Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fotomeeting.. Meld je vrijblijvend aan!

 
Profiel   

Hee bokkers,

Een beetje een cynische titel natuurlijk. Want ik wil graag eens iets bespreekbaar maken. De afgelopen 2 meetings die ik heb gedaan en bij de meeting die ik momenteel zelf organiseer zie ik een terugkomende trend. Namelijk dat mensen (voornamelijk fotografen) niet komen opdagen, de dag van te voren niks meer laten weten, last minute afzeggen met een slechte smoes, noem maar op. Inmiddels heb ik al meerdere meiden hierover gesproken en ik hoor van veel kanten dezelfde verhalen: dit gebeurt bij elke meeting.

Waar ligt dit toch aan? Zijn het steeds dezelfde bokkers die dit doen? Boeit het mensen gewoon echt niet dat de modellen uitgebreid gewassen en gepoetst worden voor een dag waarop geen fotograaf komt opdagen? Of dat een organisator hier veel energie en tijd in steekt zonder winst eruit te krijgen?

Ik snap dat het eens kan voorkomen. Iedereen is eens ziek of oververmoeid of verhinderd. Tuurlijk. Maar de laatste meeting waaraan ik heb meegedaan bleven er de dag van tevoren 3 fotografen over van een groep van 8 die al weken op de lijst stonden. Dat is toch absurd?

Ik wil zelf hierdoor eigenlijk liever alleen nog maar portfoliodagen gaan doen met mede-fotografen die ik al ken, maar dat neemt wel de charme weg van meetings. Want ik vind het wel oprecht heel erg leuk om nieuwe fotografen te ontmoeten en elkaar te helpen en te inspireren.

We zien allemaal dat betaalde meeloopdagen als paddenstoelen uit de grond schieten. Ik snap dat dit een goed verdienmodel is voor fotografen. Soms heb ik wel mijn vraagtekens bij meeloopdagen van fotografen die overduidelijk zelf nog veel te leren hebben, maar bon. Eigen keuze om je daarvoor in te schrijven natuurlijk. Maar is dit dan dus de kant die we op moeten? Veel geld betalen voor een avondje foto's maken omdat je dan tenminste zeker kan zijn dat de deelnemers komen opdagen? Ik zou dat zelf zonde vinden.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Hoe gaan we het nog leuk houden met z’n allen? Wie heeft er straks nog puf om een meeting te organiseren? Ik zou bijna denken aan een borgsom betalen bij inschrijving die je terugkrijgt bij het leveren van de foto’s. Maarja goed dan moet je ook wel weer een organisator hebben die te vertrouwen is met het geld.

Wat vinden jullie? Shoot!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 23:25 



 
Profiel   

Dit speelt al jaren, exact de reden dat ik ermee ben gestopt. Het organiseren van een fotomeeting gaf mij daardoor onwijs veel stress en frustratie. Ik had er geen lol meer aan en hierdoor kreeg ik helaas ook diverse discussies met mensen omdat ik er ook niet al te vrolijk meer van werd.
Helaas blijkt dat veel mensen zich gewoon niet aan afspraken kunnen houden. Als je, je eraan stoort vrees ik dat er maar één ding op zit en dat is ermee stoppen. Er verandert namelijk weinig tot niks. De slechte appels verpesten het voor de goede deelnemers, maar ze hebben helaas wel de overhand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 12:56 



 
Profiel   

Ik denk dat mensen zich voor meerdere meetings opgeven in een periode en dan alleen meegaan bij degenen waar de uiteindelijke paardenlijst het leukst/meest gevarieerd voor hen blijkt? Je kan je makkelijk opgeven en dan ontstippen als er van tevoren veel "gekletst" wordt voor de meeting er überhaupt is (als bijv de datum verplaatst wordt, vroegâh zaten we dan rustig op 40blz gepraat voor er uiteindelijk foto's voorbij kwamen haha, en daar moet je wel zin in hebben ;) )

Ik heb ook wel het een en ander aan meetings georganiseerd, en merkte wel dat hoe verder vooruit je de datum plande, hoe meer afhakers/vergeters je aan het einde had.. Ik loste dat op door een week of drie van tevoren een PBtje naar elke deelnemer te sturen met de vraag of ze nog steeds die datum open hadden/van plan waren echt te komen, en iedereen die dan niks liet horen (tot een in de pb genoemde uiterste datum, een week voor de meet ongeveer) die kiepte ik dan van de lijst af. :D
Ruimt lekker op, moet ik zeggen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 13:42 



 
Profiel   

Ik vind het echt heel triest. Als je je aanmeld zet je toch zelf in je agenda dat je die dag iets hebt staan?
Smoesjes zoals ‘oh maar ik heb niks meer gehoord’ is echt heel maf. Je reageert zelf in een topic en meld je daar aan en daar kan je alle info vinden. Wat moet je nog meer horen?
Echt heel zonde..

Wij hebben in januari een fotoshoot op stal gehad. Fotograaf wilde oefenen en iedereen zou een x aantal foto’s krijgen. Het is inmiddels mei. En van mijn ene pony (netjes gewassen geschoren en gevlochten) heb ik 0 foto’s ontvangen, en ga ik ook niet meer krijgen. Veel beloftes maar niks wordt nagekomen.
Ik ben de hele dag aanwezig geweest, geholpen waar het kon, 100 knakworsten en broodjes gekocht voor de lunch. Ook als ‘model’ raak je best gefrustreerd… had die hele zondag ook aan andere dingen kunnen spenderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 13:43 



 
Profiel   

Ja het is echt heel vervelend aan het worden. Ook vooral het feit dat er amper nog verantwoordelijkheid genomen wordt. Modellen en fotografen gaan er erg vrijblijvend mee om, en dat maakt dat ik ook liever op een vaste groep terugval dan dat ik onbekende mensen meeneem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 09:02 



 
Profiel   

Ik ben paar weken terug voor het eerst bij een fotomeeting geweest. En vond het wel 'lastig' zeker omdat mijn eigen hond loops was, maar wel een leuke leenhond meegenomen (van m'n schoonouders, dus ken de hond) en het groepje was heel gezellig.
Desbetreffende topic was actief, maar goed bij te houden. Dat vond ik wel prettig! En uiteindelijk een hele leuke ochtend gehad! Dus fotografen die er waren, jullie waren top!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 09:08 



 
Profiel   

Ik herken de frustratie helaas en ik vind het echt niet netjes. Ik ben zelf fotograaf en merk dat er onder de fotograferen ook veel verschil is. Zo ben ik serieus bezig mijn bedrijf naar een hoger level te tillen en dan is het noodzakelijk om betrouwbaar te zijn. Ik wil juist graag een goede service bieden en dat laat je ook zien tijdens portfolioshoots en meetings. Fotografen die het hobbymatig doen voelen misschien minder die druk denk ik.

Persoonlijker vind ik het prettiger om mee te doen aan kleinschaligere meetings. Bijvoorbeeld met 3 modellen. Dan kan ik ook beloven dat ik op tijd foto's kan leveren en communicatie verloopt sneller.

(Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat modellen zich houden aan de afspraken, zoals niet de logo's eraf knippen. Gebeurd zelfs vaak bij de (gratis) portfolioshoots en dat is ook echt niet netjes. Maargoed, dat is een andere discussie)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-22 09:28 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit een foto meeting gedaan.

Ik zou wel graag willen maar ben vaak te laat dan zijn er al genoeg fotografen.

En mezelf op reserve zetten is soms lastig vooral als de gekozen fotografen pas laatste moment afzeggen.

Zelf 1 organiseren lijkt me leuk maar wil ik eerst zelf 1 mee maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 18:42 



 
Profiel   

Ik heb jaren terug ook vaak meetings georganiseerd en idd vaak last van last minute afzeggers. :\
Van modellen en fotografen.

Ik heb het toen een aantal jaar niet georganiseerd. Nu zo heel af en toe. En ik ga eigenlijk ook alleen maar naar meetings van mensen waarvan ik weet dat het goed georganiseerd is.

En ik ga ook niet naar meetings georganiseerd door modellen. :+ Sorry maar ze zeggen dan vaak zelf dat ze er alleen de ochtend zijn want paardlief moet weer op stal/naar de wei. Ja, en de middag dan? Ik vind dat als je het organiseert er ook de hele dag moet zijn. Vaak worden de meetings georganiseerd door een model gewoon georganiseerd omdat ze mooie foto's willen en zeker willen weten dat ze uitgekozen worden. Door het zelf te organiseren mogen ze automatisch mee.

Maar ja, de middag willen ze niet blijven dus moet de rest het maar uitzoeken. :+

Ok, ik wil niet iedereen over één kam scheren, er zullen uitzonderingen zijn. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-22 18:48 



 
Profiel   

absque_dubio schreef
Ik vind het echt heel triest. Als je je aanmeld zet je toch zelf in je agenda dat je die dag iets hebt staan?
Smoesjes zoals ‘oh maar ik heb niks meer gehoord’ is echt heel maf. Je reageert zelf in een topic en meld je daar aan en daar kan je alle info vinden. Wat moet je nog meer horen?
Echt heel zonde..

Wij hebben in januari een fotoshoot op stal gehad. Fotograaf wilde oefenen en iedereen zou een x aantal foto’s krijgen. Het is inmiddels mei. En van mijn ene pony (netjes gewassen geschoren en gevlochten) heb ik 0 foto’s ontvangen, en ga ik ook niet meer krijgen. Veel beloftes maar niks wordt nagekomen.
Ik ben de hele dag aanwezig geweest, geholpen waar het kon, 100 knakworsten en broodjes gekocht voor de lunch. Ook als ‘model’ raak je best gefrustreerd… had die hele zondag ook aan andere dingen kunnen spenderen.


Dat is ook wel heeeel aso -O-

plutolover schreef
Ik heb nog nooit een foto meeting gedaan.

Ik zou wel graag willen maar ben vaak te laat dan zijn er al genoeg fotografen.

En mezelf op reserve zetten is soms lastig vooral als de gekozen fotografen pas laatste moment afzeggen.

Zelf 1 organiseren lijkt me leuk maar wil ik eerst zelf 1 mee maken.


Nouja als je nr 1-5 op de reservelijst bent dan kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat er genoeg afzeggers zijn dat je mee kan. :+

Bellatrix schreef
Ik heb jaren terug ook vaak meetings georganiseerd en idd vaak last van last minute afzeggers. :
Van modellen en fotografen.

Ik heb het toen een aantal jaar niet georganiseerd. Nu zo heel af en toe. En ik ga eigenlijk ook alleen maar naar meetings van mensen waarvan ik weet dat het goed georganiseerd is.

En ik ga ook niet naar meetings georganiseerd door modellen. :+ Sorry maar ze zeggen dan vaak zelf dat ze er alleen de ochtend zijn want paardlief moet weer op stal/naar de wei. Ja, en de middag dan? Ik vind dat als je het organiseert er ook de hele dag moet zijn. Vaak worden de meetings georganiseerd door een model gewoon georganiseerd omdat ze mooie foto's willen en zeker willen weten dat ze uitgekozen worden. Door het zelf te organiseren mogen ze automatisch mee.

Maar ja, de middag willen ze niet blijven dus moet de rest het maar uitzoeken. :+

Ok, ik wil niet iedereen over één kam scheren, er zullen uitzonderingen zijn. :D

Ja dat is idd ook niet handig.. Het zou het makkelijkst zijn als in de middag dan een ander model de organisatie weer overneemt.


Ik wil deze zomer best wel weer wat organiseren, maar ik moet nog even nadenken over hoe ik dit ga aanpakken. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 08:27 



 
Profiel   

Vroeger (tsjoe, dat klinkt oud. En ik ben niet eens zo oud. :+ ) ben ik naar verschillende fotomeetings geweest met mijn toenmalige pony. Die waren vrijwel allemaal goed georganiseerd.
Nu ik mijn hond heb, ben ik wel huiveriger van fotomeetings moet ik bekennen. Ik lees hier en daar mee in de fotomeeting topics en dan zie je inderdaad veel afhakers aan beide kanten (model/fotograaf). Ik vraag mij dan af of het echt waard is om een x aantal tijd te rijden naar een fotomeeting plaats aangezien we toch uit een redelijke uithoek komen. Daarnaast als je een hond hebt met een gebruiksaanwijzing, ben je vaak al niet eens welkom bijvoorbeeld.

Daarnaast valt het soms ook op dat vaak dezelfde mensen uitgekozen als model. Wat ik ergens wel snap, want dan heb je een vertrouwd groepje. En onbekende mensen zijn toch een risico. Maar ergens snap ik het toch ook niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 17:34 



 
Profiel   

Via bokt heb ik in een ver verleden ooit een shoot met honden gedaan, dat was prima geregeld. Met pony via bokt nooit mee gedaan omdat toch vaak dezelfde modellen gekozen worden. Via Facebook wel shoots met pony en kind gedaan maar zijn maar weinig fotografen die rond de afgesproken tijd de foto's leveren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-22 18:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen