wat een kracht zo een vierspan trekpaarden kan hebben galopperend door de baan met scherpe wendingen.

Ook heb ik nog een demonstratie gezien over de hunting. Hieruit blijkt dat dus veel eventing ruiters in de winter vaak op hunting meegaan. Dit is vooral omdat in de hunting ook veel natuurlijke hindernissen worden gesprongen (slootjes, boomstammen ).
Ze hadden 12,5 paar honden bij zich (25 honden ). Deze honden waren super getraind en bleven in de buurt van de begeleider, de man met de trompet. In de zelfde demonstratie reed ook Bianca Schoenmakers mee. Zij reed op een Amerikaans hunting paard mee. Dit was super leuk omdat ze nog nooit op dat paard had gezeten, maar wel even gelijk op een oxer en natuurlijke hindernissen afreed. Super knap !

En dan natuurlijk de laatste van de dag die ik heb gezien.
Britt Dekker met haar prachtige hengst George. Dit is de reden dat ik vandaag er was.
Helaas kon ik vrijdag niet gaan en baalde toen zo erg dat ik Britt had gemist, toen ik vrijdag hoorde dat Britt nog een keer kwam op zondag was er geen twijfel meer.
En wat was het de moeite waard. Een uur van tevoren het mooiste plekje bemachtigd langs de ring. En toen kwam ze binnen zonnetje begon even te schijnen en George leek echt zilver zoals Britt altijd zegt. Britt vond het wel spannend en moest ook eerst even wennen, maar nadat alles rustig was heeft ze haar kur gereden op muziek van haar nieuwste film Whitestar. WAT EEN GEWELDIG MOOI PAARD IS GEORGE.

Kortom ik heb mega genoten van de zondag !!
Ook ben ik bokt heel erg dankbaar dat ik de kans kreeg om zaterdag bokt reporter te mogen zijn !! dank jullie wel.
Voor alle foto's kunt u kijken op http://www.lisaterwielfotografie.nl

Groetjes Lisa
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Lterwiel op 15-09-19 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-19 23:39 



 
Profiel   

Ik heb voor een groot deel dezelfde dingen gezien als jij, alleen heb jij er wel veel mooiere plaatjes van geschoten :j . Van afstand leek het net alsof George was ingespoten met een soort glitterspray.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:49 



 
Profiel   

SusanH schreef
Ik heb voor een groot deel dezelfde dingen gezien als jij, alleen heb jij er wel veel mooiere plaatjes van geschoten :j . Van afstand leek het net alsof George was ingespoten met een soort glitterspray.


Jaa klopt hij had ook glitters alleen helaas was het zonnetje ver te zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:54 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's!
Heb je er misschien meer van mij? (American Hunter) :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 07:57 



 
Profiel   

Ik vond jou wel stoer hoor, op een paard waar je nog niet eerder op gereden had. Gave schimmel was dat!

Edit: en jouw tip van hand naar voren is voor mezelf ook heel nuttig en ga ik zeker gebruiken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:02 



 
Profiel   

Leuk! Ik heb mezelf gespot :+

@schoentje, ik heb wel wat foto's van jou op de Hunter denk ik! Stuur me even een pb met je mail, dan kan ik ze naar je mailen als ik zover ben :+ iets met werkweek is weer begonnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:19 



 
Profiel   

Het was een mooie dag. Zoveel te zien. En britt heel mooi met haar paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:23 



 
Profiel   

@SusanH, het is altijd even afwachten wat ze voor je meenemen natuurlijk. Maar het was inderdaad echt een fijn paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 08:39 



 
Profiel   

Mooie foto’s zeg!

Ik was echt weg van die schimmel Hunter, had ik wel mee naar huis willen nemen. :$

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 07:25 



 
Profiel   

Haha ja ik ook. Samen met George :)) dan ga ik schimmels sparen :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 07:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen